Hoi moeders! Mijn dochter is bijna 7 maanden. En eet goed gelukkig. Voorbeeld van haar schema sins 3dagen zit ze op drie flessen. 08:30 fles 180+6 11:30 fruithapje vers gemaakt 13:30 fles idem 15:30 boterham en thee 17:30 avondeten en evt toetje 19:30 fles idem. Nu gaan de fruithapjes en toetjes natuurlijk het beste bij dochterlief maar groenten op zich ook wel. Nu begint ze onder de groenten wel altijd te mopperen na een paar hapjes, beetje grommen zeg maar. Als ik ze dan wat water geef is ze stil en wil ze weer een paar hapjes daarna weer hetzelfde liedje Ik begrijp niet goed waarom ze dit doet? Nu bedacht ik me wel vandaag dat het misschien de warmte van het eten kon zijn in combi met doorkomende tandjes?? Wat denken jullie en herkennen jullie dit? Ik probeer ze ook over de dag 300 ml water thee te laten drinken. En wat vinden jullie van mijn schema? Liefs cindy
Drink jij nooit een slokje tijdens het eten? Ik dacht dat het voor alle mensen normaal was om een glas (water) op tafel te hebben tijdens het avondeten. En baby's zijn net mensen Gewoon om het even 'door te spoelen' Dat zou ik niet vergelijken met hoeveelheid vocht dat ze overdag krijgt. Want behoefte kun je niet afmeten aan cc's, kinderen geven vanzelf aan waar ze behoefte aan hebben
Keurig schema (rare tijden dat wel persoonlijk zou ik die boterham om 13:30 doen..).. ik zou een ontbijt gaan geven (pap of een boterham)
mijn zoontje dronk en drinkt ook Graag water tussen door, ook bij fruit... Misschien blijft het een beetje hangen en wil ze graag even doorspoelen. (Ook mijn vraag: waarom krijgt ze zo laat haar boterham? En ruil je dot niet om met de fles van 13.30?
Ik moet altijd nog wennen hoe hier reacties gegeven worden op elkaar. Of het komt omdat ik uit Brabant kom en wij hier altijd wat vriendelijker overkomen Natuurlijk weet ik dat baby's net mensen zijn adi, ik heb ze tenslotte zelf gemaakt toch. Maar ze vraagt niet om drinken tijdens een fruithapje, ik dacht dat jullie misschien herkende? @soepstengel, cygnet2: Ja het is indd wel wat laat voor zeg maar middageten. Maar ik heb dit schema sins een paar dagen, en ik zit ook met het fruithapje. Ik probeerde de flesvoeding zoveel mogelijk over de dag te verdelen. Omdat ze daar op den duur echt zin in heeft. Dan kan ik ze nergens anders mee verblijden Maar ik ga het morgen eens proberen omdat om te draaien, bedankt voor jullie advies!
Ik bedoel het ook niet onvriendelijk hoor, was meer bedoeld als geinig, ik woon tenslotte ong 15km van je vandaan . Geschreven woord komt altijd anders over. Wat ik probeerde te zeggen is dat ik die slokjes los zou laten. Wellicht heeft ze gewoon dorst op dat moment. En misschien 1 dag meer als de ander dag. Avondeten is vaak machtig, en droger als fruit. Fruit bevat vanzelf al heel veel vocht.
Geef je gepureerd? Want dan kan je er misschien wat meer water of olie bijdoen, zodat het niet zo 'vast' is. Fruit bevat sowieso meer vocht hè.
Ja het eten geef ik inderdaad gepureerd, maar zorg wel altijd voor een smeuïg goedje. Evt met het vocht van de groenten of met opvolgmelk. Nog een vraagje als ik haar een potje geef eet ze dat meestal wel op ( potje van 4 mnd) Daar zit 125 Gr. In, als ik vers geef heb ik meestal 60/70 gram ik een bakje zitten. Hierna lijkt ze vol? Zou dit anders zijn omdat het juist vers is? Sta nu bv 50 Gr. gedroogde abrikoos met 1 appel te stomen. Dat is voor twee hapjes. Hoor graag van jullie, en iedereen een hele fijne zondag weertje doet in ieder geval mee
Ik bied bij elke maaltijd en tussendoortje drinken aan. En dan wijst ze vanzelf naar de rietjesbeker of moppert dat ze slokje drinken wil. Lijkt me juist prima dat ze genoeg vocht krijgen. Bij fruit drinkt ze minder water dan bij warm eten. Maar ik bied aan en zij beslist hoeveel, dat is volgens cb een goede methode.
Gewoon laten drinken hoor. Ik geef mijn dochtertje ook tijdens het eten wat slokjes water. Ook om meteen te oefenen om uit een beker te drinken
Ik mocht vroeger nooit drinken tijdens het eten omdat ik dan niet meer zou eten volgens mijn moeder. Maar soms had ik zon dorst dat ik mijn eten gewoon niet wegkreeg en at ik dus juist minder.