Ties is nu al zo'n 6 weken verkouden. Hij hoest niet maar heeft een gigantische snotneus. Soms gaat het ineens beter, dan denk ik van yes we zijn er vanaf, maar dan de dag erna zit hij weer helemaal dicht. Hoelang mag je hiermee doorlopen met die ukkies? Het was eerst helder wit, en sinds een week groen/geel en echt continue een straal snot die uit zijn neus komt, zodra je het weghaalt zit het er alweer, echt tot over zijn kin. Ook eet hij sinds een kleine 2 weken heel slecht. Fruit wil hij sinds die tijd helemaal niet meer, zijn fles nog voor de helft, brood (hij at eerst 2 boterhammen) eet hij nu nog maar een paar stukjes van, koekjes wil hij niet echt meer, gelukkig drinkt hij wel veel water. Zijn neus druppel ik 2 keer per dag, 's ochtends en 's avonds, maar het lijkt niet echt veel uit te halen. Hij heeft ook een verschrikkelijhke hekel aan zijn neus afvegen, is chagerijnig, en slaapt ook al zo'n beetje 2 weken weer bar slecht. Heeft er iemand advies of tips? Vind het nu wel erg lang gaan duren.
-ui snijden. (Deze doen wij in een plastic bak goed dichtgetaped met gaatjes erin zodat hij het niet kan opeten) en op zijn kamer zetten -Luuf smeren. (Voor en achter) -Zout druppelen Als je zo'n pipeteerbal gebruikt maakt het neusje inderdaad 'gewoon' weer nieuwe aan dus dat is inderdaad fijn voor korte termijn. Zolang hij maar goed drinkt en genoeg plasluiers heeft! Dat is voornaam! Anders gewoon ff naar de huisarts!
sluit me helemaal nbij harmless aan. hier is het ook zo erg hij komt er maar niet vanaf is hij er vanaf dan heeft hij het na een poaar dagen gewoon weer. succes hoop dat het snel over is groetjes susanne
Bij mijn oudste heb ik de verkoudheden altijd eerst aangekeken, maar echt max 2 weken en dan ging ik naar de huisarts. Nu zijn kleintjes ontzettend vaak verkouden maar als het snot groen/geel is zou ik zeker even gaan, er kan zomaar een bacterie bij zijn gekomen...
Kaydee is al vanaf 22 december verkouden. Nu niet meer zo erg als eerst maar vanaf afgelopen week wil ze ook niet goed meer drinken. Ondanks dat ze geen verhoging had zijn we gisteren naar de dokter geweest en die stuurde ons voor de zekerheid door naar het ziekenhuis waar ze een longfoto gemaakt hebben. Morgen moet ik bellen voor de uitslag. Als het dus te lang duurt neem toch even contact op met de dokter voor het geval dat het om een longontsteking gaat of iets anders. Ik ben er nu i.i.g. er gerust om dat er naar gekeken is. Nu nog wachten op de uitslag.
Nou, ik ben vanmiddag met Ties naar de huisarts geweest omdat ik het toch wel te gek vond worden. Na een aantal onderzoeken constateerde hij dat Ties chronisch ontstoken neusamandelen heeft. Nu kreeg ik het advies te stoppen met de neusspray die ik nu gebruikte (xylometazoline of iets dergelijks) en gewoon zoutoplossing te gebruiken, 4x per dag, en het nog een maand aan te kijken. Als het dan nog niet beter is dan krijgt hij antibiotica, en als zelfs dat niet helpt moeten we naar de kno arts. Als hij ineens koorts erbij krijgt moeten we meteen terug, maar vind een maand nog best lang......
bij een vriendje van lars zijn de amandelen ook al geknipt, kind had in 4 maanden tijd 3 keer oorontsteking. (hij is precies even oud als lars)