Baby 6 maanden; hoeveel groenten/fruit?

Discussion in 'Voeding' started by Devero, Dec 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devero

Devero Actief lid

Dec 5, 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    In verband met een risico op allergieën zijn wij pas 3 dagen geleden gestart met bijvoeding. De eerste sessie bleef beperkt tot drie hapjes wortel, daarna werden het er al snel een stuk of acht. En onze kleine meid vindt het blijkbaar zo lekker dat ze vandaag met gemak een half potje leeg eet. Eigenlijk wilde ze nog meer (naast een fles van 180/6), maar ik heb het haar nu niet gegeven.

Wat ik me afvraag: hoeveel mogen die kleintjes eigenlijk eten per dag?
    Dan heb ik het over Olvarit (of vers gepureerde groente/fruit)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf 6 maanden zoveel als ze willen! Je zult zien dat ze van potjes vaak meer zal eten dan van vers (er zit meer water in). Blijf niet te lang pureren, is ze een beetje gewend dan gaan prakken en stukjes gaan geven. Daar leert ze van en blijft eten leuk!

3. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Hier om half 11 een heel potje fruit. En om half 7 fles 150+5 en half potje groenten

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik gaf ook wat hij zelf aangaf met 6 maand. Ik gaf vooral prakjes, en dan at hij al snel 150-200 gram.
    Met potjes at hij minder, dat vond hij niet zo lekker, dan was het met 100 wel klaar.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter krijgt 's ochtends tussen 9 en 10 wat fruit, 's middags fruit of yoghurt en 's avonds rond 6 uur warm eten. Ze mocht met 6 maanden een fles laten schieten omdat ze zo gemakkelijk at. De hoeveelheid eten wisselt, ik maak warm eten gewoon op voorraad en doe het een dag in de vriezer in een ijsklontbakje en dan de klontjes in een diepvrieszakje. Gaan zo'n 5-6 blokjes per warme maaltijd in dat kind en dan zit ze soms te mopperen dat het op is.
    Nooit potjes gegeven en dat kregen we vorige week in het ziekenhuis op ons dak. Mevrouw wenste geen potjes, dus zelf de vriezervoorraad aangesproken en de maaltijden aangeleverd :D.

Share This Page