wat zal ik doen (eetschema)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamazeyad, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ben net op het consultatiebureau geweest en omdat mijn dochtertje meer behoefte heeft aan vast voedsel mag ik nu een fles minderen en een broodje met beleg geven. korstjes vind ze erg lekker. haar schema is nu als is:

9;30 fles 180/6
    13;00 fles 180/6
    15;30 fruit
    18;00 fles 180/6
    20;00 groente
    22;00 fles 180/6

nu zit ik te twijfelen om ik het broodje om 13;00, 15;30 of 18;00 uur? wat is handig:)? en wat vinden kleine kinderen lekker op brood?

alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    spannend! weer een nieuwe stap!

mijn schema is nu:

7:00 200 cc opvolgmelk
    10:00 fruithapje
    12:00 200 cc opvolgmelk
    naar bed tot ze wakker is
    16:00 200 cc opvolgmelk
    18:00 groente hapje
    20:00 200 cc opvolgmelk
    naar bed tot de volgende dag

en ik ga straks de 12:00 fles combineren met brood, dus halve fles ofzo ik zie wel. Hier ben ik zelfs nog niet met korstjes begonnen, ben benieuwd want ik moet maandag naatr het CB kijken wat ze daar zeggen van mijn schema hahaha ;):)

Ik zou als ik jou was het broodje ergens rond 13:00 in passen, want dat is toch al een normale tijd om brood te eten. En dan met (baby)jam ofzo? Is het ook niet zo droog en het smaakt lekker naar fruit. Als ik een baby was zou ik dat lekker vinden haha :D

3. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Op het kdv geven we rond 12.15/12.30 het brood...dus inderdaad rond die tijd van 13.00 ?
    We gaven als eerste beleg smeerkaas of smeerworst...smeerkaas word volgens mij veel gebruikt.. (?)

Mijn schema is nu zo:
    7.00 fles
    9/9.30 fruit
    11/11.30 fles
    (ergens hier gaat dus brood komen)
    15.00 fles
    17/18 groente + water en soms roosevisee
    19/19.30 fles

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Deerne
    Ik was vandaag bij het cb en moet met korstjes beginnen ;)

5. mamazeyad

idd erg spannend:).ze is zo gewend aan haar vaste schema dus ben benieuwd hoe ze dit gaat oppakken. de korstjes kreeg ze tot nu als extraatje maar nu moet ik dus ermee een heel maaltijd mee vervangen. ben dan toch bang dat ze dat te weinig vind. misschien dat ik het in het begin ook een half flesje erbij geef.

6. mamazeyad

dus jullie doen het ook als extraatje en niet vervangen voor een heel maaltijd? ga denk morgen beginnen met smeerkaas dan:).

bij mij zeiden ze net ook op het consultatie bureau dat het beter is om eerst met korstjes te beginnen (het liefst met wat ouder brood) om te kijken hoe ze dat oppakt en als ze het helemaal opeet kan je met een heel broodje beginnen.

7. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @mamazeyad
    Ik heb niks gehoord dat ik het als vervangende maaltijd zou moeten geven en we komen pas weer over 6 weken terug, dus tot die tijd geef ik er nog een flesje (of evt half flesje bij)...
    Op het kdv gaf ik jongere kindjes vaak na hun brood nog een fles (en op verzoek ook andersom), dan drinken ze wat ze nodig hebben en zijn ze iig verzadigt..

8. mamazeyad

Ik ga het vanaf morgen gewoon uitproberen:). het is niet de bedoeling dat ze honger blijft houden. ben daar best onzeker over omdat ze best stevig is maar ik ga haar echt geen honger laten leiden. wat leuk dat je op een kdv heb gewerkt. ik wil in augustus/ september de spw opleiding doen:), ik weet dat er nu niet heel veel werk in is maar ben gewoon eigenwijs en ga het toch doen:p.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Meestal stap je ook niet ineens zo poef! Over..
    Ze eten echt niet ineens 2 hele boterhammen... Dus dat flesje melk zal nog blijven.. Totdat ze echt genoeg brood eet en dan zal ie vanzelf vervallen

En ik zou de boterham ergens rond 12/13 doen..
    Gewoon omdat ik dat een normale lunchtijd vind voor een boterhan

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Er is niet veel werk nu idd:p maar het is een hele leuke opleiding!
    Ik denk dat als de crisis weer voorbij is er rustig aan weer steeds meer werk is... het is gewoon echt een rottijd nu!

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik gaf inderdaad een broodje voor de fles van 12/13 uur, ze eten inderdaad niet gelijk een broodje op en die fles ben ik wel op een gegeven moment kleiner gaan maken tot ie helemaal weg was. In het begin deed ik trouwens alleen boter op brood, daarna smeerkaas/smeerworst/appelstroop.

12. minon

minon Niet meer actief

Ons meisje was met stapjes wel altijd poef ;)
    Hier zijn we het broodje rond 13:00 gaan doen (eerst een vierkantje eruitsnijden dus zonder korstjes) met smeerkaas of smeerworst (max 2x per week ivm vitamine A) of appel/peerstroop van zonnatura, of van die gladde jam van hero voor kinderen. Flesje wilde ze gelijk niet meer dus een beetje water erbij gegeven of diksap.

13. mamazeyad

oké, ga ik denk ook gewoon doen steeds de fles iets kleiner maken:). o ja appelstroop kan ook nog.

bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

nog meer suggesties voor wat op brood is welkom:)!

14. mamazeyad

die kende ik nog niet. ga die gelijk zoeken zodra ik boodschappen ga doen.

15. minon

minon Niet meer actief

Het is een rood potje met flipje van tiel erop. Hero fruitpasta aardbeien heet het.

16. mamazeyad

oke, dankje:)

17. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ons schema was met 5 maanden
    7u 180/6
    10u fruit
    12:00 150/5
    16:00 150/5
    18:00 avond eten
    19:30 180/6

18. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    En nu is fles vam 12u vervagen voor een broodje

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zou brood om 13:00 doen.

Wat ik hier op brood doe:
    Appelstroop, jam, kaas, smeerworst, boterhammen worst, banaan (geprakt).. Euhm...

20. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou niet beginnen met smeerworst en smeerkaas. Zo gezond is dat niet, zeker niet voor een kind van 5 maanden.
    Mijn zoontje krijgt op brood: roomboter, banaan, avacado, appel-perenstroop van zonnatura, jam van zonnatura, pindakaas.

Ik zou het brood rond de middag geven, dat is een normale tijd om te lunchen.

Deel Deze Pagina