Bambix pap; meningsverschil HELP!!!

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden, ik heb een vraag over de bambix pap.

Ik geef nog 3 flesvoedingen van 200 cc. Van 1 van die flesvoedingen kan je toch een papfles/papvoeding van maken?

Dus dan maak je een gewone fles met 180 cc water en 6 scheppen opvolgmelk (hier is dat Pepti2) en daar doe je dan bv 7 lepels bambix bij. Naast deze fles heb je dan 2 "gewone" flessen.

Mijn moeder kan zich niet voorstellen dat je bij een volwaardige flesvoeding (opvolgmelk 2) nog scheppen bambix erbij gaat doen. Dan zouden er volgens haar wel heel veel voedingsstoffen in zo'n fles zitten.

Deze discussie ontstond nadat mijn dochter vanmorgen de halve fles eruit gooide. Ik wilde ipv een bordje eens een keer een papfles proberen (omdat ik een afspraak had en dit wat sneller zou gaan).

Hoe zit het nu?? Ik weet het opeens allemaal niet meer zeker.

Alvast bedankt!

Groetjes shampoo

2. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Oja, en MOET pap nu of MAG het? (naast de fruit, groente/ aardappels) :(

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het MAG maar moet niet. Ik geef het 's ochtends, als ontbijt. Dan is het wel fijn als ze een stevige bodem hebben. Mijn zoontje heeft dat echt nodig, maar er zullen ook kindjes zijn die met een gewone fles uit de voeten kunnen 's ochtends. Het is niet raar, je mag het d'r gewoon geven. Bekijk gewoon waar jij denkt dat ze behoefte aan heeft.

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Maar zo'n fles wordt toch gemaakt met opvolgmelk (bv 180/6) en dan de bambix er toch bij? Dit vervangt dan een gewone fles?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, hoor. Dat kan gewoon met opvolgmelk. Je kindje mag nu nog geen halfvolle melk, dus iets anders dan opvolgmelk kun je niet gebruiken.

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, met opvolgmelk. Hier 180/6 opvolgmelk en 7 eetlepels Bambix. 't Is een flink bord vol, maar ons zoontje verslindt het gewoon. Zó lekker vindt hij het! We geven het als ontbijt. En omdat het vrij veel is, geven we het fruithapje 's middags rond een uur of 15.00 i.p.v. 's ochtends.

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ja hoor je maakt het met opvolgmelk... wat dacht je moeder dan?

het hoeft niet gegegeven te worden, maar mijn zoontje vindt het lekker en hij is aan de lichte kant. hij groeit hier goed van.
    wij geven ca. 5 scheppen ipv 7 en fruit krijgt hij inderdaad ook 's middags ondat het best vult.

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Wat kunnen moeders soms lastige vragen stellen he!? Hihi!! ;) Maar je doet het helemaal goed! Drie flessen waarvan één met pap. Of straks een boterham. Zodat ze was meer voedingsvezels tot zich krijgen wanneer alleen melk niet meer genoeg is.

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jahor zelf voor mijnn zoontje (een stuk jonger) is de laaste fles 180+6 en dan 3 volle eetlepels bambix erbij als ik er meer door doe krijgt t niet zn fles uit, maar een bordje doe ik ook 7 scheppen

10. Hier ook hoor. Laura krijgt ook nog drie flessen en in de avondfles doe ik twee schepjes Bambix lichte granen door. Even voor de nacht. Gaat prima zo.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Je moet alleen even opletten welke Bambix je gebruikt, want bij sommige is het enkel watertoevoegen, daar zit de opvolg al in ;)

12. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, op het pak staat inderdaad ook opvolgmelk...
    Het was wel een grote plons voor haar hoor, pff.

Dus bambix hoeft niet... onze meid is namelijk aan de zware kant. Ze weegt 10 kg. En eigenlijk wil ik een klein beetje opletten, dus als het niet nodig is?!

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Wat staat er op het pak?
    Daar staat precies op wat je moet toevoegen, melk of water ;)

14. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Opvolgmelk...

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is niet nodig en als zij ook niet meer nodig heeft dan wat ze nu krijgt zonder de pap, dan zou ik het inderdaad niet doen. Kindjes worden ook groot zonder pap ;)

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Als ze het nu red zo als ze nu gaat zou ik het niet doen als je kindje al wat aan de zware kant is. mijn dochter heeft het nooit gehad. en ben met 12 manden een broodje smorgens gaan doen met gewonen melk dus nooit pap

17. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Oké, bedankt meiden! Dan geen bambix meer, anders wordt onze meid echt een sumo :D

18. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    onze meid is ook niet mager, maar ook niet dik dus hier wel pap omdat ze ook heel beweeglijk is en een goed ontbijt heel belangrijk is.
    hier krijgt ze 210/7 met 5 scheppen fijne granen van Bambix en dan fruit idd 's middags, en verder alleen een laatste fles 's avonds 210/7. Het CB vind dit prima

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ontbijt is juist erg belangrijk, zoniet de belangrijkste maaltijd van de dag. Het zet de stofwisseling in gang, waardoor het het motertje op volle toeren kan gaan draaien..Juist bij mensen die bijvoorbeeld af willen vallen is het heel erg belangrijk om het ontbijt niet over te slaan, omdat juist dan de stofwisseling traag wordt. Dat je kindje nu aan de zware kant is, zegt helemaal niets over de toekomst. Grote kans dat als je kindje meer gaat bewegen, de gewichtsgroei ook gaat stagneren...Daarbij MOET pap inderdaad niet, maar het is wel de bedoeling dat je langzaamaan gaat werken naar 3 hoofdvoedingen per dag. Dus ontbijt/lunch/diner en de melk wordt dan uiteindelijk bijvoeding. Je kunt ipv pap ook een boterhammetje aanbieden...

En pap maak je inderdaad gewoon met opvolgmelk. Water en poedermelk geven een gewone "beker" melk. In opvolgmelk zitten inderdaad veel voedingstoffen, in pap voornamelijk granen, dus totaal niet te vergelijken met elkaar en zeker niet tèveel van het goede van een bepaalde stof!

20. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hebben nu een maand +/- 100 cc Peptimelk + bambix van een bordje gegeven. De papfles ging niet goed; was een te grote plons voor haar. Nu ze 7 maanden is stappen we over op brood.

Deel Deze Pagina