Eerste hapjes!

Discussie in 'Voeding' gestart door Brightness2013, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hallo dames.

Ik ben er vroeg bij..maar ben benieuwd wat jullie voor het eerst aan jullie kindje hebben gegeven. Dus wat voor groenten en wat voor fruit.
    Wij willen wanneer ze er aan toe is beginnen met groentes, dacht zelf aan bloemkool.. Moet me er nog even goed in verdiepen welke groentes ze al mogen en welke niet (courgette, sperzieboontjes)

Later pas dr fruit hapje. Maar goed ben benieuwd bij jullie (en hoe reageerde de kleine)

Er zal heus al wel zo een topic als deze bestaan; maar kon hem zo snel niet vinden..dus brand los!

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier met zes maand begonnen met watermeloen. We waren een dagje weg en heb hem toen lekker laten sabbelen, hij vond het heerlijk ! We wilden ook met groente beginnen, maar ach het ging prima. Nu is tomaat zn favoriet. Even in kokend water om te ontvellen, in partjes en hij smikkelt het heerlijk op.

Qua groente zijn we begonnen met brocolli, daarna ook worteltjes, pompoen, koolrabi, dat zijn groentes die makkelijk vast te houden zijn.

3. Brightness2013

Super leuk, kan niet wachten hihi maar moet echt wachten hoor tot ze er zelf aan toe is..Pompoen enzo mag ze dus ook al dan? Zijn er ook groentes die niet mogen?

4. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Vanwege een hongerig mannetje zijn wij met 4 maanden begonnen met bijvoeden. We hebben als eerste worteltjes gegeven, vond hij heerlijk en nog steeds:). Qua fruit heeft hij als eerste appel gehad. Maar de combinatie avocado/tomaat en bruine bonen met appel vind hij ook super lekker!! Hetgene wat hij absoluut niet lust, op wat voor manier ik het ook klaarmaak, is bloemkool. Heb geprobeerd om uit een potje te geven, vers, vers met worteltjes, vers met appel, vers met kruiden als peterselie maar hij vind het helemaal niks. Zit het echt met lange tanden op te eten dus dat geef ik hem ook niet meer.
    O ja, doperwt/courgette/aardappelpuree is ook 1 van de favorieten;).
    Ik kan eigenlijk wel stellen dat hij een kliko is, zoveel eet hij:D.

Ze zeggen wel altijd dat je het beste met groente kunt beginnen aangezien dat milder is als fruit, maar waar je mee begint is natuurlijk altijd nog jouw keus. Succes en veel plezier!!!

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb altijd het schema van kind&gezin (cb van Vlaanderen) aangehouden: Eten en drinken

Pompoen, courgette, bloemkool, knolselder zijn goeie starters. Beginnen met pure smaken en enkele dagen na elkaar geven, zodat je meteen ziet of ze er last van hebben.

6. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met broccoli-met-melk, bloemkool-met-melk en wortel-met-melk

Kleine man deed het fantastisch en ben het steeds verder uit gaan bereiden volgens het 3 dagen hetzelfde en dan iets nieuws in het begin dus bijvoorbeeld:

broccoli
    broccoli
    broccoli
    wortel
    wortel
    wortel
    broccoli
    wortel
    bloemkool
    bloemkool
    bloemkool
    broccoli
    wortel
    bloemkool
    nieuwe!

Enz :D

Nu doe ik dat niet meer en eet ons mannetje echt ongeveer alles wat ik hem nieuw laat proeven. Van de week had hij witlof met aardappel en appel (uit "opperdepop" van AH). Hij vindt het allemaal prima :D

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
  8. Brightness2013

Leuk om te lezen, en bedankt voor de tip! Heb inderdaad begrepen dat het het beste is 3 dagen achter elkaar het zelfde te geven..

Krijg binnenkort mn babycook :D

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb dit schema van Nutricia gevolgd. Erg handig. Heb alleen nog een weekje langer gewacht met fruit. http://www.nutriciavoorjou.nl/Documents/20130320_5_Stappen_Schema_High_Res.pdf

Het had ook mijn voorkeur om met groente te beginnen. Het schijnt (of het echt zo is weet je natuurlijk niet) dat als je met groente begint in plaats van fruit, ze op latere leeftijd groente meer waarderen. Nou, als dat ook maar iets kan helpen dan ben ik voor;)

Wat onze meneer nog steeds niet lekker vindt zijn sperziebonen. Het gaat er met moeite en soms ook helemaal niet in, maar ik blijf het hem toch geven. Het principe "hij lust het niet" als hij het maar 1 of 2 keer heeft geproefd daar geloof ik niet persoonlijk niet zo in. Men zegt dat het tot zo'n 15 keer kan kan duren voordat ze een smaak gaan waarderen.

10. Brightness2013

Ideaal zo een makkelijke eter!
    @ madelein84, bedankt ga het allemaal is opslaan en vanavond rustig bekijken!

Deel Deze Pagina