tot wanneer gekookt water?

Discussion in 'Voeding' started by flippy, Aug 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben wel benieuwd tot wanneer jullie gekookt water gebruiken
    voor maken van melk en diksap? Ik ben van plan om tot 1 jr door te gaan, of is dat onnodig?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    eh, helemaal niet...
    We hebben altijd gewoon koud kraanwater gebruikt. Dat kan bij "nieuwere" huizen in NL prima. voor flesjes warmen we het water op in de magnetron..

3. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

Jul 3, 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    ik heb tot ongeveer 5 maanden water gekookt maar zag op de verpakking van friso pap dat je gewoon koud kraanwater mag gebruiken en sindsdien doe ik het met kraanwater en gaat hartstikke goed. is ook wel zo makkelijk trouwens..

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ik doe bij de melk 1 deel gekookt en 2 delen koud en dan is het precies goed op temperatuur.
    Voor diksap gewoon koud uit d e kraan hoor

5. Vanaf drie maanden hebben wij afgebouwd naar kraanwater. Ging prima, geen krampjes of moeilijkheden van dien aard.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    nooit gedaan bij beide niet

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Ik doe 2 delen koud kraanwater en 1 deel net van de kook af water uit de waterkoker. Al maanden en dat gaat prima.

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Altijd kraanwater gebruikt.

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Hier ook nooit gekookt.

10. Niet meer actief

hier ook nooit gekookt

11. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    ik koop nu nog steeds flessen spa blauw :oops: .

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Wij hebben het water ook nooit gekookt, gewoon koud water uit de kraan. Wel verwarmd in de magnetron, ik heb weleens gehoord dat warm water uit de kraan dan weer niet geweldig is.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    We hebben hier in Nederland heel goed drinkwater, water koken is al eeuwen niet meer nodig. Nouja, eeuwen is overdreven, maar zelfs bij onze oudste zoon hoefde dat al niet meer, en da's toch bijna 24 jaar geleden.

14. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Na een week mee gestopt. Nadat de kraamhulp weg was. En dan gewoon opwarmen in de magnetron. Is er geen magnetron bij de hand dan gebruik ik warm water. Maar dat is tot nu toe maar 2 keer voorgekomen.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb de eerste 2 maanden borstvoeding gegeven daarna een maand met de opvolgmelk barleduc gebruikt of gekookt water. met een maand of 5 ben ik overgegaan op koud kraanwater wat ik opwarm in de magentron of gewoon meng met diksap of iets anders

16. Niet meer actief

hier ook tot een maand of 5 gekookt water, toen ging hij naar het kdv en daar gebruikte ze kraanwater, dus ben ik dat voor het gemak ook maar gaan doen, gaat prima ja

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft tot afgelopen week gekookt water gekregen in de fles. ze had erg veel last van krampjes en dat ging beter met gekookt water. toen we afgelopen week terug kwamen van vakantie waren we vergeten water te koken voor de fles en alyssa had erge trek dus maar gewoon kraanwater geprobeert. het ging hartstikke goed, dus hier geen gekookt water meer. ik wilde het zelf tot een half jaar volhouden, maar ik merk dat het voor alyssa niks uitmaakt. wel moet ik zeggen dat we erg zacht water hebben. als we naar mn ouders gaan neem ik wel ons water mee, ze hebben daar erg hard water en ik weet niet hoe ze daar op reageert.

liefs doris

18. sim

sim Niet meer actief

ik gebruikte friso comfort, dus heb het eigenlijk tot ruim een jaar met gekookt water gemaakt, en dan met spa water af laten koelen tot de juiste temp..

Share This Page