Met 6 maanden. Een paar hele gestoomde broccoliroosjes en daarna een, in de lengte gehalveerde, gestoomde wortel.
Bij ongeveer 4 maanden, met een klein beetje fruit. Een week of 3 later ook met groente. Wortel, bloemkool, witlof/appel Ze is er dol op!
6 maanden met een klein 4-maanden potje van olvarit. s midddags fruitpotje, toen het goed ging met groente meteen op vers overgegaan en af en toe als het uitkwam potje. later fruit ook vers.
Wij zijn met de 4 maanden begonnen. Voor fruit zijn wij met peer begonnen en voor groenten met wortel.
Wij zijn begonnen met 4 maanden met een perenhapje (vooraf gestoomd in de Babycook) en als groente ben ik begonnen met bloemkool. En dan gaf ik dit een aantal dagen achter elkaar en dan gaf ik weer iets anders
Met 4 maanden begonnen met fruit.... Steeds verder opbouwen. Met 5 maanden groente erbij. En dan je schema een beetje gaan maken
Bij de oudste met zes maanden. Eerst een potje, dat was geen succes. En de potjespogingen bleven geen succes. Na een week of drie griste hij eten van mijn bord en dat at hij met smaak op. Toen viel het kwartje, meneer wilde geen prut, maar gewoon eten om zelf vast te houden. De jongste kreeg gewoon met iets van zes maanden en een of twee weken een stuk broccoli, hield ze gewoon vast n at ze gewoon op. Daar hebben we d prut niet eens meer geprobeerd.
de kinderartsen hier zeggen dat je het beste met groentetjes kan beginnen omdat dat het mildst is voor de darmpjes, dan wel groetes als spercieboontjes, broccolie, bloemkool ofso en wat iemand anders ook zei, hetzelfde een paar keer achter elkaar geven en kijken of hij er goed op reageerd, en dan kan je wat anders proberen
En pap of rijstebloem? Ik lees nl steeds dat je daar het beste mee kunt beginnen, maar zoals hier ook alweer blijkt heb ik het idee dat in de praktijk meer groente en fruit wordt gedaan.
EdN: rijstebloem is ook bijvoeding, maar wordt vooral gebruikt im baby te laten doorslapen. Maar het is gewoon een witte smakeloze brei, dat bij veel babys voor verstopping zorgt. Wij zijn gestart met 5,5maanden. Eerst met worteltjes en sperzieboontjes (4mnd potjes) en met ruim 6 maanden met fruit.
Ach dat je daar mee moet beginnen lees ja alleen in reclame-uitingen van de producenten hoor (en die vind je overal waar je maar kijkt). Zoals Adi al zegt, het voegt niets toe, en ook voor doorslapen is het onzin. Er zijn evenveel babies die juist wakkerder worden van pap als dat er babies zijn die er van doorslapen. En voor het merendeel maakt het geen biet uit.
Oh oké. Mijn zoontje slaapt gelukkig al weken lekker door, dus dam gaan we over een tijdje gewoon lekker beginnen met groente of fruit.
Met 6 maanden begonnen met komkommer en tomaat. De volgende dag met brocoli, sperzieboontjes. Allemaal in stukken in haar handjes.
Ik ben wel met rijstebloem begonnen, maar puur omdat DL rond de 6 maanden flesweigerde, en ik een manier wilde hebben om er bij mijn (sporadische) afwezigheid toch wat melk in te kunnen krijgen. Dus geoefend met pap op en lepeltje. Daar was het toen toch wel handig voor.
Wij zijn gestart met rijstebloem (en dus niet om door te slapen want dat deden ze allebei al maanden) maar omdat het makkelijk is om te oefenen met een lepeltje EN het is super mild. Verstopping komt voor maar zeker niet bij elk kind. In onze kring wordt rijstebloem juist vaak wel aanbevolen als start omdat het zo neutraal is en gemakkelijk. Even wennen. Een must is het natuurlijk niet maar goed, dat is niets
Das een ander verhaal, dan is het geen voedingsmiddel maar een hulpmiddel Puur om te oefenen met een lepel was bij ons niet nodig, de lepel kenden ze al van de vitamine D en eten begonnen ze met hun handen.