Voeding ophogen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Foxy74, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hoi

Ons zoontje was 4 weken geleden bij de geboorte 2710gram. 1,5 week geleden woog hij 3200gram. Hij krijgt nu 6x90cc water met 3 schepjes maar ik merk dat hij nog niet tevreden is na de fles. Wanneer kan ik de voeding gaan ophogen? We voeden nu elke 4 uur. Moet ik hem 's nachts dan ook echt wakker maken?

Bedankt alvast

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het aantal voedingen en de hoeveelheid verschilt per kindje, afhankelijk van de leeftijd en het gewicht. Is jullie zoontje op tijd geboren?
    6-7 voedingen van 100 ml per 24 uur is prima voor zijn leeftijd/gewicht. Rond de 3,5 kg kun je kijken over hij eraan toe is om 135 ml per keer te drinken, 120 ml water met 4 schepjes voeding. Je hoeft hem 's nachts niet perse wakker te maken. Je kunt even kijken hoe het gaat.
    Groetjes Angelique

3. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hoi

Hij was 1,5 week te vroeg. Maar had wel wat groeiachterstand. Als ik hem nu wat meer ga geven, kan ik dan wel eerst 6 flessen aanhouden? Dus 5 overdag en de 6e 's nachts als hij er om komt? Heb hem vanmorgen 120 aangeboden dus 135 klaar gemaakt en wat weggegooid en nu was hij echt tevreden.

Groetjes Rianne

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat hij nu tevreden is! 6 flessen van 120 ml is prima hoor. Je kunt per 24 uur gemiddeld 700 ml aanhouden, voor nu.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina