Peuter kauwt niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Islah, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochter is 2 en ze slikt nagenoeg alles gelijk door. Alleen dingen die ze echt móet kauwen (bv. brood) kauwt ze wel met tegenzin, maar andere dingen (om maar wat te noemen: banaan, rijst, elleboogjesmacaroni, stukken groenten) slikt ze gewoon in één keer door. Ik vermoed dat ze hierdoor ook snel buikpijn krijgt.
    Hoe leer ik haar gewoon te kauwen zonder dat ik haar op een brood-dieet moet zetten? Ik zou namelijk graag alles willen geven aan haar maar met bepaalde dingen durf ik het gewoon niet aan uit angst dat ze zich enorm gaat verslikken.

Het is voor de rest overigens niet een heel slechte eter, d.w.z ze weigert niet structureel haar eten en eet gewoon 3x per dag een maaltijd en eventueel wat tussendoortjes.

Alvast bedankt.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Islah,

Bedankt voor je berichtje. Goed dat je dit even navraagt.

Ik begrijp dat je bang bent dat je dochter zich verslikt. Graag zou ik je adviseren om even contact op te nemen met een logopedist. Zij kan je verder helpen met een passend advies voor kindjes met kauwproblemen.

Fijne avond!

Groetjes,
    Mariëlle - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina