Eerste groentehapje/fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Sheila82, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou mijn oudste zoon is 9 en ik moest toch gewoon met 4 maanden beginnen.
    misschien dat het in indonesie anders is ;)

maar als jij al een zoon van 9 hebt weet je ook dat ze eerst op hun buik moesten slapen,2 jaar later op hun zij en nu ineens op hun rug.
    ze veranderen het telkens en dan blijkt het weer niet goed te zijn.

ik denk dat iedereen gewoon moet doen waar die zich goed bij voelt.ik voel me er goed bij dat mijn kind al geruime tijd mee eet.en jij (dirksmama)voelt je er goed bij om je kind een stuk broccolie te geven.jij blij ik blij toch.

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    *zucht*

3. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Klopt, ik kreeg met zowel Lars als Niels (9 en 6) gewoon het advies om met 4 maanden te beginnen met bijvoeden.
    Daarnaast gaat het wel om MIJN kinderen en beslis ik zelf wel wanneer ze toe zijn aan bijvoeding en niet het cb of de who. Die kennen mijn kind tenslotte niet ;)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
  5. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
  6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :D

dat krijg je als je in "verschillende" topics tegelijkertijd meeleest.. :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op maart 1999 is het advies om met 6 maanden bij te voeden al gepubliceerd in het Bulletin van de Inspectie Volksgezondheid. Een aantal jaar daarvoor kwam de WHO al met dat advies.
    Buikligging was in 1999 al volkomen achterhaald.

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    In het groeiboekje van zowel mijn oudste van 9 als middelste van 6 staat bijvoeden vanaf 4 maanden...
    Maar ja dat zal wel weer aan de achterhaalde cb's liggen he?

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou ik ben in maart 99 bevallen,en moest toch echt mijn kindje op zijn buik leggen en bijvoeden vanaf 4 maanden.

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :confused: is je kindje net iets te vroeg geboren om "de vruchten te plukken" van het nieuwe advies die diezelfde maand de deur uitging...

dat je daar niets van hebt meegekregen joh ;)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ehm, nou...denk eerder dat het CB even niet opgelet had. De buikligging wordt landelijk al sinds 1987 afgeraden.

http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ntentID=28

12. Writer

Writer Niet meer actief

nou dat bedoel ik het word advies hier en daar gegeven maar dat geldt niet voor iedereen hoor , mij zoon is gewoon een buikslaper ,hij had vanaf 2 de week al sterke nek tilte omhoog en draaide zijn hoofd alle kanten op ,hij wou echt niet op zijn rug gilde alles bij mekaar dus toen maar zo gelaten , nu nog een stekte jochie en cb hebben ook gezien vonden geen probleem , ik chek welles nog netals veel mamam's ;) , maar maak me niet meer zo zorgen

maar goed daar ging deze onderwerp niet overmaar wou even wat duidelijk maken, sorry :D

13. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Sorry, hier ook nog even een off-topic reactie: Nova wilde in het begin ook alleen op haar buik slapen, waarschijnlijk vanwege de reflux.
    Ik was daar zelf nogal zenuwachtig onder, maar niemand deelde dat met mij. Het cb niet, de ha niet, de osteopaat niet en de ka niet. Ze vonden het allemaal prima.
    Het is natuurlijk niet te vergelijken met bijvoeding, maar ook daar zou ik niet al te spastisch over doen.
    Nova is bijna 5 maanden en krijgt ook al een tijdje groente en fruit en af en toe een danoontje.
    Doe lekker waar je je zelf goed bij voelt.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een deel van de kinderen kan nou eenmaal alleen op de buik slapen! Maar het schijnt zo te zijn dat het bij die 'natuurlijke' buikslapertjes minder problemen geeft als bij kinderen die die neiging van nature niet hebben.

15. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Daar ben ik weer !
    Mijn nichtje is 10 en die at al met 3 maanden fruithapjes hoor...
    En ik ken zo veel meer mensen die zo beginnen !
    Ik doe het heel voorzichtig en houd in de gaten of hij krampjes krijgt enzo..
    Vandaag had hij sperzieboontjes ! Eerst vond hij het bah en daarna was het lachen geblazen !

Kan ik nu ook 's morgens fruithapje geven of zal ik het even op alleen 's avonds groentehapje houden !
    (Heb trouwens alleen de potjes van 4 mnd)

-x-

16. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik durf het bijna niet te zeggen maarre als jij denkt dat het prima gaat met de groente zou je best een hapje fruit kunnen proberen hoor!

*bukt maar vast om de stortvloed van negativiteit te ontwijken*

Ik meende trouwens dat je ook al fruit had geprobeerd toch? Iets met gemengde smaakjes? Volgens mij had ik toen nog gezegd dat je beter met 1 smaakje tegelijk kon beginnen zodat als hij krampjes zou krijgen je zou kunnen herleiden waar het van kwam?

17. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja, klopt !
    Ik dacht idd. dat doe ik maar niet, want dan weet je idd niet waar hij evt. allergisch voor is, als hij een reactie krijgt !

Maar omdat ik 's avonds ging proberen vond ik groenten gebruikelijker, maar weet niet of ik 2 x per dag kan geven !

-x-

PS: Voor de 6 maanden maffia, lees dan aub niet mee, ik vraag niet of ik wel of niet MAG voeden, ik VOED bij en ik vraag advies HOE en WAT !?!?!?

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je kunt het gewoon proberen hoor...alleen zou ik idd fruit geven met 1 smaak, zodat je in de gaten kunt houden of de kleine daarop reageert, met meerdere smaken weet je niet als er al iets is, waarop de kleine reageert...

fruit gaat hier nu goed, nu gaan we deze week beginnen om groente er bij te gaan geven, kijken wat dat wordt... ;)

gr.smoekie

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja en van mijn generatie kregen we met 6 weken al sinaasappelsap met liga. En van mijn generatie zijn er ook heel wat allergisch.
    Dat ze iets vroeger deden wil nog niet altijd zeggen dat het goed is.

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Joh, ga je niet lopen verdedigen. Doe waar jij je goed bij voelt, want dat is het belangrijkste!
    Als de groenten goed gaan, kan je denk ik best fruit ook proberen.

Deel Deze Pagina