eerste hapje??

Discussion in 'Prematuur' started by Lente85, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lente85

Lente85 Lid

Mar 10, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Mijn zoontje is 8weken te vroeg geboren. Hij is nu 5maanden oud, gecorrigeerd 3maanden en weegt ongeveer 5500gram. Sinds een paar dagen is hij erg jengelig, kan zich ineens niet meer zo goed zelf vermaken in de box, kwijlt veel en sabbelt continu op zijn handjes. Hij drinkt normaal gesproken 5 flessen van ongeveer 180cc met soms een uitschieter van 200. De laatste dagen drinkt hij soms maar de helft en hij spuugt ook weer veel. Ik dacht eerst aan tandjes maar ik zie niks bijzonders in zijn mond. Zou hij al toe zijn aan een hapje en is dit niet te vroeg omdat hij gecorrigeerd nog maar drie maanden oud is? Mogen we dan ook al naar vier flessen gaan of moet hij dan echt meer dab 6kilo wegen?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dat kunnen ook aankomende tandjes zijn! Ik zou wachten tot hij 4 maanden gecorrigeerd is. Dus ook geen fles laten vallen.
    Probeer eens een zetpil paracetamol als hij zo jengelig is.
    Hier is het meteen een wereld van verschil als ze er eentje gehad heeft.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Er kan eerst heel lang niks te zien zijn trouwens en ineens zie je iets doorkomen.

4. Lente85

Lente85 Lid

Mar 10, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ik ga het even aankijken, ben benieuwd:)

5. Sleepy82

Sleepy82 Lid

Jul 23, 2012
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje at na 4 maanden ongecorrigeerd fruithapjes en een week later groentehapjes. En hij is ruim 9 weken te vroeg geboren, maar was er echt aan toe. Was trouwens ook op advies van de kinderarts.

Tandjes duurde hier totdat hij 10 maanden was, maar heeft maanden gekwijld.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik weet niet of het prematuur eigen is maar hier duurde het doorkomen van de tandjes ook heeeeeeeeel lang! Eerst met 8 maanden de 1e 2 onder en pas een half jaar later kwam er iets bij. En ze heeft er mega veel last van.

7. Remoon

Remoon Actief lid

Aug 24, 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    vandaag ben ik begonnen met fruithapje, bijna 5 maand oud ongecorrigeerd.
    Mijn zoon is 7 weken en 4 dagen te vroeg geboren.
    Ook hij is laatste week heel huilerig en ik heb iets voor doorkomende tandjes gekocht. Als ik dit spul erop doe, is het over. Dus bij hem zal hij daar echt last van hebben. misschien jou zoon ook wel:)

Ik ben begonnen met 4 flessen toen hij bijna 6 kilo was.
    CB wilde trouwens dat ik een maand terug al met fruithapje begon en heb dit overlegd met de kinderarts en die zei wacht nog een maand, dus nu ben ik begonnen en het ging heel goed voor eerste keer:)

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Wij moeten echt wachten tot hij 4mnd gecorrigeerd is met bijvoeding.

Vandaag heeft hij wel voor het eerst wat diksap op uit een zachte tuitbeker (paar slokjes)
    We waren in de speeltuin en mijn buurmeisje was er ook, dacht laat ik eens kijken of hij er al uit kan drinken.
    Het was heel licht aangemaakt dus absoluut niet zoet.
    Nou wat een feest was dat zeg! Hij had heel snel door hoe hij er uit kon drinken en telkens wilde hij de beker weer pakken haha (hij kreeg natuurlijk niks meer)

9. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    2,598
    0
    0
    Wij zijn met 5 maanden ongecorrigeerd begonnen op advies van pre-dys poli met groente en maand later met fruit. En met 6,5 maand over gegaan op 4 flessen.

Share This Page