Haiiii Mijn baby van drie maanden schudt regelmatig met zijn hoofd - ik heb het pas sinds gisteravond 'ontdekt', maar mijn partner zegt dat hij wel eens vaker zo doet. Hij ligt gewoon lekker te chillen op zijn rug in de wieg, box of in de kinderwagen en hij schud wild 'nee' met zijn hoofd. Is dat wel normaal? Beetje rare vraag misschien. Maar iedereen weet dat je niet met baby's mag schudden en dat ze dan het Shaken Baby Syndrome kunnen oplopen - maar nou doet hij het zelf. Ik zit nu ook echt van: dude, stop it. Dadelijk geven ze mij de schuld Cut it out! En lachen dat hij doet als ik hem over zijn wangetje wrijf Hij zit me gewoon in de maling te nemen, lijkt wel. Maar doen ze dat wel vaker?
Onze dochter deed dat ook heel veel. Ik vond het zelf heel vervelend om te zien, want ging nogal wild, maar blijkbaar is het rustgevend. Ze doet het nog steeds als ze gaat slapen, ziet er zo raar uit haha.
mijn jongste deed en doet het ook, vond het ook gek, maar als ze er last van hebben houden ze wel op toch? De jongste gaat ook regelmatig onwijs tekeer in de kinderstoel, met zn hoofd tegen de achterkant van de stoel, maar blijkbaar doet dat ook geen pijn. Geen idee, is gewoon een rare headbanger ofzo....
Volgens m'n schoonmoeder heeft m'n man het heel lang gedaan. Echt wel tot ruim in z'n pubertijd. En hij functioneert best normaal, dus nee... denk niet dat het kwaad kan.
Mijn zoon deed dit ook extreem. Hij begroef zijn hoofd dan in het matras. Ook hoofdbonken deed hij veel. Schijnt met het verwerken van de dag te maken te hebben en ik geloof dat je het meer ziet bij jongetjes dan meisjes. Op YouTube vind je veel filmpjes van kleintjes die schudden/bonken.
Mijn zoontje heeft het ook gedaan rond die leeftijd. Gewoon omdat het kon, geloof ik. Na een paar weken had hij weer wat anders ontdekt, en stopte hij er weer mee.
Hier tot bonken aan toe De ene keer meer dan de andere keer En als ze zit gaat heel dr bovenlichaam mee 😁
Wel vreemd; ik herken het niet van zijn grote broer. Nou ja, als het geen kwaad kan, laat ik het maar gaan. Ik kan moeilijk zijn hoofd vastzetten. Hij stoot ook nergens tegen aan, dus het zal dan wel loslopen. Maar toch vind ik het een raar concept.
Hier stoot ze dus wel tegen haar ledikant aan. Moet zeggen dat het nu al wel een tijd geleden is Maar maak me er geen zorgen om
onze zoon deed dit alleen toen hij in t ziekenhuis lag en een beetje aan t opknappen was na doodziek te zijn geweest. De pedagoge zei dat baby's dit doen als manier om alles te verwerken. Was bij hem heel duidelijk, hij had t nooit gedaan en tot 2 weken nadat hij thuis was. Daarna nooit meer. Sommige kindjes doen dit dagelijks om hun prikkels te verwerken. Toch mooi dat dat zo werkt toch voor die ukkies. Praten lukt nog niet en ze moeten t blijkbaar toch kwijt.
Hier deed mijn dochter het om in slaap te vallen, het is rustgevend denk ik. En je gelooft het bijna niet, maar mijn zoon doet het ook. Verder gewoon een normale kinderen hoor
https://youtu.be/JU8aAkK3fzg Ik heb het op film. Ik snap gewoon niet wat er zo geruststellend aan is. Mijn broer zat altijd met zijn hoofd tegen de muur aan te bonken voor het slapen gaan. Maar toen was hij al een stuk ouder. Ik vind het gewoon apart dat een baby van 10/11 weken zoiets al doet. Wist ik niet. Bedankt dus voor al jullie antwoorden. Ik laat het maar gaan; kan moeilijk zijn oren vastspijkeren ofzo Hoop alleen dat hij zichzelf geen pijn doet.
Ik vind het helemaal niet vreemd uitzien trouwens. Deed die van mij ook. Is gewoon spanning afschudden, komt heel vaak voor.