na miskraam, wel eisprong geen menstruatie en niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moze23, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moze23

moze23 Lid

4 jan 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    na miskraam wel eisprong geen menstruatie
    hoi!
    Ik ben een beetje ten einde raad en heb overal gezocht hopelijk herkent iemand dit
    28 november heb ik na 7.5 week een miskraam gehad. het kindje bleek al 2 weken niet meer te leven
    de dag van de echo ( 28 nov) heb ik meteen een miskraam gehad. grote stolsels en veel bloedverlies.
    ik dacht dat deze compleet was maar 8 december kwam ineens de placenta of iets dergelijks er alsnog uit. mijn zwangerschapstest was toen ook nog positief ( 5 weken zwanger zei deze)
    10 december had ik een controle echo. mijn baarmoeder was mooi schoon en op de echo zagen ze een naderende eisprong! deze had ik op 12/13 december. deze heb ik ook getest met een ovulatietest. en daarna had ik ook pijnlijke borsten etc. dus ik heb hem ook gevoeld. mijn zwangerschapstest was overigens ook negatief na de echo

gezien je je miskraam moet rekenen als mensturatie klopte de eisprong op 12 dec dus ook precies. Ik was blij want alles leek op gang en weer te kloppen. ze zag wel dat het baarmoederslijmvlies nog wat dun was dus ze wist niet of een bevruchting zou lukken deze keer. we hebben het ook niet geprobeerd.
    maar nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden en ook niet zwanger. ...inmiddels 8 dagen over tijd.
    Hoe kan dat? wel een eisprong die gezien is op de echo maar geen opvolgende menstruatie?
    alles leek te kloppen en nu blijkt het dan toch een rommeltje? Kan je uberhaubt een eisprong hebben en dan geen mensturatie? ik had met kerst ongesteld moeten worden en mijn volgende eisprong zou nu 10 januari moeten zijn wat al bijna is. maar dat kan dan ook niet toch? je bent toch niet vruchtbaar als je niet menstureert?
    De verloskundige zegt dat ik over een paar dagen terug moet bellen als ik nog steeds niet ongesteld ben geworden.
    maar ik ben benieuwd of mensen dit verhaal herkennen. ik kan het nergens vinden.

hopelijk kent iemand dit of kan iemand mij vertellen hoe dit kan ..

2. Jenny28

Jenny28 Lid

16 jul 2012
    60
    0
    6
    Hi Moze,

Wat ontzettend verdrietig dat het niet goed is gegaan met je zwangerschap :(
    Helaas heb ik ervaring met een miskraam en werd ik daarna maar liefst 4 maanden niet ongesteld.
    Aangezien de gyn wel een eisprong zag kan het misschien zijn dat het nog een paar dagen duurde voordat hij echt sprong en is je LF iets langer dan je gewend bent. Maar het is natuurlijk gissen.
    Heel veel sterkte!

3. aninaja

aninaja Niet meer actief

Verdrietig dat je een miskraam hebt gehad!
    Ik heb geen ervaringen met "ongesteldheid na miskraam". Maar heb je ook geen "oud" bloed gehad of bruinig bloed? Mijn ongesteldheid was dat vaak voor max 2-3 dagen.

4. moze23

moze23 Lid

4 jan 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor je reactie Jenny! had jij ondanks je uitblijvende mensturatie wel een eisprong? ik ben zo benieuwd of ik nu wel of niet vruchtbaar ben..

5. moze23

moze23 Lid

4 jan 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee helemaal niets.. gek he. en wel echt een eisprong..

6. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde tot ook 40 dgn..

7. moze23

moze23 Lid

4 jan 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi bella! bedoel je duurde het 40 dagen nadat je ongesteld werd na je eisprong? of bedoel je 40 dagen na je miskraam dat je weer ongesteld werd?
    want ik vind het juist zo gek dat ik wel een eisprong kreeg precies op het moment dat ik hem verwachtte maar geen menstruatie

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Os het zeker dat je eitje gesprongen is? Groei van een follikel en ern positieve ovulatie test geven geen garantie dat een eitje ook daadwerkelijk springt. Als je eitje echt gesprongen is zou na 16 dagen toch wel zwanger moeten zijn of ongesteld moeten worden.

Maar mijn eerste ongie na 1e miskraam duurde 3 maanden ondanks een positieve ovu test tot 2 x toe. Je hormoonhuishouding ksn erg ontregelt zijn.

Sterkte en bij twijfel gewoon de gyn of vk bellen.

9. moze23

moze23 Lid

4 jan 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Zonnetje. dankjewel.. dat zou het dan misschien moeten zijn inderdaad! ik dacht een eisprong is een eisprong. Voor mij was het mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw.
    ik weet niet hoe je er achter komt of je eitje is gesprongen, kunnen ze dat bij de echo zien ?. ze zag toen alleen een naderende eisprong ..ik was toen zo blij! maar blijkbaar voor niks dusd. misschien is het eitje dus niet gesprongen en ben ik daarom niet ongesteld. jeetje ik dacht dat alles weer op gang was maar blijkbaar niet dus :( hopelijk volgende maand wel een gesprongen eitje en weer kans om zwanger te worden. eerst maar mijn eerste menstruatie afwachten

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Temperaturen geeft t meeste zekerheid op een eisprong of herhaalde follikel metingen. Zou nu om de paar dagen een zw test doen en afwachten op hopelijk een zwangerschap of op je menstruatie.

11. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ongeveer hetzelfde als jij. Na de miskraam een iets latere eisprong maar juist korte luteale fase, waardoor mijn menstruatie precies na 26 dagen kwam, wat ook altijd de lengte was van mijn cyclus.
    Echter, de cyclus erna had ik een vroege eisprong en zat ik 14 dagen daarna nog steeds zonder menstruatie terwijl die LF bij mij altijd 14 dagen was. Uiteindelijk duurde het nog een paar dagen en heb ik nu een super lichte menstruatie. Dus het kan echt wel even ontregeld zijn. Balen hè? Je wilt gewoon zsm verder! Maar het komt vast op gang, alleen wat later. Zou idd ook de verloskundige bellen over een paar dagen.

12. moze23

moze23 Lid

4 jan 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm oke verloskundige gesproken en zij zei inderdaad dat het ei dan niet gesprongen kan zijn anders was er wel een menstruatie geweest. dus wel een ei maar niet een gesprongen ei :(

Mijn miskraam was met 7,5 week maar met 5,5 week gestopt met groeien.
    Het is nu 6,5 week na mijn miskraam en geen menstruatie te bekennen. Is het normaal dat het bij zo'n vroege miskraam zo lang duurt voordat de menstruatie weer op gang komt?
    eisprong is ook al een week nergens op te sporen ( die zou ik nu ook hebben gezien het vorige ei wat niet sprong op 12 dec was) maar ook dat klopt dus niet meer.
    pffff iemand hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina