ja misschien stomme vraag, maar aangezien Elena nog niet goed kan zitten, vroeg ik me af hoe jullie dat eigenlijk doen of gedaan hebben met de eerste hapjes? Gaven jullie het zittend (bijvoorbeeld in de wipstoel) of liggend?
Hier in t eetstoeltje (daarvan kan de rugleunig plat) of in t wipstoeltje. ALs ze niet te wild is lukt t ook gewoon op schoot
in de wipstoel (meer zittend dan liggend) en wij hebben een kinderstoel die vanaf 6 maanden is die kan je iets achterover hellen en daar krijgt hij zijn warme hap in
De eerste keer bij mijn man op zijn arm. Maar ik geef het altijd in de wipstoel, heb ik tenminste een extra hand vrij. Die heb ik ook wel nodig, want anders trekt ze die lepel uit je hand.
Op schoot, ik klem 1 arm tussen mn buik en zn lijfje en de andere hou ik samen met het potje vast.. Scheelt denk ik wel dat hij nog maar 5,5 maand is en dus nog wat minder beweeglijk/sterk.
Nou Elena is ruim 4,5 maand en ik kan je vertellen, die wordt knettergek als ik haar zo vastheb en gaat net zo lang wurmen en trappelen en draaien tot ze zichzelf los heeft. En als het allemaal niet helpt, zet ze een keel op, dus dan moet ik haar ook wel loslaten.. wat een krengetje heb ik eigenlijk, hahahahahahaha
Eerste hapje heeft Helena gekregen toen ze 6 maanden was. Toen kon ze al redelijk zelf zitten in de kinderstoel. Succes!
Als ze nog niet overeind kunnen blijven dan zijn ze nog niet aan bijvoeding toe. Liggend hapjes geven is nogal link, de kans op verslikken is dan best wel groot.