Hoe aardappels etc bij groente introduceren?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sophy, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Hoe kan ik beginnen met aardappels/rijst/pasta introduceren? Mn dochter eet nu verschillende groente, ongeveer 80gram. Kan ik er gewoon rijst (wij eten zelf aziatisch) bij/doorheen geven? of echt separaat laten proeven? en hoe zot dat als ik een nieuwe groente aan wil bieden.. Eerst de groente apart om geen "appelmoesverhaal" te krijgen?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Zou beetje apart laten proeven, maar de rest lekker mengen. Soort puree maken dus

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

gewoon stamppotjes maken en samengestelde maaltijdjes. Ik eet mijn pasta / rijst ook niet apart.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Idd gewoon introduceren, gemengd met de groenten.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    En bij nieuwe groente herkent ze dan de smaak van rijst/aardappels al zodat de nieuwe groente ook goed uitkomt, dat is zeker het idee :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aardappel is gewoon een groente, dus die kun je net als alle andere groente gewoon eerst apart aanbieden. Rijst is een graan, dat kan als je wilt ook apart, of als boeboer of gemengd.

7. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon door elkaar prakken. Bij mijn dochter heb ik het eerst ook apart gegeven. Die wil nog steeds alles apart en wat ze niet zo lekker vind laat ze liggen. Bij mijn zoontjes heb ik het meteen door elkaar geprakt en die lusten alles...

Deel Deze Pagina