welke toetjes na de maaltijd?

Discussie in 'Voeding' gestart door anne82, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Hoi,

Ik vroeg me af welke toetjes baby's (vanaf 8 maand) mogen. In het foldertje van het cb staat (volle) yoghurt. Nu vind ik alleen maar yoghurt geven een beetje saai....Ik heb kwarkolino en yogolino gekocht. Ze vindt erg lekker, maar 't is best prijzig. Wanneer mag ze die danoontje-lookalikes? Bijvoorbeeld die van de C1000.
    Mag ze ook kwark en vla? En zoja, welke kwark en vla? Volle/halfvolle.

Alvast bedankt voor de antwoorden ;)

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik geef danoontjes al vanaf 4 maanden,altijd gedaan bij mijn andere kindjes ook.
    het cb zegt ook dat het goed is.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier geven we yoghurt of kwark met een beetje diksap erdoor.. Maar je kunt er ook wat fruit doorheen prakken, dan kun je ook met de smaak varieren

4. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Voor zover ik me kan herinneren heb ik altijd gewoon gegeven wat wij ook hadden, ik begon met halfvolle yoghurt met wat diksap of fruit maar tegen de tijd dat 8 maanden waren kregen ze gewoon vanillevla, kwark, yoghurt...dingen zoals chocoladevla, mousse enzo dat nog niet, maar de standaard toetjes deed ik altijd wel.
    Ik geloof dat het vooral om de suiker gaat, vooral de danoontjes schijnen stampvol te zitten daarmee maar ik weet niet hoe dat zit met de babydanoontjes (die zijn vanaf 6 maand geloof ik?)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt elke avond een beetje volle kwark. Zonder iets erin.. Zelfs als hij geen warm eten meer wil, gaat zijn mond wagenwijd open. Hij weet niet beter, denk ik dan maar. Wij vinden het saai omdat we weten dat er ook andere dingen zijn, een baby weet dat toch nog niet. ;)

6. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    daar heb je een punt!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij willen straks ook gewoon gaan voor naturel kwark/yoghurt.

Maarja, we hebben Ruben al een keer van lekkere framboosvla laten proeven, dus weet niet of ie die naturel nog wel lekker gaat vinden, hij vond de framboosvla overigens wel heerlijk ;) .

Je zou ook zelf wat fijngemaakt fruit door de yoghurt/kwark kunnen doen. Of 1 schep van die 'kwarkolino' en 2 scheppen naturel, dat door elkaar, zodat er toch een smaakje aan komt.

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    onze kids zijn gek op kale halfvolle of volle yoghurt
    ze krijgen ook wel eens met roosvicee, fruit of wat vla erdoor
    maar niets erdoor vinden ze ook heerlijk hoor

9. randi

randi Niet meer actief

babydanoontjes kunnen perfect hoor en zijn vanaf 4 maand, en zoals hier boven al beschreven is yoghurt met diksap gemengd enzo..

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is er nou saai aan naturel yoghurt of kwark?

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal niks, die kleintjes weten niet beter. Maar wij als ouders zien dat er zoveel verschillende (lekkere zoete) variaties op naturel producten is, dat wij denken dat het saai is. Maar zo te lezen smullen de kindjes net zo goed van naturel kwark als van 'danoontjes' kwark :D . Eigenlijk gewoon wat ze niet kennen dat missen ze ook niet ;) .

12. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    En vergeet de commercie niet he, danzij die leuke magneetjes wilden mijn kids opeens ook danoontjes, terwijl ze gewoon kwark met roosvicee niet hoeven :(
    Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de babydanoontjes en de gewone?
    Minder suiker, ander soort melk?

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja, haast vergeten, maarja, daar hebben wij nog geen last van. En je kan op school natuurlijk niet aankomen dat jij geen magneetjes hebt he? hihi.
    Babydanoontjes, het verschil? Ik heb geen idee.
    Misschien kan je hier wat vinden? http://www.danoontje.nl/content.asp?page=assortiment

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra is gek op volle yoghurt, daar hoeft echt n iks anders onder. Zolang ze het zo eet is het toch prima, ze weet idd niet beter! Ze krijgt ook af en toe een danoontje of kwark.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Scheelt misschien dat ik kwark en yoghurt ook het liefste met niks erdoor eet. Nou ja, een beschuit in mijn yoghurt, dat vind ik wel lekker (en heel heel zelden eet ik nog wel eens als toetje een typisch streekgerecht: aardappelen met karnemelk).

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    IIIEEEEHHH! aardappelen met karnemelk... Dat lijkt me echt niet lekker!
    Ik denk dat het ook een beetje ligt aan wat je gewend bent en wat je belangrijk vind.
    DM, volgens mij ben jij best van de pure dingen en niet voor suikers e.d.
    En als je zelf al gewone kwark eet kan ik me voortstellen dat je kinderen het ook gewoon eten!

Wij hadden vroeger altijd 1 pak lekker in de week en verder gewoon magere yoghurt. Totdat Ymke doorkrijgt dat er ook andere lekkere dingen zijn krijgt ze gewoon kale yoghurt of kwark (als ze een half jaar is ;)) en later misschien iets met een smaakjes ofzo... Vind die regel van "vroeger" wel een goede eigenlijk.

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje krijgt gewonen halfvolle yoghurt. Ze vind het heerlijk. Kan me voorstellen dan mensen ook danoontjes geven. Ligt ook een beetje aan je kind. Ik geef halfvolle yoghurt omdat wij een stevige tante hebben en volle producten dus niet nodig zijn.

18. emmie

emmie Niet meer actief

seff krijgt na het eten sltijd een beetje biogarde yoghurt met een scheutje roosevise! vind ie heeeeeeeérlijk! :p
    heb nog nooit iets anders gegeven als toetje. ( ja wel naturel kwark of gewone yoghurt)

19. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    hier gewoon de 100cc kleine kwark toetjes van diverse merken (behalve danone)
    Heb gewone yoghurt geprobeerd, ook met diksap en roosvice maar ze lust het niet

20. randi

randi Niet meer actief

ik denk dat er in gewoon danoontje meer suikers en vetten toegevoegd zijn en voor babies mer vitamine en ook de samenstelling van melk is anders

Deel Deze Pagina