kindje van 11 maand groentehap 6 maanden, is dit fout?

Discussion in 'Voeding' started by Jette, Jan 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hallo meiden,

even een vraagje, wanneer dominique een groentehap krijgt, krijgt ze nog steeds deze van 6 maanden, die van 8 maanden vindt ze vreselijk, die stukjes er in, ze pielt net zo lang dat ze de stukjes weer uit haar mond spuugt, is dit erg?
    Ik bedoel zitten er ander voedingstoffen in die van 6 of 8 maand?

Wanneer ik haar gewoon aardappelen en groente geef, kan ik zelf bepalen hoe fijn ik het prak.

henriette

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    de voedingsstoffen zijn hetzelfde, die van 8 maanden is alleen groffer. je zou evt kunnen proberen om wat liga fijn te kruimelen of er zelf wat aardappel doorheen te prakken, zodat ze aan een wat grofferen structuur went, voordat je weer 8 maanden potjes gaat geven.

wil ze wel groffer eten als je zelfgemaakt eten prakt?

groetjes, miranda

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    zelfgemaakt eten prak ik ook altijd goed fijn voor haar, ze is nogal een mietje geloof ik, laatst aten we boerenkool toen was ze de boerenkool aan het scheiden van de aardappelen! ha ha ha!

Ook brood wil ze momenteel niet eten, even de jam er af eten en dan weer naar buiten met het brood!
    :D

henriette

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ha, mijn zoontje is hetzelfde! Hij is al bijna 14 maanden, maar wil alles nog glad gepureerd. Als hij het zelf kan pakken/ afbijten zoals koekjes en brood, worstjes etc. is het best, maar de warme maaltijd mag geen klontjes bevatten. Volgens mijn moeder was ik vroeger hetzelfde. Ik probeer af en toe hem te leren wat groffer te eten maar het kost veel tijd dus alleen als ik die heb. Verder gaat overal gewoon de pureerstaaf in, en als ik eens potjes koop dan die van 6 maanden...

Verder is hij heel makkelijk, lust bijna alles dus ik ga me er niet teveel zorgen om maken.

Ik houd zelf nog steeds niet van klontjes in de aardappelpuree!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise is precies hetzelfde als het zoontje van Kaatje K! Ze blieft het gewoon niet als er stukjes inzitten... ik maak me er niet zo druk om, geef het haar lekker gepureerd.

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    dominique lust dus ook heel veel maar niet met klontjes, ha ha ha wat zijn het ook een rakkers he, nou ja dan maar goed prakken of potjes voor zes maanden!

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Je kunt voor de variatie ook de 12 maanden potjes kopen en daar nog even de staafmixer doorhalen... Ik vind de keus in verschillende smaakjes/gerecthtjes anders zo weinig.

8. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ja okay dat is natuurlijk ook een hele goede tip, had ik zelf nog niet over nagedacht :oops: thanks!

9. Ja, hier een van 9 maanden, die ook nog niet echt fan is van stukjes in zijn eten.

Mijn moeder gaf me een tip, om het wel met de staafmixer te bewerken, maar dan stapje voor stapje grover laten. En het lijkt te werken.

Dit geldt voor zowel potjes als vers..

Tja, en ik weet het, ik was als kind ook zo.. En nog hoor, vla of yoghurt met klontjes, ga ik van kokhalzen.. hihi.

Share This Page