wanneer papfles/bordje?

Discussie in 'Voeding' gestart door cupcakes, 3 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo,

Ik wil binnenkort gaan starten met het geven van pap aan Rick. Dus wat Nutrix door de fles of in een bordje. Maar hoe laat kan ik die het beste geven?

Rick krijgt nu meestal 5 flessen per dag, vaak om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 uur
    Maar de laatste tijd komt hij heel soms 's nachts ook weer voor een fles. Ik probeer het meestal te rekken met zn speen en vaak lukt dat ook wel tot een uur of half 6 's ochtends..

Is het dan misschien goed om die van 23.00 uur te geven met pap? Dat hij dan beter doorslaapt?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
    Astrid

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pap is bijvoeding, dus daar kun je het beste mee beginnen als Rick 6 maanden is. Alhoewel veel kinderen voor het gemak hun pap uit een fles krijgen is het voor zijn mondmotoriek en om te leren eten natuurlijk beter om het van een bordje te geven.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hoi,

Ik weet dat het bijvoeding is, maar ik heb het idee dat Rick er aan toe is. Hij komt ook steeds sneller tussen de voedingen (hij krijgt al 5x 180+6schepjes Nutrilon Forte). Hij is ook een behoorlijk stevig ventje hij is denk ik al bijna 8 kilo nu (moet volgende week weer naar het cb). Hij kijkt het eten ook uit mn handen.

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    ik geef ook al vanaf 4 maand nutrix door de laatste fles, mocht ook van het cb.
    ik geef groente en fruit met lepeltje dus dat oefent ze wel.
    als je straks de pap vanaf 6mnd gebruikt wordt het pas evcht wat dikker, dus dan geef ik het misschien wel met een lepeltje.
    als jij het gevoel hebt dat je moet bijvoeden moet je dat gewoon doen.

5. sim

sim Niet meer actief

elijah is 10 maand en ik geef ook pap in de fles, hij krijgt zijn laatste 'pap'fles rond 23.00 uur.

je kunt het in je laatste fles geven of in de eerste om de dag mee te beginnen..

één of twee papflessen maakt voor de mondmotoriek heus niet zo'n verschil, ze eten straks ook groente en fruit van een lepel..

nutrix mag vanaf 4 maand.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je de pap 's avonds geeft zou ik die idd in de fles doen, en wil je overdag pap gaan geven zou ik zeggen vanaf een bordje geven... :D

Deel Deze Pagina