Sinds 2 wkn krijgt Sukkebaby rijstebloem in zijn laatste (bv)fles en sinds een week zijn we begonnen met bijvoeding. (rapley) Nu heeft hij sinds dat hij groente krijgt maar 1 poepluier gehad. Het was wel een enorme maar toch. Die poepluier was dinsdagochtend, het was echt een bv poepluier compleet met stukjes wortel. Dus zijn ontlasting was niet hard ofzo. Nu heeft hij dus al 3 dgn niet gepoept hoewel ik hem wel af en toe zie persen, rood aanlopen. Heb net consultatiebureau gebeld maar ik weet niet zo goed wat ik met dat advies moet. Ze adviseerde namelijk om op het moment dat ik sukkebaby zie persen, hem moet gaan helpen. Moet dan zijn luier uit doen, beentjes buigen en over zijn anus geen wrijven omdat hij moet leren waar hij heen moet persen....(net als wij tijdens een bevalling naar het hoofd persen, doen baby's dat schijnbaar ook) Verder gaf ze aan dat hij toch wel na 3 á 4 dgn moet gaan poepen en dat ik anders even moet stoppen met de groente.... Vandaag is dus al dag 3!!!! Normaal gesproken poept hij dagelijks. Aangezien hij nu ook andere dingen krijgt dan de bv gaat de 10 dgn zonder poepluier ook niet meer op volgens cb arts. Is dit herkenbaar voor iemand...??
mm dat helpen vindt ik wat vreemd idd... Maar het is ook zo dat de darmen nu moeten wennen aan het vaste voedsel... ik deed altijd wat olie of extra boeter door de hapjes..maar ik pureerde ze dan wel.. Ik vindt dat als je pas begint het misschien wel fijner is voor de darmen om niet grote stukken te moeten verwerken maar het fijner is als je dit opbouwt... Maar heeft hij krampen?
Tja, hij krijgt wel grote stukken voor zijn neus maar krijgt daar echt maar inieminie stukjes van binnen. Ik heb niet echt het idee dat hij krampjes heeft. Misschien wel op de momenten dat hij probeert te persen maar door de dag heen merk ik niks aan hem.
Hier hebben we het ook wel gehad toen ze net bijvoeding kreeg.... Maar als hij geen pijn heeft zou ik het gewoon afwachten niet? En anders wat olijolie geven?
Eventueel zou je de rijstebloem weg kunnen laten. Rijst heeft vaak een verstoppende werking. Hier merk ik ook dat het poepen minder vlot gaat sinds hij bijvoeding krijgt, maar ik doe geen rapley, dus geef gewoon regelmatig iets laxerends (fruithapje met gedroogde pruim) en roer altijd wat olijfolie door het avondhapje.
Herkenbaar, Mijn zoon had toen 5 dagen geen ontlasting en ook echt last bij het poepen. En als er wat uitkwam, waren het harde keutels. Ik ben hem toen meer drinken aan gaan bieden. Ik gaf hem dan water met een heel klein beetje roosvicé laxo. Dat werkte bij hem.
Vrijdagavond poepte hij zo heel zijn luier vol... Was dus een opluchting. En toen ik hem vanmorgen uit zijn bed haalde ook weer, compleet met stukjes wortel. Dus nu zat er maar 1 dag tussen. Had nog niets van de tips geprobeerd dus wie weet blijft het nu goed gaan.
ja het heeft even zijn tijd nodig misschien.. Maar fijn dat hij het nu kwijt is he.....succes verder!
hallo, mijn kleintje is ook een weekje bezig met fruithapje en rijstebloem en ja idd geen ontlasting.. vandaag weer gedaan na 3 dagen en het was gewoon een ronde bolletje wat aan zijn kontje hing hahaha maar het was verder niet zo hard dat ik me daar druk om hoefde te maken. wel een beetje droog maar is normaal omdat hij daar nog aan moet wennen..wat wel helpt is water geven na zijn hapjes en ik doe altijd nutriton in zijn melk omdat hij anders snel spugt daarmee niet namlijk en dat werkt ook wel laxerend..dus als k zie geen poepluir 2 dagen iets meer nutriton en ja dan komt het succes nog
Was hier in het begin van de bijvoeding ook.... Ze had de eerste 6 maanden alleen BV gehad en dus ook alleen maar dunne BV poep. Sinds de bijvoeding poepte ze wel iedere dag iets, maar dat was hard en maar heel kleine beetjes. In een keer moest ze zo huilen en dacht ik dat ze gepoept had: pamper uit en beentjes omhoog en toen kwam me toch een berg!! Dus dat helpen is misschien nog niet zo'n gek idee, behalve dat wrijven rond de anus??).... Hier ook een paar dagen wat olijfolie door het eten gedaan en sindsdien nooit meer last gehad van harde ontlasting!
Hoi Onze zoon heeft sinds z`n geboorte al last van poepen wij helpen hem ook is niks raars aan hoor! Als je hem over z`n anusje wrijft met een doekje dan poept hij in die richting en komt het er makkelijker uit. Anders perst hij op z`n hoofd en dat kan gevaarlijk zijn. Wij doen dit in combi met z`n beentjes omhoog drukken. werkt prima! Wij mogen van CB een beetje lactulose geven. Hier worden de darmen niet lui van maar word de ontlasting breiiger van. Maar lees dat het al wel dunnig was.. dus ik zou proberen om de beentjes inde lucht te doen en evt over z`n anusje te wrijven met een doekje. Ga niet met een thermometer klooien want dan maak je de boel kapot. succes!