eerste groetepapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Jenna09, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallo,

hier vandaag op zes maanden voor het eerst groentepapje gegeven...
    100g gemaakt maar mannetje vond t blijkbaar niet geweldig! Ik denk dat hij ongeveer een tweetal hapje heeft afgeslikt... en dan nog omdat het per ongeluk was eigenlijk hihi.

Nee erg geweldig vond hij het niet! Bij de eerste hap trok hij een gezicht als of er puur citroen in zijn mondje gestopt werd!!! Echt grappig!

Hoe ging dat bij jullie, die eerste lepelvoeding...? En hoelang duurde het voordat het vlot binnenging?

Groetjes Larreke

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit is normaal hoor dat ze moeten wennen. gaat vanzelf goed. hier alleen wel een monster wat vanaf de eerste dag alles met smaak naar binnen schuift. maar das gewoon geluk hebben

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi, hier hebben we een schrokop dus het ging gelijk goed (wel hadden we al geoefend met een lepeltje). Kindjes kunnen tot 15 x nodig hebben voordat ze een smaak gaan waarderen. Het is helemaal nieuw... al die tijd alleen melk gehad.. eigenlijk is het ook niet zo raar dat het niet in één keer gaat.
    Gewoon blijven aanbieden en hanteer een beperkte tijd. Bijvoorbeeld 15 minuten. Na die tijd ruim je het gewoon op, morgen weer een dag.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Aan mijn ervaring heb je niks, want mijn zoontje hoefde aan geen enkel eten wennen (behalve brood dan, dat duurde wel een tijdje), alles ging meteen op. Maar er komt meer voor dat ze er aan moet wennen. Gewoon geduldig blijven aanbieden, het is echt een kwestie van wennen.

5. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Alleen de eerste paar hapjes waren onhandig (voor mama en kleintje).
    Maar nu na een week eet ze heel goed vanaf een lepeltje, ze vindt het geweldig!
    Daarstraks heeft ze zelfs 3kwart potje mango gegeten, dat mondje bleef open gaan :D

6. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Een weekje en al zo goed! Hoop dat het hier ook zo vlot zal gaan! We zullen vandaag wel weer zien. Ben er niet van door de bonen hoor, het zal binnenkort wel beter gaan!

En bij de rest blijkbaar super vanaf de eerste hap! TOF

Groetjes

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.054
    454
    83
    Vrouw
    Komt vanzelf goed hoor! Hier ook een dame die alles lekker vindt... Ik zat helemaal klaar met de camera bij het eerste hapje, maar nee hoor... gewoon, hap, slik, weg. Bijna een teleurstelling ;)

8. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Het gaat hier ook al merkelijk beter. Gisteren en vandaag toch al een aantal hapjes wat goed naar binnen gingen!!! Er is duidelijk vooruitgang in de zaak!

Deel Deze Pagina