Cb vind fles eraf...maar is t nodig?vind t zo moeilijk!

Discussion in 'Voeding' started by Wila, May 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Graag jullie gedachte, ervaring en advies!

Onze zoon is nu 9 maanden oud. Vorige week was ik op het cb en qua gewicht en lengte zit hij precies mooi op de middellijn!
    Hij verbruikt op een dag behoorlijk wat energie want meneer is echt de wereld aan het ontdekken:)
    Betreft flessen krijgt hij m nog s morgens en s avonds (22:00 uur) en sinds gisteren geef ik hem bij zijn boterham een half bekertje melk.
    Het is een erg tevreden ventje! Eet prima, slaapt super (s morgens zelfs tot 8:00/8:30 uur)

Maar nu zegt het cb dat ik zijn laatste fles eraf moet halen!
    En ik vind dit heel erg moeilijk omdat hij het zo goed doet nu en ook zo heerlijk doorslaapt!
    Wat vinden jullie? En gingen jullie kindjes ook van de laatste fles af met 9 maanden? Of vroeger of later?

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!

Groetjes Wila

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Heerlijk toch als het zo goed gaat? Hij heeft het misschien niet meer nodig, maar dat iedereen zo lekker slaapt is ook wat waard :). Ik zou hem er niet voor wakker maken trouwens, maar als hij zelf komt lekker geven.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Persoonlijk vind ik 9 maanden te vroeg voor maar 1 fles. Die van ons kregen met 9 maanden nog 2 flessen en pap in de ochtend. Zoontje os nu ruim 11 maanden, maar ik peins er niet over om de laatste fles (om 19 uur) te laten vallen. Hij regelt het zelf als hij aan toe is.
    Ik laat het cb niet bepalen

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ervaring met zoon en ook wat ik veel om me heen hoor: kindjes regelen dit vaak zelf wel. Zeker als je kind gewoon een normaal gewicht heeft en volgens zijn lijntje groeit, zou ik me er nog niet te druk om maken.

Je kan eens kijken wat er gebeurt als je de fles weg laat. Wordt hij dan wakker? Of s ochtends eerder wakker?

Hier werd zoon dan midden in de nacht wakker of s ochtends extreem vroeg. Hier heeft zoon dan ook totdat hij ongeveer een jaar was een fles gekregen als wij naar bed gingen. Wij maakten hem daar dan wel voor wakker (liever dit tijdstip dan midden in de nacht). Een paar keer geprobeerd te fles eraf te halen. Ging elke keer niet, totdat het ineens dus wél goed ging. Maar toen was hij dus al rond een jaar.

Volg je gevoel en kijk naar je kind

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Toen kreeg ie hier ook nog twee flessen en met 10/11 maanden hoefde meneer zijn ochtendfles ineens niet meer en bleef de avondfles over. Ze geven het vaak zelf aan en persoonlijk zou ik de laatste fles er het het laatst afhalen, vond ik altijd een heerlijk momentje voor het slapen gaan....ben 'm wel gaan kleiner maken op een gegeven moment en met 13 maanden werd het gewone melk voor het slapen gaan.

Mijn mening is ook: volg je gevoel en je zoon ;)

6. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je eigen gevoel aanhouden!!! Als je mannetje er zo tevreden mee is, zou ik hem er zeker niet afhalen. Komt wel!

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,935
    3,945
    113
    Eh 1 fles met 9 mnd?
    Mijn dochtertje is bijna een jaar en krijgt nog 3x melk..
    Oke het is 1x pap (150 ml), 's middags een minifles (90) en dan 's avpnds een grote (180). Maar toch nog 3 momenten met melk em vooral de laatste gaat meestal leeg of grotendeels...

Ze hebben to ch nog 300-500 ml melk nodig op die leeftijd? Hoe wil het cb da hebben met 1 fles?

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Die van mij drinkt ook nog 600 cc of ietsjes meer verdeeld over 4 (!) flessen...ik vind het prima zo!

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,816
    2,674
    113
    Kun je die fles niet eerder geven, om 19.30 uur ofzo? Hier is de fles van 22.30 uur er rond de vier maanden af gegaan, maar toen bleven er nog wel vier over.

Mijn dochter is 10,5 maanden krijgt ook nog 3 flessen hoor. Ons cb zei dat ik ergens tussen de 10 en 12 maanden van 600cc naar 300cc melk moest gaan. We geven nu 3 kleine flessen 150+5 die ze niet helemaal opdrinkt. Om 8.00uur (papfles), bij de boterham om 12.30 uur en om 19.30 uur. Die laatste blijft voorlopig nog wel hoor.

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Misschien kan je die laaste idd verschuiven voo het slapen gaan... Of gaat he kindje pas om 22.00 naar bed? Nee toch?

Hier in ieder geval om 19.00 nog steeds een papfles..
    Hij hangt al aan mn benen als k m ga maken.. Dus voorlopig gaat die hier nog niet weg..

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon aan je kind overlaten. 3 melkmomenten is echt niet raar op dee leeftijd.

12. adi

adi Niet meer actief

Heeft CB je uitgelegd waarom ze vinden dat een baby van 9 mnd op zo weinig melk mag/moet? Dit advies slaat nergens op, want officieel heeft een baby tot 1 jaar nog minstens 500cc nodig. Deze richtlijn kun je overal vinden.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Maar 1 fles met 9 maanden? Snap niet waarom t cb wil dat je dat gaat forceren. Oke als je kindje hem zelf niet meer wil maar in jouw geval zou ik het lekker zo houden.

