Het maakt niet uit neem ik aan of je met fruit of groente begin? En op welk tijdstip van de dag. Ik denk dat ik tussen 5-6 maanden ga beginnen maar heb nog niet echt een idee van hoe ik het aan ga pakken! Wil iig alles vers geven. En heb gelezen beter 2-3 dagen achter elkaar hetzelfde en vervolgens ook smaken mixen?
Met 6 maand eerst geoefend met eten met een lepeltje net rijstebloempap. Daarna wortels geprobeerd, grote ramp!! Toen toch met fruit begonnen, peer en nu eet ze bijna alles!
De meningen zijn verdeeld over eerst groenten of eerst fruit. Maar denk dat je zelf moet kijken wat goed gaat. Ik heb tot nu toe alles vers gegeven, we vriezen veel in. Fruit etc eerst apart gegeven en daarna gemengd, groenten los was hier niet zo'n succes maar met aardappelen etc ging t heel goed, dat dus gedaan. Qua tijd maakt t niet zoveel uit, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld. Wij hebben een beetje de tijden aangehouden waarop ze "later" ook zou eten, ging prima
als eerste hapje zijn wij begonnen met de groentenhapjes aan het einde van de middag; rond uurtje of 4. Ook tussendoor wat stukjes broodkorst/cracker/soepstengel om op te sabbelen.
Hier begonnen met 4 maanden, zoontje was erg hongerig en kon qua voeding niet meer omhoog, zat al aan de max, dus er daarom voor gekozen om met 4 maanden te beginnen. Hier begonnen met groente en elke groente 3 dagen achter elkaar gegeven, om te zien of hij er niet op reageerde en zodat hij eraan kon wennen. Hier begonnen met wortel, sperziebonen, bloemkool, broccoli, doperwten, pompoen, bruine bonen met appel. Na 2 weken kwam het zo uit dat hij 's morgens ook al ruim voor zijn volgende fles wakker was, dus toen begonnen met wat hapjes fruit, toen vooral peer en appel, later mango erbij, banaan heb ik hier bijna niet gegeven omdat mijn zoontje veel last had van obstipatie. Vanaf 6 maanden ben ik begonnen met brood en andere tussendoortjes en ook fruit in stukjes aan gaan bieden en avondeten gewoon gaan prakken i.p.v. pureren. Maar zoals je leest, de meningen zijn erg verdeelt. Doe vooral waar jij je goed bij voelt en kijk daarbij goed naar je kindje. Als het niet gaat, gewoon nog even een paar weekjes wachten.