Hallo voedingsdeskundige! Op advies van CB ben ik begonnen met bijvoeding, de eerste hapjes. Nou heb ik dus een aantal hapjes gegeven.. hij voelt zich er goed bij en reageert er ook goed op, maar ik wil het eigenlijk nog helemaal niet. Kan het kwaad om het nog even uit te stellen? Ookal heeft hij al paar keer een hapje gehad? Of moet ik nu ook echt doorgaan? Misschien een stomme vraag hoor, maar ik was gewoon erg benieuwd of ik mij kind niet iets afneem nu.
Hoi! Nee hoor, je hoeft nog helemaal niet te beginnen. Vanaf 4 maanden mag het wel, dat is echt op zijn vroegst. Het is dan meer bedoeld om te oefenen en voor de smaakontwikkeling. Voedingskundig is het pas met 6 maanden nodig, tot die tijd is melk alleen voldoende. Als je je er niet goed bij voelt mag je gerust nog even wachten / ermee stoppen. Groetjes Linda
Overigens wordt er als je borstvoeding geeft vaak aangeraden om pas met 6 maanden te starten met bijvoeding, omdat je anders kans hebt dat de melkproductie terug loopt. Dus wachten is in jouw geval waarschijnlijk ook wat beter! Groetjes Linda
Bedankt voor de antwoorden. Ja, ze wilden dat ik ermee begon omdat mijn kindje erg sterk ontwikkeld oogde en nog wel eens behoefte nodig kon hebben aan iets nieuws. Maar ben er lekker mee gestopt en het voelt stukken beter! Bedankt!