Baby 5,5 maand wil niks eten! Alleen melk drinken.

Discussie in 'Voeding' gestart door Soumayyaah, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Mijn dochtertje is nu bijna 5,5 maand. Ik heb haar al regelmatig wat fruit en groenten gegeven, maar niks vindt ze lekker. Bij alles kijkt ze zuur. Soms laat ze het een beetje door dr mondje gaan, en spuugt het dan alsnog uit. Niks blijft dus binnen. Ik heb zowel vers als uit een potje geprobeerd; zoete aardappel, wortel, peer, banaan. Ook rijstebloem met melk wil ze niet.... Ik had dr laatst wel een stuk brood gegeven en daar sabbelt ze een beetje op... alleen ik durf dr dat weer niet zo te geven omdat ik bang ben dat ze zich verslikt, dus geef ik dr hele kleine stukjes, maar die spuugt ze dan weer uit..

Ze krijgt nu deels bv en deels flesvoeding, dus ze moet wel aan verschillende smaakjes gewend zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik het beste iets anders kan proberen om dr aan t eten te krijgen?

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Je noemt al best veel producten die je geprobeerd hebt, die ze niet eet. Heb je die producten steeds meerdere dagen achter elkaar gegeven, of iedere dag iets anders gegeven?

Als wij een nieuw voedingsmiddel introduceren, geven we dat steeds 5 dagen achter elkaar. Ook al hapt ze bepaalde dingen nu lekker weg, als we iets nieuws geven, eet ze daar meestal vrij weinig van. Pas na een paar dagen eet ze duidelijk meer. Misschien moet je dochter de voedingsmiddelen vaker achter elkaar aangeboden krijgen.

Weet ze wel wat ze met vast voedsel in haar mondje moet? Slikt ze wel íets door? Hoeveel weken ben je nu bezig met vast voedsel?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De mijne weigert ook en hij is over 6 dagen een half jaar.
    Hij lust bijv wel FV met rijstebloem uit de fles, maar van een lepeltje niet. Ik denk dat het hier meer de lepel is, waar hij tegen is, dan het eten op zich.. Hij kijkt ons ook aan, alsof hij een citroen gehapt heeft.

Dus ik probeer elke dag een paar hapjes. Dat hij het proeft, en met de lepel oefent.

Het komt vanzelf wel, en hij drinkt verder wel thee en water, dus met 6 maand krijgt hij 4x180/6 FV2, en verder wat hij aan bijvoeding wil, en thee/water evt tussendoor..

Met 12 maand moeten ze met de pot mee kunnen eten, dus nog een half jaar te gaan ;)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dan wacht je toch nog even? Het hoeft ook nog niet.

Ik zou dezelfde soort (en persoonlijk zou ik dan kiezen voor vers) meerdere dagen achter elkaar (5) aanbieden. Aan je kindje om te bepalen wat ze ermee doet. Voorlopig groeit ze nog gewoon op melk :)

5. adi

adi Niet meer actief

Op zich heeft zo nog steeds alleen melk nodig.

En ik zou aan zon jonge baby echt nog geen granen geven...

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje hoeft helemaal nog geen bijvoeding en ze is er duidelijk ook nog niet aan toe. Laat het lekker even liggen en begin er als ze een half jaar is rustig weer aan. En granen mogen kindjes pas vanaf een half jaar, gluten kunnen die jonge darmpjes nog niet goed tegen. Beter dus helemaal geen brood meer tot na de 6 maanden.

7. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Had mijn dochter ook, gewoon even laten rusten. En met een half jaar weer opnieuw proberen. Komt goed!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon over een maand weer eens iets aanbieden en in de tussentijd gewoon op verzoek aanleggen. Je kind is slim: ze weet waar ze aan toe is, dus luister gewoon naar je kind, dan komt het wel goed.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Geeft toch niet? Ze heeft nog een heel leven om te eten ;)

Haar darmpjes moeten nog rijpen, ze moet nog wennen aan smaakjes, en dit gaat gewoon heel langzaam. Lekker even wachten of heel spelenderwijs blijven proberen als je per se wilt: geef haar een gaar gekookt stronkje broccoli, kijk of ze het pakt en ermee gaat spelen of zelfs wel proeven, etc.

Voorlopig groeit ze prima op melk.

10. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik zou het ook gewoon nog even zo laten hoor. Laat haar het voor nu zelf maar regelen. Komt vast goed ;) Idd over een aantal weken weer eens wat proberen.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voordeel ook dat je deels BV geeft.. Dan zit je niet met die max van 800cc van de opvolgmelk..

(wij wel, jochie is donderdag half jaar, en eet max 3 happen van de lepel, dus houden nr1 maar een pak langer)

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik ga het over een aantal weken gewoon nog een keer proberen.

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ja, dat is dan over 2 weken. Ok, iedere week kan verschil maken, maar wat bijna niemand verteld is dat het gewoon heéééééél lang kan duren voordat je kindje denkt 'lekker dat eten'. Veerle ging pas vanaf een jaar wat meer eten, tot die tijd was het vooral proeven, wennen aan structuren, smaken, gevoel. Dus ik zou gewoon heeeeeeel veel geduld hebben, want het komt een keertje goed en dat is vrij normaal. Vergelijk je kindje dus niet met een Hollandse Glorie dat zuipt en eet alsof ie nooit wat krijgt (heerlijke babys vind ik dat trouwens!), want het is gewoon verschil in kindjes en dat is niet erg. De ene eet gelijk een half potje, de ander stopt met één lepeltje en kijkt alsof je er zuur in gestopt hebt en nog een volgende eet wel met een week het potje half op, terwijl weer een ander kindje daar wel een maand over doet.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook een zeer moeilijk etend kindje hoor! Tussen de 8 en de 12 maanden at ze als een bouwvakker, 2 bordjes avondeten, genoeg brood, 2x fruit etc. Nu eet ze 1 stuk fruit nog niet eens op, wel brood, geen avondeten. Tsja, als ze hun mondje niet opendoen kan je het er moeilijk in proppen he?

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zo, mijn jochie is vandaag precies een half jaar. En opeens doet hij wel zijn mond open voor de wortel.. Hij is ingeprent met de 6-maand-bijvoeding-regel :D

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad gewoon nog even wachten... En weet dat een kindje soms wel 10-15x moet proeven voordat het een smaak herkent.
    Het is ook nog helemaal niet nodig om bij te voeden, zeker als je kindje het zelf eigenlijk al zo mooi aan geeft!
    Plus: het is natuurlijk ook een hele andere techniek, eten van een lepeltje en zo'n andere structuur en smaak in je mond!

Deel Deze Pagina