Ik zit met een probleem wat alleen erger wordt ipv beter gaat. Ik hoor steeds het is een fase maar het duurt wel erg lang. Onze Zoon is bijna 8 maand en altijd een erge hongerige baby die ik nauwelijks op om de vier uur kreeg overdag en snachts. ik gaf gecombineerd borst en fles voeding. Ging er altijd in als koek sinds afgelopen maand wil hij ineens geen melk meer drinken geen borst en de fles slaat hij weg en houdt zijn mond stijf dicht. Smorgens geef ik nu pap met een bordje en lepeltje dat gaat goed. fruit brood en warm eten gaat prima. Tussendoor wat thee of diksap gaat ook prima. smiddags wil hij weer geen melkfles en savonds ook niet. Soms einde van de avond als hij wakker wordt en nog slaperig is lukt het wel. snachts rond 5 uur vaak een x borstvoeding. komt er op neer dat hij smorgens pap krijgt van opvolg melk en snachts borstvoeding en meer niet. Dit lijkt me veel te weinig. Iemand nog idee hoe ik hem in elk geval nog wat opvolg melk kan laten drinken. Want ik begreep dat ze nog 500cc borst of fles voeding moeten drinken per dag? Alvast bedankt.
Mijn zoontje heeft ook een lange tijd zo'n periode gehad. Hij wilde absoluut geen fles. Maar ik kon de melk wel redelijk met een lepel geven. Een iets dieper lepeltje en dan slurpte hij het er zo vanaf. Na een paar weken was het ineens weer over en dronk hij weer normaal.. Ochtend krijgt hij pap uit een bordje. Smiddags bij de boterham melk uit z'n rietjesbeker en savonds uit de fles. Op die manier hebben we ook niet meer zoveel flessen, maar wel voldoende melk.
Hier werd melk op een gegeven moment ook zo'n drama overdag. Hij had er geen behoefte meer aan met alle bijvoeding. Vanaf 9 maanden heb ik hier alleen de ochtend - en avondfles nog gehouden, die kreeg hij dan in het donker op z'n kamer, dan dronk hij 'm meestal wel leeg, waarschijnlijk omdat hij niet werd afgeleid. Hij kreeg vanaf toen ook standaard een schaaltje yoghurt na het eten of een keer als tussendoortje. Inmiddels drink hij alleen 's middags nog een half bekertje melk en 's avonds een toetje, hij is gewoon geen fan (meer) van melk. En ja... mijn zoontje slurpte de eerste maanden ook alle flessen schoon leeg, moest er ook erg aan wennen.
Bedankt voor de reacties. Ik zal het maar moeten accepteren denk ik. Moet erg wennen aangezien hij normaal zo graag melk dronk. Iemand zei nog of een ander merk poedermelk nog verschil zou kunnen maken? Wat denken jullie?
Ik denk dat je beter helemaal geen kunstvoeding meer kunt geven. Google eens op zuigelingenstaking. Borstweigeren komt vaker voor op deze leeftijd. Met droomvoedingen kun je er voor zorgen dat hij voldoende melk krijgt, dat betekent dat je hem borst geeft als hij slaapt of half slaapt. Instinctief begint een kind dan te drinken als er een tepel tegen de mond gehouden wordt. Verder: veel rustmomenten en heel veel huid-op-huidcontact, allebei ontbloot bovenlijf en samen in bed en samen in bad.
Bedankt voor de reacties. Ik zal het maar moeten accepteren denk ik. Moet erg wennen aangezien hij normaal zo graag melk dronk. Iemand zei nog of een ander merk poedermelk nog verschil zou kunnen maken? Wat denken jullie?
Ik geef borstvoeding snachts en overdag flesvoeding sinds ik vorige maand weer ben gaan werken. Ik heb een baan waarbij ik niet kan kolven en ik wil zelf om niet kolven. Heb altijd borstvoeding gegeven maar ben na 2 maand begonnen met kunst voeding als hij voeding moest hebben als ik er niet was. ik kan niet kolven omdat ik werk in de zorg en elke minuut van mijn dienst gebeld kan worden dat er acuut iets mis is met een patiënt. Ik kan dan niet zeggen ik kom over half uur.ik moet er direct heen. En ik ben de enige in die functie op dat moment dus niemand die het over kan nemen. Als er drama is met de slaapjes over dag ga ik ook met hem op bed liggen en hij drinkt dan ook borstvoeding en valt dan in slaap. Dan gebruik ik het al troost zeg maar. Dus naast borstvoeding is flesvoeding noodzaak. En eigenlijk wil ik zelf niet stoppen maar wordt het beu dat ik elke x hoor van mensen.je moet nodig stoppen is geen doen meer met zo'n groot kind. Enz
Hij is al 8 maanden. Dan zou hij in principe je werktijden best kunnen overbruggen met vast voedsel en eventueel wat water of thee. En dan als je wel bij hem bent gewoon aan de borst.