Drinken voor kleine van 1 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door Saar22, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Onze dochter heeft sinds gisteren besloten geen borstvoeding meer te willen. Maar ja nu moet ze ander drinken drinken. Dit gaat heel erg moeizaam. Vanmorgen heeft ze de hele morgen gedaan over 100ml thee. Vanmiddag nog ongeveer 80 ml warme melk. Verder biedt ik roosvice aan, maar daar drinkt ze ook niet erg veel van. Vanavond voordat ze gaat slapen krijgt ze nog een flesje warme melk. Ik denk 50-75 ml. Dit betekend dat ze zo'n 250 ml drinken heeft gehad. Veel te weinig. Ze heeft drinken de hele dag naast zich staan en ik bied het elke keer aan, maar ze wil het gewoon niet. Ook water wil ze niet. Heeft iemand tips om haar meer te laten drinken? Ze krijgt ook nog wel een bakje yoghurt na het eten, ze heeft een klein beetje fruit op.
    Moet zeggen dat ze al sinds vorige week woensdag ziek is en nog steeds niet 100% fit is. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Maar goed alle tips zijn welkom!

2. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Lees net je andere topic over het bijten tijdens de bv. Wil ze echt niet meer aan de borst? Wat jammer! Misschien moet ze even wennen aan de smaak van ander drinken?

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja wel jammer inderdaad, maar ze wil echt niet. Begint te krijsen als ik haar probeer aan te leggen. Lijkt wel iets onderliggends te zijn. Ze is al vanaf vorige week woensdag ziek en nog niet helemaal fit nu. Of kiesjes? Ik weet het ook niet. Dit zijn de momenten dat ik wil dat ze kan praten... Heb nog ORS gehaald, want vandaag heeft ze nog geen fatsoenlijke plasluier gehad. Anders ga ik morgen de huisarts maar even bellen.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb je verschillende soorten bekers/flessen geprobeerd (fles, tuitbeker, rietjesbeker, gewone beker oid)
    Klinkt ook wel als nog ziek zijn en/of kiesjes...
    Succes ermee!

Lust ze geen pap? En eet ze graag fruit (zit ook veel vocht in)?
    Tijdelijk 2x per dag yoghurt/kwark?
    Knijpfruitjes?

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik heb alle varianten geprobeerd. Eten doet ze ook niet goed. En haar favorieten fruit en yoghurt wil ze ook niet graag.

6. tuc

tuc Niet meer actief

ik gaf melk, thee en water, soms moeten ze ff aan de smaak van water wennen. De fruit welness thee van pickwick was hier een echt succes die is lekker zoet nl;)

Ik gaf het uit een open beker trouwens, zo'n oefenbeker van difrax

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Naast de borstvoeding dronk ze ongeveer 300 ml water uit de rietjesbeker en daarnaast nog wat uit de oefenbeker. Maar goed moet zo even naar de huisarts aangezien ze dus ook erg weinig plast. Tot nu toe heeft ze 20 ml drinken op. Loop constant achter haar aan met bekers maar goed.

8. tuc

tuc Niet meer actief

hmm wel goed dat je even laat kijken....lastig is dat die drink weigeraars. Soms werkt het voor kindjes om vaste tijden in te lassen voor drinken. Dus op vaste tijdstippen aan tafel met een beker. Dan voelen ze niet zo dat ze de hele dag "gepusht" worden....

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mevrouw heeft hele rode oortjes. Moet morgen even terugkomen ivm de weinige plasluiers. Nu veel paracetamol en hopen dat ze gaat drinken. Wie weet komt ze nog wel weer terug aan de borst... duimduim

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Het lijkt me geen oorontsteking want dan willen ze vaak drinken (dat verzacht) en niet graag liggen.

Weet je al meer?

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oortjes waren redelijk opgeknapt. Verder niets bijzonders. Ze drinkt nog steeds niet veel, maar kan ik op het moment weinig mee. Alleen duimen dat ze meer gaat drinken.

12. Daandaan1973

24 mei 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde en dat is al tijden zo. Met moeite wordt er 200 cc op een dag gedronken. Maak me er al niet meer te druk over.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zou me er ook niet druk over maken als ze maar blijft plassen. Vind het niet zo prettig als ik steeds lege luiers aantref. Ik moet maandag even naar het cb en dan kan ik even overleggen met de verpleegkundige.

14. Daandaan1973

24 mei 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel plast ze, hoe vaak? Hier eigenlijk alleen een echte ochtendluier en overdag mss 2 x de hoeveelheid van een lepel.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier had ze al 2 dagen geen plasluier gehad.

16. Daandaan1973

24 mei 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel ernstiger inderdaad.
    Heb je ook de indruk dat er uitdroging speelt?

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is ook niet veel!
    Kun je niet wat meer fruit en/ of yoghurt geven oid als ze niet meer dan 200cc wil drinken??

18. Daandaan1973

24 mei 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het er niet inproppen.. :), alleen maar vaak aanbieden.

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Nee snap ik, daarom dacht ik misschien vocht in andere vorm? ;)
    Maar weet eigenlijk niet eens hoe oud je kindje is?

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik bied nu extra yoghurt aan, extra fruit. Doe wat extra water in warm eten. En verder is het lastig. Ze is niet uitgedroogd. De huisarts constateerde dat ook vandaag, maar goed dat zie je snel genoeg. De ha wilde het alleen even controleren. We zijn al 1,5 week aan het tobben met haar gezondheid. Het kan hier een combi zijn van oorpijn (pijn bij slikken), niet fit zijn en stoppen met de bv. Hopen dat ze snel het licht ziet..

Deel Deze Pagina