Hallo, Ik vroeg me af ik hoor wel eens voorbij komen dat baby s vanaf 6 maanden nog wel eens wat diksap gaan drinken of slappe thee of wat water. Doen jullie dit ook en hoeveel ? Mijn zoontje krijgt op dit moment verder s ' ochtends een halve fles melk en de andere helft van de fles gooi in een bordje en maak ik pap van, Om 11.00 een fles, 15.00 en 19.00. De hele flessen zijn 160 cc met 5 schepjes.
Mijn zoontje krijgt water sinds 9 mnd ofzo, daarvoor had hij genoeg aan de melk. Diksap met 6 mnd vind ik persoonlijk niet echt nodig. Als je al extra vocht wilt geven dan beter water. Mijn zoontje is nu 14 mnd en drinkt nog steeds alleen melk en water. Pas als hij naar mijn idee te weinig drinkt ga ik diksap oid proberen. De oudste kreeg overigens wel (ernstig verdunde) diksap vanaf een maand of 10 want die wilde geen gewoon water drinken.
Hier ook pas na 9 maanden begonnen met water en cafeïnevrije thee. Daarvoor had ze genoeg aan melk. Diksap zou ik niet te snel mee beginnen, wij hebben na een jaar voor het eerst (en dan met mate!) dingen met suiker gegeven. Aan de smaak van zoete dingen wennen ze meestal snel genoeg...
Vanaf een maand of 7 water en thee. Als ze slecht de flessen drinkt, dan iets meer. Anders zo'n 100 ml per dag. Diksap begin ik niet aan. Wil zo lang mogelijk zo weinig mogelijk suiker.
Hier vanaf 7 maanden lauw water of thee, Koud water drinkt hij niet. Diksap ga ik voorlopig niet aan beginnen
Vanaf 7 maand zijn we water beginnen aanbieden. Maar ik denk dat ze dat pas echt dronk vanaf 10 maand ongeveer. Diksap ben ik nooit aan begonnen, ze moest van mij eerst water goed leren drinken voor ze zelfs maar appelsap kreeg. Succes wel, want ze heeft nu op drie jaar nog steeds een voorkeur voor water.
Sinds 2 weken ongeveer aan het oefenen met drinken uit een beker. Doe hier een klein beetje water in, gewoon voor het oefenen. Verder alleen borstvoeding als vocht.
Mijn zoontje krijgt sinds 7-8 maanden water als extra vocht en nog steeds (15 maanden nu) krijgt hij naast z'n voedingsflessen en koemelk alleen water. Diksap en ranja is heel slecht voor het gebit, veel te zoet. Thee hebben wij ook wel eens gegeven maar m'n zoon vind het soms nog leuk om het voor de lol uit te spugen. Thee vlekken krijg je er bijna niet uit, dus we houden het bij water en daarvan drinkt hij zo 300cc naast z'n flessen op.
Hier ook alleen water of fruit thee. Daar zit geen theïne in (schrijf je niet zo volgens mij) en zo heb he toch water met smaak. De diksap ga ik ook heeeeel lang uitstellen!
Ik geef naast bv vanaf 6 mnd water of cafeïnevrije thee (pickwick heeft diverse smaken). Heel bewust geen diksap of ander sap. Sinds hij 1 jaar is krijgt hij soms een slokje melk, optimel of sap uit onze bekers. Dat is dan echt voor het proeven. Hij is heel blij met z'n thee (zowel warm als koud, koud is de pickwick thee trouwens bijna ranja qua smaak maar wel veel beter qua suikers)
Nu wil ik geen hele discussie over diksap veroorzaken maar ik heb diksap van covelt en dat is gemaakt van puur fruitsap en dus zonder toevoegingen. Dus als ik lees wat jullie afgezien van water aan jullie kindjes geven valt dit misschien ook te proberen. Mijn zoon en dochter krijgen dit altijd mee naar school.
In iedergeval bedankt voor de adviezen, Dinsdag bij het cb geweest hier zeggen ze dat het onzin is om met extra drinken te beginnen.
Ben ook pas rond 8 maanden begonnen besef ik me nu Toen slechter flessen drinken en sowieso over naar 3 flessen. Toen vond ik t wel handig om zo extra vocht erin te krijgen.
Nou onzin.. Dat vind ik wel een rare bewoording van het CB. Een baby heeft het niet per se nodig nee, dat zeker niet. Maar straks moet hij ook iets anders drinken dan opvolgmelk bij zijn maaltijden dus dan lijkt t mij handig om aan te leren dat er ook water, sap, thee etc bestaat. Net als dat je nieuw eten laat proeven, ook ander drinken.