eerste hapje maar hoeveel?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kimos, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Zoë heeft gisteren haar eerste (fruit)hapje gehad en volgends ons vond ze het echt lekker. Want die mond bleef maar open gaan. Hebben het gisteren en vandaag in de gaten gehouden maar ze heeft verder geen last van krampjes.
    Nu willen van het weekend wat lekker vers fruit gaan halen,maar hoeveel mag ze hier van hebben? En (om even te vergelijken) stel dat ze een half potje eet,krijgt ze daar dan naast nog een fles?

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo,

Tot 6 maanden is het fruit alleen als extra. Ze blijven dan vaak dezelfde hoeveelheid flessen krijgen. Vanaf 6 maanden verandert dit en kan fruit en groente een fles vervangen.

Ik zou als dus gewoon je flessen blijven geven en het fruit als extra geven.

Ik ben met 5,5 maand begonnen met fruit en Milou at toen ongeveer 50 -75 gram. Ik zou gewoon even bekijken wat ze wil. Je begint met kleine beetjes en dat kun je langzaam opbouwen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste tijd geef je per dag ongeveer 2 a 3 theelepels. Het is echt voor erBIJ.

Er zitten trouwens wel voordelen aan om eerst vooral groente aan te bieden.
    Groente is milder, voedzamer, minder allergeen en door de zoetere smaak zie je vaak dat kinderen die eerst alleen maar fruit kregen groente gaan weigeren. Liever eerst aan 3 a 4 groentes laten wennen voor je verder gaat met fruit.

Overigens hoeft bijvoeding nu natuurlijk nog helemaal niet, het beste is eigenlijk om pas met 6 maanden te introduceren.

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik geef maar een paar hapjes. Tis immers niet de bedoeling dat het een fles gaat vervangen. Althans nu nog niet. Ik geef dus nog gewoon alle flessen zoals anders.

En ik geef idd ook eerst groente.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    persoonlijk zou ik het eerst even bij 1 ding houden (dat fruithapje) waar je net aan begonnen bent voor je overgaat naar andere dingen (soorten) zodat ze eerst daar aan kan wennen....(mooie naam trouwens Zoë ;) )

ik zou wel gewoon de fles blijven geven maar ze zal ongetwijfeld de fles na het fruithapje misschien wel niet helemaal leegdrinken...

pas als je verder bent en ze echt hele potjes leeg eet zou je op een gegeven moment een fles kunnen laten vervallen, tenzij ze natuurlijk zelf aangeeft dat ze op een bepaald moment gewoon geen fles meer wil...

succes meid..

gr.smoekie

6. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ik zou t indd even op hetzelfde houden, zodat ze aan de smaak kan wennen.. een paar leppeltjes is voorlopig wel voldoende.. dan kan haar maagje er aan wennen.. ik geef de groente of fruithap tussen 2 flessen in dus om 11.30 geef ik een fles, 2 uur later om 13.30 fruit, dan om 16.30 weer een fles.. meestal drinkt ze ze beide leeg.. en als ze wat laat staan is t ook goed!

7. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ok...dan houden we het voorlopig gewoon lekker op fruithapje en de fles erbij. Bedankt!

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik was ook begonnen met fruit, maar daar kreeg ze na 3 dagen vreselijke krampjes van (bij precies 4 maanden). Toen 1 week rust genomen en overgestapt naar de groente. Dat gaat prima! Begonnen met half potje en nu krijgt ze een heel potje. Smaakt maakt haar niets uit, alles is lekker. Ze krijgt daarbij 4x200 fles. Wel nu 1 fles weggelaten (kreeg eerst 2x 200 en 3x170).
    Nu ziet schema er als volgt uit (blijft ook elke dag prima op schema!):
    - 06.00-07.00 uur fles 200
    - 10.30-10.45 uur fles 200
    - 14.30-14.45 uur fles 200
    - 17.15-17.30 uur potje groente
    - 22.00 uur fles 200 + 2 schepjes Nutrix

Deel Deze Pagina