Menstruatie en opnieuw nachtvoedingen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Anemoon13, Dec 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Dag dames,

Even een kleine vraag, heb wat geruststelling nodig.

Na dikke 7 maanden met veel plezier borstvoeden ben ik afgelopen woensdag weer ongesteld geworden. Onze kleine drinkt sindsdien overdag onrustiger en komt 's nachts weer voor een voeding.

Daarvoor was het overdag ook al wat onrustiger (omgeving is zo interessant), maar sliep hij door de nacht heen. Nu wordt hij s nachts wakker met honger en drinkt dan ook flink.

Ik geef er uiteraard helemaal aan toe en hoop zo de productie weer te herstellen (als het inderdaad daaraan ligt). Maar hoop eerlijk gezegd ook dat meneer dan weer zonder nachtvoeding kan.

Komt dit puur door mijn menstruatie? Of is er een andere reden mogelijk dat hij overdag niet genoeg krijgt?

Hij krijgt overdag fruit, brood, groenten en lepel yoghurt. Kan het zijn dat hij daar meer van nodig heeft?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij speelde dit rond de 10mnd (en nu nog steeds) ik ben er nog niet achter of het aan menstruatie lag of aan het te afgeleid zijn overdag om alles te drinken wat hij nodig heeft.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Waarschijnlijk is jouw productie minder door de menstruatie en komt hij daardoor vaker. Mijn dl komt ook vaker tijdens menstruatie.

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik denk ook productie dip door menstruatie, maar dan zou het weer opgelost moeten zijn na je menstruatie...

Voor de 8 maanden (of 12, net wat je wil) is bijvoeding precies wat et zegt BIJvoeding, hoofdvoeding blijft melk, dus meer bijvoeding geven lijkt me niet verstandig (en niet goed voor je productie...) Succes!

5. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Bedankt voor jullie reacties!

Dan ga ik verder zoals we nu aan de slag zijn en hoop ik op beterschap als mijn menstruatie ten einde is :)

6. Lady K

Lady K Bekend lid

Aug 7, 2009
    652
    0
    0
    Ik was met 6 weken ondanks volledige bv ongesteld. Heb dus 3 dippen gehad en toen naar de cerazette gegrepen (uitkomst!!stabiele productie). De dipjes waten hier over na het goed doorbreken van de menstruatie. Begon 2 dagen ervoor.
    Hoe is het inmiddels?

7. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Lady K, dat is nog een goede tip! Als er elke keer een flinke dip is, kan ik de cerazette overwegen.

Inmiddels weer een nacht zonder voeding en mijn borsten stonden vanmorgen op knappen, haha. Productie lijkt dus weer beter door extra aanleggen en menstruatie is bijna voorbij. Mooi hoe dat werkt!

Omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb, hou ik mijn temperatuur bij. Zo weet ik toch enigszins wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Zou het voor de volgende keer zin hebben om de kleine al paar dagen vooraf extra aan te leggen?

8. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Mijn productie is weer mooi hersteld, gelukkig!

De laatste week lijkt meneer iets nieuws ontdekt te hebben: 1x per nacht flink drinken (echt lang en effectief drinken) en dan gedurende de dag kleinere porties.

Is er een manier om dit weer te veranderen naar grotere porties overdag? Of is de nachtvoeding iets om te accepteren?

Bedankt voor jullie adviezen!

9. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo gaat het hier nu ook, alleen vaak niet 1, maar 2 of 3x in de nacht veel drinken..hmmm. ik heb nog geen oplossing.

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een mevrouwtje dat's nachts haar buik vol drinkt en overdag geen tijd heeft voor de borst. Het zal zoals alles vanzelf wel weer een keer overgaan. Ik ken geen enkele 18 jarige die 's nachts zn moeder wakker maakt omdat hij moet drinken... Tegen die tijd zou je willen dat ze je daarom wakker maken, denk ik :)

11. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    :)

Goed om te horen dat we niet alleen zijn....

Moet zeggen dat het ook vooral fijn is dat hij zo goed zelf aangeeft wat hij nodig heeft. En het is zo gepiept en dan slapen we weer verder.

Is maar net hoe groot je het "probleem" wil maken natuurlijk.
    Maar: merk dat mijn eigen accu wat leeg begint te raken en doorslapen zou me wel goed doen.

Hoe zorgen jullie voor voldoende rust?

12. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga regelmatig om 9 uur naar bed 's avonds. Gezellig? Nee. Maar doodmoe op de bank zitten is ook niet gezellig. Verder slaap ik bij in het weekend als het kan.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    ik probeerde overdag een powernapje te doen als baby lag te slapen. Dan kon ik er weer even tegenaan :)

Share This Page