Hoe deze groente te bereiden?

Discussie in 'Voeding' gestart door sara1988, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik kook voor m'n dochter met de babycook,
    Nu wil ik eens andijvie gaan geven, moet ik nu ook de andijvie gaan stomen of gewoon rauw door de gestoomde aardappelen pureren? Kan ik dit ook invriezen?
    Als ik bruine bonen wil maken uit pot (zoutloos vd hak) moet ik dan de bruine bonen ook nog mee laten stomen of alleen de aardappelen stomen en de bruine bonen met pureren erdoor doen?
    Ze krijgt nu meestal broccoli,bloemkool,bietjes,snijbonen,sperziebonen te eten, iemand nog meer tips?

Welk vlees kan je gebruiken in de babycook?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon puur vlees is sowieso het beste, en kan perfect in de babycook: kip,kalkoen, kalfsvlees..

Geen antwoorden op je andere vragen, die groenten maak ik nooit. Die bonen, dat lijkt me echt zoiets typisch Nederlands :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bruine bonen typisch Nederlands?

Bruine bonen uit een pot zijn helemaal zacht gekookt. Die kun je zo geven, of even prakken, hoeft niets meer mee te gebeuren.

Andijvie kun je gewoon fijnsnijden en als het heel fijngesneden is door de aardappelen prakken als stamppot, of kort even roerbakken, of even stomen. Ik moet er niet aan denken hoe dat smaakt als je het pureert, brr, een soort warme groene smoothie?

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Andijvie kun je gewoon invriezen, de adviezen dat je het niet meer twee keer mag opwarmen (zoals bij spinazie, andijvie, etc) zijn zwaar achterhaalt, maar het zit nog steeds tussen iedereens oren :). Alleen even opletten dat je niet vaker dan twee keer per week andijvie geeft, is namelijk een nitraatrijke groente, niet zo goed voor die kleintjes. Bietjes zijn namelijk ook nitraatrijk, dus 1x bietjes en 1x andijvie is prima.
    Bruine bonen kun je direct gebruiken, andijvie beide, net wat ze lekker vindt.
    Courgette, pompoen, pastinaak, zoete aardappel (bataat) zijn hier een grote hit.

Deel Deze Pagina