Welke thee is wél een succes bij jouw dreumes/baby?

Discussie in 'Voeding' gestart door Inge88, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik heb al vanaf dat Zoë wat anders begon te drinken naast de melk geprobeerd haar water en thee te geven. In het begin dronk ze nog wel wat water maar inmiddels....

Water wil ze écht niet, 1 slok en de beker ligt op de grond of ze kijkt er niet meer naar om. Thee heb ik inmiddels véél smaken geprobeerd. Had haar het liefste aan de rooibos maar dat hoeft ze niet. Verschillende soorten fruit thee geprobeerd, wil ze ook niet. Ook diverse kruiden soorten en gewone thee geprobeerd maar nee, madam wil alleen maar diksap en fruitsapjes.

Ik vind dit niet zo'n ramp, maar heb wel liever dat ze toch ook wat thee (of water, maar dat gaat nog lang duren denk ik) gaat drinken. Zeker voor 's avonds zou ik graag zien dat ze straks i.p.v. haar flesje melk een flesje/beker thee drinkt.

Welke thee zouden jullie aanraden? Zijn er smaken die vaak toch lekker gevonden worden door de kleintjes? En geven jullie de thee dan goed warm, warm, lauw of koud? (ik heb alle varianten geprobeerd:)) Met melk of zonder? (ook geprobeerd:))

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier gewoon rooibosthee, vindt ze heerlijk!
    Ik doe ong. 90 cc kokend water, daar het theezakje in. En dan aanvullen met koud water tot het een goede temperatuur heeft.

3. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Probeer eens de marshmellow- of kauwgomballenthee van de Albert Heijn, die zijn geschikt voor kindjes en worden vaak graag gedronken.
    Mijn zoontje drinkt ook niet graag thee, maar als hij het drinkt wil hij het warm met een scheut melk erdoor. Ik geef hem geen aparte smaakjes, ik zet gewoon met mijn zakje een extra bekertje voor hem en doe er dan wat volle melk door, en soms wat honing.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook aan het vogelen met thee dus ik lees even mee. Gisteren heft hij wel 20 cc mango thee op maar hij trekt er wel een bekkie bij, haha

5. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    @Inge88 Haha, ik kon jouw topic wel gescreven hebben. Hier hebben we nu enig succes met de winterglow van Pickwick, maar dat kan ook zo maar weer voorbij zijn.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Rooibos, gewoon lauw :) Vond 'ie heerlijk als baby!

7. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Ik heb het probleem hier ook. Ik ga de appel thee van pickwick proberen. Diksap met appelsmaak vindt ze heerlijk, dus hoop dat de smaak bekend voorkomt ze het wel wil...

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geef je het lauw f koud?

Mn zoontje wil hier nl niks kouds, maar wel lauw en dan drinkt ie dus ook water

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    De lekkerste thee is die uit mama's beker natuurlijk. Hier drinkt hij meestal earl grey, ik geef ook wel eens rooibos of honeybush, maar die vallen duidelijk minder in de smaak.

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Thanks dames voor de tips!

Tot nu toe dus:

- Kauwgomballenthee
    - Marshmellowthee
    - Appel
    - Mango
    - Winterglow (niet eens aan gedacht, die drink ik zelf heel veel!)
    - Rooibos, welke rooibos geven jullie dan? Heb die van zonnatura geprobeerd...

Mamats: Haha ben dus niet de enige!

Sam: Allebei geprobeerd. Eerst dronk ze ook nog wel eens water maar dat is helemaal omgeslagen. Denk omdat ze nu weet dat er aan water geen smaak zit en dat ze anders toch wel diksap of andere sap met smaak krijgt.... (eigen schuld dikke bult dus..)

Illy: Zoë vind diksap aardbei héél lekker.. Aardbeien thee helaas niet :(

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hier nu van twee soorten een beetje geprobeerd (40 ml ofzo), kamillethee en rooibosthee (gewoon naturel). Kamille was geen succes, de rooibos wel. Ik doe er zelf wel een heel klein beetje friso melk bij zodat hij rustig aan de theesmaak kan wennen.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vandaag voor het eerst thee gegeven en hij dronk zo 60cc morroco op haha!

13. prettymum

prettymum Niet meer actief

De thee die ik zelf ook drink :) hetzelfde als mama is altijd lekkerder. Dus geef ik als mijn thee is afgekoeld wat slokken uit mijn mok. Ik drink gewoon Earl Grey of vruchtenthee zonder suiker maar ik houdt zelf gelukkig ook van slappe thee dus hopelijk valt het mee met de theïne. Verse muntthee is ook een succes!

14. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het thee ook een ramp. We hebben een tijdje een waterdieet gehad omdat hij alleen maar diksap wilde. Eerst moest hij er nike van hebben maar toen had hij echt dorst en toen dronk hij wel water. Een paar weken volgehouden en nu krijgt ie 1 beker diksap of siroop en verder water. En pap en tussen de middag een beker melk. Thee is nog steeds geen succes.

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Morocco vindt onze dochter ook lekker. En de fruit welness smaakjes van pickwick. Toen ze kleiner was de kauwgomballenthee van AH.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn zoon drinkt alle vruchtenthee uit het assortiment doosje: bos vruchten, sinaasappel,perzik (favo hier), aardbei , meloen. Ik maak de thee heel slap en geef hem lauw warm.

Rooijbos en andere kruiden thee drinkt mijn zoontje niet..

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nou... ik sta helemaal versteld! Net groene thee gegeven en dat vond hij lekker! Zou ik niet verwacht hebben, heeft toch een aparte smaak en niet zoet....

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Hier drinkt ze alles wat er in haar fles zit,bij wijze van:D Water, verschillende soorten thee, diksap..

19. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Helaas de appel thee viel ook niet echt in de smaak... Die laat zich niet in de maling nemen ;)

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En als je nou je diksap/roosvicee elke dag een tikkie minder smaak geeft? Dus elke keer als je een beker voor haar maakt een beetje minder diksap/roosvicee erdoor doet?

Overigens leert onze zoon pas nu thee drinken. Vooral de "thee van oma" vindt hii heerlijk ;) Oma lust alle thee en als ik dan tegen hem zeg dat oma het ook graag drinkt gaat het er wel in. Ow en sinds eergisteren ben ik erachter dat hii een klein beetje honing in zn thee ook wel lekker vindt. Mn zoon en ik zijn alledrie verkouden en niet lekker. En had voor mezelf een potje honing gekocht en meneer vond het wel wat ;)

Deel Deze Pagina