Hier toevallig wo naar t cb geweest en aangegeven dat de kleine de laatste fles (fles drie dus van die dag) soms niet meer wil. Dit was prima maar ik mocht hem best nog geven als hij wel wilde.... Weer een heel ander advies dus.

Ik zou lekker mn kindje volgen hoor! Ze geven t vanzelf aan als ze niet meer willen...

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind het zo raar dat de cb's allemaal verschillende adviezen geven!
    Wij zijn afgelopen week geweest, ze is bijna een jaar, en wij 'mogen' zo lang we willen doorgaan met de opvolgmelk. (Nu drinkt ze al koemelk, maar dat terzijde)
    Ik gaf aan dat ze 's morgens een papfles krijgt en 's avonds voor het slapen gaan nog een fles. Dit was prima!
    Tussen de middag geef ik ook een bekertje melk, maar die wil ze niet.

Met negen maanden ging hier pas de derde fles eraf, omdat mijn dochter die niet meer wilde.

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Zou gewoon doen wat je zelf denkt wat goed is.
    Mijn zoontje heeft tot 2 jaar elke avond nog een lekkere fles warme melk gehad (halfvol.)
    Het cb vond dit ook niet meer nodig, maar hij genoot er nog zo van, was echt zijn rustmomentje voordat hij naar bed ging.

Ook moest hij brood eten als ontbijt, maar dat wilde en luste hij gewoon echt niet. Hij kreeg dus pap, dit was ook niet nodig volgens het cb. Maar hij deed het goed erop dus hield het zo.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon aan je kind overlaten inderdaad en als ze er de volgende keer weer over beginnen vriendelijk vragen waar ze hun advies op baseren,gezien 500 ml melkvoeding nog gewoon nodig is. Wedden dat ze geen argument kunnen geven?

17. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties!
    Ik vind zelf 1 fles voor een kindje van 9 maanden ook te weinig hoor.... Geen idee wat het cb daar voor gedachte gang bij heeft. Volgens hen was het voldoende!
    Ik zag haar wel twijfelen toen ik zei dat ik het erg weinig vond, zeker omdat hij zo actief is en veel energie verbruikt (en nodig heeft) toen gaf ze wel aan; anders wacht je een maandje!
    Hij heeft bij al zijn flessen super goed aangegeven wanneer hij ze niet meer nodig had, dus ga er van uit bij deze ook!
    Hij gaat om 19:30 naar bed! En we hebben wel eens geprobeerd om m dan te geven, maar toen kwam hij uiteindelijk weer om 23:00 uur!
    Daarom zijn we m om 22:00 maar blijven geven!dit gaat ook heel goed want hij slaapt daarna weer heerlijk verder! Dit is alweer een tijd terug dus wil het nog wel eens proberen! Heel Soms komt hij ook niet maar maken we hem wakker.... Maar dat is meer omdat ik bang ben dat ik anders s nachts zit met een fles!
    Jullie vragen je misschien af; hij doet het kei goed, je vind het zelf te weinig....waarom zou je t doen?
    Maar op een of andere manier meen ik dan toch als het cb het dan zo zegt dat het ook zou moeten! En als ik jullie reacties dan lees denk ik; natuurlijk hoeft het niet! Ik doe lekker wat ik zelf wil en nog belangrijker wat mijn kindje wil!
    Maar ben toch erg blij met jullie reacties want vind het zo ie zo eens fijn te lezen hoe andere hier over denken!

Dus meiden! Dank jullie wel dat jullie even gereageerd hebben :)

18. adi

adi Niet meer actief

Misschien voor de toekomst: CB is een adviesorgaan, ze geven je puur een advies. Verder is voedingsadvies van CB voor 80% ingevuld door degene die tegenover je zit. Zij vertelt wat zij vindt, en brengt het als een soort feit.
    Mijn ervaring is dat enorm veel voedingsadviezen van cb-medewerkers echt nergens op zijn gebaseerd. Als je een beetje doorvraagt merk je dat zelf ook.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,222
    16,582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ruim 8 maanden en ook nog 4 flessen op een dag.
    's morgens 200 cc,
    rond 11 uur 200 cc
    rond 16 uur 150 cc
    rond 21 uur 200 cc.

Van het Cb mag er nu langzaam een fles vervallen maar zij gaven ook aan dat zich dat vaak vanzelf wijst.
    Mijn dochter krijgt wel bijvoeding maar momenteel nog te weinig om echt een hele fles te schrappen.
    Zij heeft overigens tot 8 mnd BV gekregen.Ze is een tenger meisje van 7,5 kilo dus iets extra's kan geen kwaad.
    Ik vind 1 fles echt heel weinig moet ik zeggen.

20. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Kindjes van 1 jaar hebben sowieso 300 ml melk nodig ongeveer.. dus beetje raar?

Mijn dochter is nu bijna 14 maanden en krijgt 's ochtends om half 8 een fles van 100 tot 120 ml en 's avonds voor het slapen gaan(18:30/19:00) een fles van 180 ongeveer.
    AL wil ik ze wel gaan verschuiven nu, maar ik vind het voor nu nog prima zo!

Share This Page