Bloemkool met welke andere groente?

Discussion in 'Voeding' started by Beertje09, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Ik wil graag bloemkool gaan geven maar met welke groente moet ik dit mengen, want alleen bloemkool vind ik een beetje sterk. Wat zouden jullie doen? Ik dacht zelf aan aardappels of worteltjes.

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Bloemkool hoeft niet gemend te worden. Maar als je dat toch wil doen, zou ik kiezen voor wortel, sperziebonen of courgette. Aardappels ben ik pas met 6 maanden gaan geven.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik zou bloemkool mengen met wat gekookte aardappels. Mengen met andere groente hoeft niet, het is ook wel goed dat je kindje alle groenten apart leert kennen in plaats van de meest vreemde combinaties.:)

4. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb bloemkool nog niet gemengd. Wesley eet dat zo ook wel, moet hij toch aan wennen. Gisteren heeft hij voor het eerst doperwten gehad, die heb ik wel gemengd met wortelen. Andere groenten heeft hij tot nu toe gewoon ongemengd gekregen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij gaven bloemkool ook puur. Zo heel sterk is dat toch niet?

Naja, mijn zoontje eet zowat alles, dat is natuurlijk ook makkelijker..

Maar ik zou zoveel mogelijk puur proberen, of eventueel iets van aardappel of een beetje kunstvoeding erdoor..

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook bloemkool alleen met aardapelen hoor. ik vind bloemkool (zeker zonder zout) niet sterk. het stinkt alleen mega!

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Wij geven ook gewoon bloemkool zo hoor, het is trouwens ook zo te koop als 4 maanden potje van Friso... kan prima ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het zelf niet mengen omdat ik vind dat je aan groentes moet laten wennen en dan gewoon alle groenten apart van elkaar maar als ik zou mengen zou ik ervoor kiezen om er wat borstvoeding/kunstvoeding door te doen zodat het wat milder van smaak word en later misschien een aardappel (maar die eten wij nooit dus dat zal het niet worden, hier dan rijst/pasta).

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Bedankt voor de reacties.
    Ik denk dat ik het ga maken met aardappels, mede omdat het inderdaad erg stinkt haha.
    Het is dan de eerste keer dat hij bloemkool gaat eten, hij heeft zowat alle groenten gehad, en hij vind tot nu toe alles lekker dus.

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Even een tip tegen de stank, hang een kruidenbuiltje in je pan tijdens het koken en de stank zal beduidend minder zijn.

Groetjes Anita

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Goed idee! Maar hoe hang jij een kruidenbuiltje in een pan??
    Ik heb trouwens aardappels met bloemkool gemengd, hij vond het heerlijk!

12. Streepje

Streepje Lid

Jul 28, 2009
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
  13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Ik zou het ook met een aardappeltje mengen, een aardappel heeft bijna geen geur of smaak, dus dat zal de bloemkool was afzwakken.

Share This Page