Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen uitslag in z'n nek, van die rode vlekjes (verschillende 'maten') die soms heel klein beetje opgezet zijn. Vanochtend zag ik dat het ook is uitgespreid naar z'n onderkin. Het lijkt wel wat erger te worden. Hij heeft nergens last van, is zijn normale vrolijke zelf en vindt het ook niet erg als ik er aan zit. Zou het door het vele kwijlen kunnen komen? Z'n nek is met regelmaat behoorlijk nat. Als het nog erger wordt ga ik morgen even de dokter ernaar laten kijken, maar ik dacht wellicht komt het één van jullie bekend voor!
het kan van het kwijlen komen, even vandaag in de gaten houden of er geen pus uitkomt of korstjes erop, want dan is het krentenbaard. Is niet erg verder, maar heeeel besmettelijk.
Onze zoon heeft dit ook gehad. Ik ben er mee naar de huisarts geweest en die vertelde mij dat het komt door het kwijlen. Daar zit een bacterie in de ervoor zorgt dat de huid rood word. Gaat vanzelf over. Ik heb hem een katoenen luier om gedaan zodat zijn nek droog blijft. Deze luier wel op zijn tijd verschonen voor een droge. Succes ermee