Gestopt met Nutriton, nu een hongerig kind...

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje is nu 5 maanden en sinds een paar dagen ben ik gestopt met nutriton te geven door de voeding heen. Hiermee was ik begonnen toen mijn zoontje ca 7 weken was ivm spugen en ook ivm langere verzadiging. 2 vliegen in 1 klap!
    Ik ben sinds 1 maand ook begonnen met bijvoeding (groenten en fruit) en dit gaat goed.
    Ik probeerde de nutriton geleidelijk af te bouwen en qua spugen gaat dit redelijk goed! Alleen nu zit ik met het probleem dat hij nauwelijks nog 4 uur houdt tussen de flessen!

Zo ziet ons schema eruit:
    7 uur: 240cc forte voeding
    11 uur: 1 fruit
    11:30: 200 fortevoeding
    15:30:200cc fortevoeding
    17:30 uur: 0,5 potje groenten
    19:30 uur: 240 forte+ rijstebloem

Maar nu is het steeds vaker rekken geblazen en zit er 3,5 uur, 3 uur en een kwartier tussen de voedingen, terwijl voorheen was het ruim 4 uur, soms wat langer.

Op zich geen groot prbleem want als mn zoontje om 18:30 bijvoorbeeld de laatste fles krijgt slaapt ie ook nog wel door, maar ik voel me er zelf niet prettig bij: ruim 12 uur zonder eten... kan hij dat wel aan?

Ik zit daarom te twijfelen over de volgende mogelijkheden:
    - Of weer nutriton gaan geven ivm de verzadiging, hoewel ik het eigenlijk rommel vindt en het qua spugen niet nodig meer is
    - Of de groenten en fruithappen ophogen (op dit moment rek ik er ca een half uur mee)
    - of ook de 2 flessen op de dag ophogen naar 240. Ik dacht alleen dat na de 6 maanden je juist de melk moet gaan afbouwen en de bijvoeding moet ophogen. Ik vraag me dus af of dit handig is om hem te laten wennen aan grotere flessen voor ca 3-4 weken?
    - Of rijstebloem bij iedere fles geven voor de extra verzadiging? Meende alleen dat hier veel calorieen in zitten?
    - Of nog een week of 3 aanmodderen en ietsje eerder over op de opvolg melk?

Wat zouden jullie doen?

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Onze dochter is van 3 februari, ongeveer net zo oud als jouw kindje. Hier ben ik begonnen met Nutrilon 2 en ik meng het nu met 1. Ze is veel meer verzadigd nu en drinkt dus eigenlijk te weinig nu dus ik ga weer terug naar 1 anders krijgt ze te weinig vocht binnen. Maar probeer dat eens, half nr 1 en half nr 2 mengen? Bij nr 2 mogen ze ook naar 3 flessen omdat het meer verzadigd dus misschien is dat een idee? Succes!

Oja, je kunt ook een heel potje groenten geven denk ik, een liga door het fruit kruimelen, zoiets? Rijstebloem kun je proberen, maar nog 3 weken aanrommelen zou ik zeker niet doen!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Is opvolgmelk alleen voor meer verzadigig? Of is het ook echt heel anders in die zin dat ie er ook last van zn darmen van kan krijgen als ik er eerder dan met 6 maanden mee begin?

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heel precies weet ik het ook niet, dan zou je even met de voedingslijn moeten bellen, telnr. staat op het pak. Ik heb hier eerst gemengd en nu heb ik weer iets nieuws ontdekt: Charlotte vindt een koude fles veel lekkerder dan een lauw-warme....en aangezien je nummer 2 met gewoon koud kraanwater kunt mengen, geef ik nu volledig flessen met nr 2 en gewoon koud. Heb nog wat voeding van nr 1 en dat geef ik nu 's ochtends. Ze drinkt nu 1x 120/4 (nr 1) en 2x 150/5 en 1x 120/4 van nr. 2. Daarbij 1 potje fruit (4mnd) en ca. 125gr groenten met aardappel, altijd vers. Soms nog een danoontje en na de groenten altijd 30cc gewoon water. Gaat hier prima. Of jouw kindje last van de darmpjes krijgt van nr 2 weet ik echt niet...succes hoor, ben benieuwd wat je gaat doen.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gaf jij voorheen van nr 1 200cc? En heb je nu dus maar 120 of 150cc nodig? Wel 4 flessen geef jij? Overige bijvoeding is vergelijkbaar met hier, alleen geef ik nog geen danoontje.
    En het megen gaat goed? Ze heeft geen alst van smaak verschil of snellere veradiging of last van haar darmpjes?
    klinkt goed! Maar mijn zoontje is wel 3 weken jonger dan jouw dochtertje, dus vind t nog een beetje eng om al te starten met oppvolmelk. daarbij heeft ie nu ineens weer een fase dat ie minder drinkt en weleens wat laat staan (wrs door het warme weeer, had ie de vorige keer ook zo'n last van),. dus voor nu kan ik wel weer vooruit en misschien over een week (of 2) dan toch maar de opvolgmelk gebruiken?
    Kun je trouwens gewoon standaard opvolmelk beginnen als ik nu forte gebruik?

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb nog nooit een fles gegeven van 200cc want die krijgt ze niet op, met 150cc en 5 schepjes moet ik al bijna in de dwangstand :D Het is nooit een goede drinker geweest, daarom zit ik ook nog op 4 flessen. Er blijft ook van elke fles altijd wel iets over, soms een bodempje, soms 20-40cc, het is niet anders. Daarom geef ik wat meer vaste voeding, met een lepeltje eet ze gewoon veel beter en daarom krijgt ze ook een danoontje. Je gebruikt Forte, ik zou het echt niet weten maar volgens mij is er in de 2 alleen de standaardvoeding maar moet ook zeggen dat ik nooit verder heb gekeken in het schap omdat ik dat nooit nodig heb gehad. Als hij honger heeft kun je ook een liga of soepstengel geven. Zoals ik al zei, als hij nergens last van heeft, geen allergieën in de familie en niet veel te vroeg is geboren, zie ik het probleem niet zo. Mijn dochter is met 38 weken geboren en dus ook eigenlijk weer nog 2 weken jonger en ik geef al ruim een week nr. 2... Hier ook minder drinken bij warm weer maar ik dacht, als ze dan wel de voedingsstoffen binnenkrijgt en ik kan tussendoor wat water geven is het goed.

Deel Deze Pagina