Eerste hapjes vis

Discussie in 'Voeding' gestart door Meis28, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu 9,5 maand en wij willen hem nu ook vis gaan geven. Ik ben zelf niet zo gek op vis dus koop/kook het niet vaak (mijn man daarentegen wel). Hoe kan ik zelf makkelijk hapjes met vis maken? Welke soort gebruiken jullie en hoe bereiden jullie dit?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik lees even mee... Ik kook eigenlijk alles vers, behalve vis.. Zo nu en dan krijgt zl een potje met vis;) wij eten eigenlijk ook nooit vis, maar zou zl er toch graag kennis mee laten maken:)

Ben ook benieuwd welke vis geschikt is.. Ik vind vis wel lekker, maar ml niet. Dus dan zou ik samen met zl kunnen eten en voor ml gewoon een stukje vlees:)

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    op die leeftijd heb ik vaak gestoombraadde witvis gemaakt voor de kinderen.
    Een stuk bijv kabeljauw met een scheutje olijfolie en beetje oregano in een braadzak en dat in de oven. Was echt heerlijk!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Vooral witvis en zalm. Bij de ah heb je in de vriezer kleine rechthoekjes witvis. Kun je in 1 keer klaarmaken en de helft invriezen. Met 9 maanden ben ik vis gaan geven en later vlees.

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hier ook dat koolvisfilet (of hoe heet dat? Ook erg veel verstand van vis ��. Visstick zonder korst dus) gewoon gebakken met boter en gepureerd. Ingevroren in ijsblokbakjes en zo af en toe gaat dat bij de groente

6. MamavC

MamavC Niet meer actief

Kabeljauw en zalm idd.
    Potje zou ik niet doen. Ik heb wel eens een potje met vis gegeven dan ga je over je nek :D Dl niet trouwens, die at het wel

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De potjes van Hipp met zalm en forel zijn prima! Ook heb ik wel eens kabeljauw gestoomd en heeft J wat stukjes kibbeling meegegeten met ons.

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hipp zie ik hier nooit, waar verkopen ze dat?
    Wij hebben een AH, Kruidvat en lokale supermarkt maar geen Hipp (alleen de flesvoeding)

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    En koken jullie de vis samen met de groenten? Zo ja hoelang? Of bakken?

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Hier vandaag vissticks gegeten!
    Viel erg in de smaak, ik had wel het krokante laagje er af gehaald.

We heten ook wel eens witvis uit de oven, soms met zo'n groentelaagje erop, die haal ik er dan ook af.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Vis in water koken bedoel je?

Dat zou ik niet doen hoor, dat valt uit elkaar/ smaakt nergens naar..

Gewoon bereiden zoals je het voor jezelf zou bereiden: in boter bakken, roerbakken, in de oven, in een braadzak enz.
    Alleen grillen is nog niet geschikt op deze leeftijd

12. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik stoom ook kabeljauwfilet, klein laagje water in de pan, beetje olijfolie en deksel erop.

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heb ik nu ook gedaan, gestoomd. Met zoete aardappel en broccoli. Heb vanmorgen bij de supermarkt grote stukken kabeljauw diepvries gekocht, dit thuis in blokjes gesneden en in een diepvries zakje gedaan. Heb nu heel veel porties vis. Denk haast wel dat hij het lekker zal vinden want hij vindt eigenlijk alles wel lekker. Nog meer tips voor recepten met vis?! :)

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier kabeljauw.. Kopen we in een grote zak, we snijden dat in stukjes van 15gram en vriezen het in..
    We stomen dat gewoon mee met de groenten & patatjes in de babycook

15. smurfinnetje85

18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    Vis koken kan wel en is juist heel gezond. Wij eten vaak gestoofde vis. Voornamelijk schol kabeljauw en tong. Al deze vis is erg zacht van smaak. Water met azijn nootmuskaat klein beetje peper en zout en een stukje boter. En een uitje gesneden. Samen met de vis aan de kook brengen en dan uit zetten en de deksel er op laten na 10 minuten is het dan klaar. Samen met een aardappel prakken en je hebt een super gezonde maaltijd voor je kleintje. Krijgen ze in onze familie altijd al met 6 maanden. Zelf eet ik het ook op deze manier maar dan ook een mosterdsaus erbij.

Deel Deze Pagina