Mijn zoontje krijgt uiteraard nog 4 flessen (210/7) en krijgt ook bijvoeding 1 potje fruit s'morgens en een kleine beetje groente 's'avonds( moet ie nog een beetje aan wennen)! En vandaag voor het eerst een kwart ligatje gegeven. Maar vroeg me eigenlijk af vanaf hoe oud je over gaat op 3 flessen? En ben benieuwd of ie dat wel trekt aar 3 flessen... Maar begreep ook dat nummer 2 voeding meer voed als nummer 1? Was even benieuwd! Alvast bedankt!
Hoi, Mijn dochtertje heeft het zelf aangegeven en ik heb een beetje bijgestuurd. Heb nooit echt gevoed op de klok maar altijd naar haar gekeken. (Ik geef FV) En ineens rond de 6 maanden ging de vierde fles eraf. Fruit en groente gingen steeds beter en ze was inderdaad ook meer verzadigd door melk nr. 2. Nu krijgt ze fles (180+6) rond 7.00-13.30-18.30 Fruit rond 10.00 en groente rond 17.30 uur. Tussendoor krijgt ze een stukje van een soepstengel en deze week ga ik rond de middag een broodkorstje geven. Succes
Van ons CB moesten we destijd met 6 maanden over naar 3 flessen nr2 voeding.. Omdat ons jochie erg hongerig was, lukte dat niet direct, maar met 6,5 maand hebben we die 4e fles vervangen door een boterham.
Je merkt snel genoeg of je kindje al toe is aan drie flessen. Met 6 maand kun je over op opvolgmelk. Dan ga je eerst naar 4 x180+6 Want idd, er zitten meer voedingsstoffen in. (let op, goed afbouwen) Zodra je kindje goed groente, fruit en evt brood eet dan kun je over op 3 flesjes. Esmee zit er sinds een paar dagen op en dat gaat heel goed. 8:30 fles 11:00 fruit 13:30 papfles 15:30 diksap + koekje/rijstewafel/soepstengel 17:00 groente + toetje 19:30 papfles Hopelijk heb je er wat aan!
Wij deden vanaf ruim 6 maanden in de ochtend bambix papgranen door de fles, de variant vanaf 6 maanden. Die heet "fijne granen". 's avonds deden we niks meer in de fles, omdat ze ooit moeten leren dat eten voor overdag is. Ons jochie had die behoefte ook niet. Maar als je kleintje graag nog een schepje rijstebloem wil, dat moet dat wel kunnen. Totdat de kleine meer bijvoeding krijgt..
Ik ben net naar het cb geweest, en vanaf morgen gaan wij over op 3 flessen. Nog wel een beetje vroeg, Finn is net 5 maanden, maar gaan het proberen. Denk dat het wel goed gaat aangezien Finn de groente en fruithap erg goed eet en steeds minder interesse in flessen krijgt. Ons nieuwe schema word: 8.30: papfles 180 opvolgmelk + rijstebloem 10.30: Fruithap + sap 13.30 fles 180 opvolgmelk 15.30 sap + liga 17.00 Groentehap + toetje 20.00/20.30 papfles 180 + rijstebloem. Ben benieuwd hoe het gaat. Zijn hier meer mensen zo jong begonnen met dit schema?
Is zeker vroeg, maar als hij er aan toe is! Wij waren verder wel met alles best vroeg Roan kreeg al heel snel 4 flessen en daa zit hij nog op, moet wel zeggen dat hij tegenwoordig regelmatig 70 cc laat staan, 1 keer per dag ongeveer. Maar komt soms wel ineens binnen de 4 uur terwijk hij normaal makkelijk 4 uur weg bleef! Misschien ook toe aan opvolgmelk ???? Maar goed ik heb nog een vol pak nutrilon 1 staan en als die op is haal ik ook nummer 2 denk. Ben beniewd! Wat voor sap geef je dan? Diksap ofzo toch? En hebben de meeste baby's nog voorkeur in smaken? En neem aan dat je die ook gewoon in een flesje geeft? En hoeveel? Wat een vragen haha
Wij zijn begonnen met diksap, uit de fles. Beker mag ook, maar nog een hoop gedoe Ik was wel voorzichtig met diksap waar appelsap in zat. Dat laxeert namelijk, en mijn zoon had al dun genoege ontlasting. Dus liever een pure variant. Mijn jochie was gek op de peren variant van Dixap.
Wij hadden ook nog nutrilon 1 staan, en mengen het nu half om half met opvolgemelk. door alle flessen krijgt Finn nu nog een beetje rijstebloem. Als sap geef ik hem dixap of appelsap verdund met (heel veel) water. Finn drinkt inderdaad uit een flesje, vanmiddag even geprobeerd uit een zachte tuit, ging aardig, maar houden het nog even bij het flesje. Verder ging het prima..Finn heeft het de hele dag volgehouden met dit schema. De liga vond hij interessant en lekker Ben wel benieuwd hoe vannacht gaat, Heb hem gewoon rond 20.00 een fles gegeven, dus kijken of hij goed doorslaapt...
Ik ga vrijdagochtend even opvolgmelk halen en dan ga ik dat ook mengen! Of kan je ook gewoon in 1 keer over? Haal het gewoon van hetzelfde merk (nutrilon) En hoeveel sap geven jullie dan? Hoeveel cc? En hoe vaak per dag?
Je kunt wel in 1 keer over, maar hier gekozen voor mengen omdat we van Forte met nutriton naar standaard wilden. We hebben wel voor hetzelfde merk gekozen, vaak is dat qua smaak nog iets hetzelfde. Het leek mij makkelijker wennen. Met 8-9 maanden zijn we overgestapt naar een goedkoper merk. Als hij 600cc melk krijgt, zou hij nog 2a300cc aan iets anders mogen hebben. Thee, water, of sap.. Ik gaf 2 flesjes van elk 100cc aan heel erg verdund diksap (1 op 20). Ook water en thee, maar dat wilde hij niet.
Oke dank je! Ga hetmorgen even inslaan allemaal haha. MAar ik heb cb gesproken via de telefoon, maar ik vroeg wanneer je dan over moet/kan op 3 flessen, nou ze zei voorlopig niet want tot ongeveer 7 maanden zit je nog op 4 flessen...... Wat zeggen al die cb dan wat anders zeg als de een al vanaf 5,5 maand op 4 flessen kan/mag en ze tegen mij weer dit zeggen! Vreemd he!!!!! Nou ja ik houd hem nog wel even op 4 flessen,maar ga wel minder geven als hij num 2 gebruikt!
Zolang je maar niet boven de maximum van 800cc komt.. Ons CB hield 700cc aan als bovengrens, maar die 800cc heb ik veel vaker gehoord..
mijn zoontje is dik 6 maand, zit nu al een poos op 3 flessen, verder krijgt hij half potje fruit en groente. maar sap of een liga ofzo krijgt hij niet. hij heeft erge reflux en van thee ging hij heel erg spugen. en diksap verdikken lijkt me zo ingewikkeld. dun geven durf ik nog niet. en hoe geef je die rijstwafel of liga dan? toch niet zo in de hand neem ik aan?? ben bang dat ie dr in stikt. droge koekjes haha.
Finn krijgt zijn liga inderdaad gewoon in de hand, opdracht van het cb. ik dacht ook dat dat niet goed kwam, maar hij wist er meteen raad mee, alleen als hij nog een klein stukje over heeft in zijn hand, pak ik het af en geef ik een nieuwe... Finn heeft ook reflux, maar sap gaat wonderbaarlijk goed, af en toe nog wat terug, maar ik vind sap wel belangrijk (of water of thee oid) ivm hoeveelheid vocht...3 flessen is niet zoveel. Het cb zei trouwens ook dat hij wel wat extra vocht moest hebben.
ik geef liga ook in zn handje, maar af en toe hoor als extratje zeg maar. en geef dan een halfje, maar ik vind t nog wel een beetje eng hoor en blijf er ook altijd bij want Roan duwt soms wel is die halve liga naar binnen haha en van de week stikte die bijna in een heel klein stukje nou dan pak ik m gelijk af haha. Vandaag diksap gegeven en de eerste paar slokjes vodn ie niks nou later wel hoor! Hij lust alles geloof ik! haha Maar hoeveel mag hier nou van geven dan want dat staat er niet op en hoe moet je mengen? Net zoals limonade zeg maar? MAar niet teveel diksap neem ik aan?? Roan heeft over de hele dag nu ongeveer 50 cc diksap gedronken.... is dit goed? Teveel? Of mag ie nog meer? Ben benieuwd!
Als ik diksap geef, doe ik er echt maar een klein beetje sap in en veel water...denk dat Finn 100 tot 150 op een dag drinkt. op het cb gaven ze aan dat ik moest zorgen dat hij nu wel voldoend vocht binnen kreeg, omdat hij nu maar 3 flessen meer krijgt
Liga en rijstebloem kan gewoon uit het knuistje. Dat smelt beide in de mond als er speeksel bij komt. Banaan kreeg mijn zoon vanaf 7 maanden ook gewoon zo. Ging prima. Het is wel even oefenen in het begin, maar ze leren snel dat ze kleine stukje moeten happen. Sap kreeg mijn jochie in het begin in 1 of 2 flessen a 100cc. En dan 1 op 20 verdund ongeveer. Dus zeg gemiddeld 150cc per dag. Je mag ook gewoon water en thee geven, maar dat wilde er hier niet in.