Ik had een kind dat verder heel vrolijk was, maar TOCH een fikse KEA had. En als ze vrolijk zijn kom je er later achter helaas.
Ik zou toch de optie KMA even aankaarten bij je HA...hier bleef de HA volhouden dat FInn echt alleen krampjes had! En de 4e keer dat we er waren heb ik er op gestaan dat we naar een KINDERarts mochten. Een huisarts weet gewoonniet zoveel over zulke dingen! En het klinkt wel een beetje als Finn! Ook reflux en tot het moment dat ie dieetvoeding kreeg heeft hij vreselijke moeite gehad met poepen! Alleen een beetje olie hielp soms! En is ook een natuurlijk spulletje dat goed helpt...ben even de naam kwijt..dat zou ik even bij iemand moeten navragen! Ik zou iig echt niet voor de 4 maanden beginnen hoor! En als je dan al wilt beginnen met 4 maanden kijk dan uit met fruit...dt is zuurder dan groente...dus heb je dan de kans dat de reflux erger wordt. Ow en hier ook een vrolijk mannetje hoor! Alleen met de voedingen krijste hij de boel bij elkaar. Hij sliep zelfs al heel erg snel door!
Hoihoi, Sarah, dat is dus ook waarom ik zelf twijfel of het wel KMA is. Ze slaapt namelijk 's nachts heel erg goed. Ik had gelezen dat ze dan ook weinig zou moeten drinken en dat doet ze niet. Ze drinkt wel de fles leeg (190/6). Ze is hartstikke vrolijk en nu met de lactulose gaat het poepen ook stukken beter. Dus de meeste klachten zijn over nu ze medicatie krijgt. Is het niet zo dat de klachten dan moeten aanhouden? Ik heb net wel even gezocht op KMA, tsja de klachten die daar genoemd worden heeft ze soms wel. Ze heeft bijvoorbeeld vaak last van uitslag op haar wangetjes, maar dat is nu ook al een stuk beter. Niesbuien, ja ze moet wel een paar keer per dag niezen, maar niet opvallend veel. Maar goed, het kunnen natuurlijk ook gewoon losstaande klachten zijn. Het enige waar ik mee zit en waar ze eigenlijk al lang last van heeft en ook niet over gaat is de lucht in haar buik tijdens voeden. (Ik neem aan dat het lucht is tenminste...) Tot halverwege de fles gaat het goed, daarna begint ze met haar benen te trekken, rood aanlopen en windjes laten (met moeite). Ik kan haar daarna niet meer op schoot voeden, want dat weigert ze en ze begint dan ook te huilen. In de wipstoel wil ze vaak nog wel drinken, maar dat gaat ook niet echt super. Volgens de HA is dat ook het gevolg van de reflux, maar het gaat alleen niet over.... Hoe ging dat bij jouw zoontje? Had hij er ook tijdens het drinken last van? En als dat zo was, hoe uitte dat zich dan? Ik ga toch maar eens weer een afspraak maken. (De HA ziet me alweer aankomen, ben er al 3 keer geweest met mijn dochtertje hihi). Liefs Allistair
Je noemt nu toch echt een aantal dingen die met KEA verband kunnen houden. Misschien is het toch wel zinnig om eens om een verwijzing naar de kinderarts te vragen.
Zoals jij het drinken beschrijft: zo ging het hier net zo! Alleen dan ook krijsen erna en dus alleen maar bij mij kunnen liggen terwijl ik hem vasthield met de beentjes naar zich toe. En Aaron had KMA. Sinds hij Nutrilon Pepti krijgt, doet hij dat niet meer. De verstopping bij Aaron kwam ook grotendeels daarvan en door de verstopping, spuugde hij ook. D.m.v. dieetvoeding, behandelingen van de osteopaat was het ergste voorbij. Het laatste beetje klachten is weggegaan toen hij hapjes groente kreeg. Het is per kind verschillend, maar ik zou sowieso eens langs een arts gaan om te kijken of het zinnig is om over te stappen naar dieetvoeding! Sterkte!
Ik heb een afspraak gemaakt voor vrijdagmiddag. Ik hoop dat de HA ons naar de kinderarts stuurt. Ik ben alleen bang dat ze dat niet zal doen, omdat ons meisje gewoon een heel vrolijk baby'tje is. Maar goed, ik zal er wel op aansturen (ze had het vorige keer ook gezegd, mochten de klachten niet afnemen, dan zou ze ons doorsturen.) Ik houd jullie op de hoogte... Het is toch best lastig soms, zo'n eerste kindje. Ben je nu overbezorgd, of juist te onbezorgd, waar doe je wel en niet goed aan... pfff waarom vergeten die kindjes toch altijd hun gebruiksaanwijzing mee te nemen? Liefs Allistair
Hoi, Nou we zijn naar de kinderarts doorverwezen en ook al geweest. We hebben dus ook het advies gekregen om gelijk al te beginnen met bijvoeding vanwege de moeizame ontlasting. Ik hoefde niet eens te wachten tot ze 4 maanden is. En wanneer dat goed gaat, de lactulose afbouwen. Over een week of 2 moeten we terug om te bespreken hoe het is gegaan. Helaas heb ik niet echt een antwoord gekregen op het feit dat ze halverwege de fles niet meer op de arm wil drinken. Ik heb koemelkallergie aangedragen, maar daar wordt toch niet aan gedacht. Nou ben zeer benieuwd hoe het zal gaan..... Liefs Allistair