Voeding 8 maanden en drinken uit fles

Discussie in 'Voeding' gestart door Pantoffelheldin, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Het schema van mijn zoontje ziet er als volgt uit.

Ontbijt: 1 boterham met beleg + fles 150/5
    Tussendoor : fruit + water
    Middag : 1 boterham met beleg + fles 120/4
    Tussendoor: soepstengel ( of koekje, rijstwafel) + diksap
    Avond : eet met de pot mee + toetje
    Voor het slapen : fles 210/7 met pap

Nou gaven ze op het bureau aan dat hij de melk van s'morgens en s'middags wel uit een beker mocht gaan drinken.
    Uit een gewone beker drinkt hij nog niet ( we oefenen wel) maar kan dit ook gewoon uit een rietjesbeker want hier drinkt hij heel goed uit.
    Hebben jullie tips ?? Of misschien gebruiken jullie een beker waarvan je zegt die is echt handig.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nou volgens mij moeten ze tegenwoordig wel heel vlot peuter worden. :p
    Hier dronk hij vanaf 8 maanden ook uit een rietjesbeker, maar melk moest en zou hij echt uit een fles drinken. Melk hoorde in een fles vond hij.
    Dus kijk gewoon wat je zelf wilt. Het is op zich helemaal niet erg hoor als ze nog even uit de fles drinken.
    Maar drinkt hij het uit z'n rietjesbeker, ook prima!
    Ik ben pas met 1 jaar echt actief de fles gaan afbouwen en met 16 maanden was de fles helemaal weg en dronk hij ook (eindelijk) melk uit een andere beker.
    Ik zou inderdaad gewoon de rietjesbeker pakken. Een open beker kan je inderdaad mee oefenen, maar lijkt mij niet dat hij daar nu al voldoende uit zal kunnen drinken en met een rietjesbeker is niks mis hoor. :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Keurig schema. Al lijkt mij die fles voor het slapengaan wel wat zwaar op de maag;)
    Maar een rietjesbeker is prima hoor. Het cb adviseert dat vanwege de mondmotoriek. Het zuigen aan een fles of tuitbeker stimuleert dat niet. Maar je kindje is 8 maanden dus je kunt het lekker rustig aan doen. Een rietjesbeker is dus wel goed en vanaf een maand of 9 ben ik met zo'n open beker van difrax begonnen. Die hebben een uitsparing voor het neusje zodat drinken makkelijk gaat.
    Met 1 jaar kon de oudste het zelfstandig en later ook met zo'n gewoon plastic bekertje van ikea.

4. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Rietjes beker was nog geen succes , hij drukt hem steeds weg.
    Dit doet hij niet met water of diksap.
    Maar goed de aanhouder wint , morgen proberen we het nogmaals.
    De fles voor het slapen gaan van 210/7 gaat tot op de laatste druppel op , zelfs als ik denk dat hij slaapt en ik haal de fles voorzichtig uit zijn mond is het drama.
    Dan is het huilen, huilen en nog eens huilen

5. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier ook nog steeds gekolfde melk gewoon uit de fles.
    Water uit de rietjesbeker vanaf 8 maanden en thee uit een open beker.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zou de melk lekker nog in de fles houden hoor.
    En als je wil oefenen, dan bv. met de fles van tussen de middag doen en gaat dat goed dan kan je verder uitbreiden met de andere flessen.

Deel Deze Pagina