Ipl gezicht, wel of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 6 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik gebruik al een poosje een ipl-apparaat voor de ontharing. Nu zie ik al heel lang een "snorretje" bij mezelf. En daar voel ik me eigenlijk heel onzeker door. Man zegt dat hij het niet ziet, wat ik niet geloof, maar goed... De laatste tijd merk ik dat mijn jongste er wel eens een grapje over maakt, wat mijn gevoel dat het zichtbaar is alleen maar versterkt natuurlijk.
    Ik zit eigenlijk al lang in twijfel om dat dus ook met ipl te gaan doen, maar iets houd mij tegen. Namelijk dat je voor het gebruik moet scheren/ontharen. En dat wil ik dus eigenlijk niet doen, vooral omdat ik dan juist weet dat de eerste tijd dat "snorretje " alleen maar duidelijker zal worden.
    Dus wat nu? Wie heeft zo'n apparaat en gebruikt hem ook hiervoor? Hoe doen jullie dit, wel vooraf scheren, of juist niet?
    Wie helpt me met besluiten wat te doen:oops:

2. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.049
    1.713
    113
    Vrouw
    Ja ik gebruik hem hier ook voor. Alleen mijn gezichtshaar scheer ik niet eerst maar epileer ik.
    Na 4 behandelingen was het zo ver dat ik het nu nog maar 1x in de 2 maanden behandel.
    Goede ervaring hier dus

Athina vindt dit leuk.
  3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hmmm absoluut geen fan van epileren hier... vroeger 1 keer geprobeerd en daar is het bij gebleven;)
    Helemaal niet ontharen voor gebruik is natuurlijk ook geen optie, ik blijf nog even twijfelen denk ik

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bij mijn ipl apparaat staat in de handleiding dat het bij gezichtshaar meestal niet nodig is om te scheren vantevoren. Nou heb ik niet zoveel haar in mijn gezicht en ik epileer de oaar haartjes die wel opvallen gewoon met een pincet, maar de kleinere haartjes daar doe ik niets aan en dat gaat gewoon goed, ik gebruik wel een iets lagere intensiteit in mijn gezicht.

5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Waarom met epileren geen goede ervaring? Is het om de pijn? Je kan ook harsen en de overgebleven haartjes dan epileren.

Ik hars zelf de donshaartjes van mijn gezicht (Bakkebaarden, wangen) en epileer de "snor" haartjes. Als je dat bij houdt ziet niemand er wat van.

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Idd vanwege de pijn, zelfde voor het harsen.... ben een beetje een watje geloof ik :oops:

owly vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik hars mijn bovenlip ook idd. Gaat prima. Zat toevallig vandaag te denken om ook de bakkebaarden mee te nemen, maar vind het lastig omdat je die niet zo goed kunt zien.

Deel Deze Pagina