Eerste hapje valt niet goed?

Discussie in 'Voeding' gestart door Klerkje1, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Ons meisje van 4 maanden krijgt flesvoeding, maar dit loopt niet al te goed. Wegens spruw heeft ze een tijdje een medicijn gehad dat ze via een spuitje in de mond kreeg. Dit is ietsje dikker van substantie en smaakte naar mint/kersen. Ze vond dit heerlijk en lag echt te genieten van het smaakje en het mondgevoel. Ze smakte het zo weg en het ging prima, in tegenstelling tot het geklooi met de fles.

Vandaag dus de stoute schoenen aan getrokken en met het spuitje een heel klein beetje banaanhapje gegeven.
    (ja, ik ben er inmiddels ook achter dat dit absoluut niet aangeraden wordt als eerste intro van vaste voeding)

Allereerst: het ging erin als een trein, ze vond het heerlijk, nog veel lekkerder als het medicijn. Ze had al snel door dat als ze tegen mijn hand duwde dat ze dan het spuitje naar haar mond kon sturen. Na 2,5 ml ben ik wel gestopt, eerst eens kijken of het wel goed viel. Mevrouw was het daar niet mee eens en was duidelijk verontwaardigt dat ze niet meer kreeg.

Omdat ze wel voldoende voeding moet krijgen, heb ik haar daarna gewoon de fles gegeven. Hier wilde ze wel uit drinken, maar na ongeveer een derde kreeg ze duidelijk last van haar maag en begon ze mlek terug te spugen. Oei...
    Na het stoppen met dat flesje werd ze wel gewoon weer rustig. Geen verdere tekenen van krampjes ofzo.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ze vond het hapje namelijk zo lekker, maar zou haar maag hier nog niet tegen kunnen? Of zat ze gewoon vol? Ik kan niet echt vinden of je kindje bij een eerste hapje vol kan zitten van een paar hapjes.

Moet ik gewoon kijken of ik bij een volgend voedingsmoment wel haar volledige fles kan geven en hoe ze daar op reageert?

Hoe dan ook, voel me al behoorlijk suf dat ik zo ondoordacht haar wat banaanprut gegeven heb. Maar aan de andere kant zat ze dit wél met plezier te eten, in tegenstelling tot haar fles... Als het geen kwaad kan gun ik haar dus juist wel al wat vaste voeding, als ze dit lekker vind en met plezier eet.

Hoor graag jullie meningen...

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kindjes van vier maanden groeien van melk, niet van bijvoeding. En als je nu iets anders dan melk geeft raakt het buikje daar vol van. Daarnaast is het zo dat er verschillend gedacht wordt aan starten met bijvoeding bij 4 maanden. Ik zelf heb gewacht tot 6 maanden omdat ik dat het meest verantwoord vind.

Je kunt er beter aan werken dat ze haar melk gaat drinken, dat is mijn mening. Is de spruw al helemaal weg?

Deel Deze Pagina