snel bezorgd of net niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kelly1981, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1981

Kelly1981 Lid

8 mei 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    #1 Kelly1981, 8 mei 2017
    Laatst bewerkt: 8 mei 2017
    Hoi allemaal,

Ik ben net mijn 15de week zwanger en ervaar een paar dingen waarvan ik niet weet of ze normaal zijn....
    Het is m'n eerste dus weet ik niet wat normaal is of niet en wil ook niet te snel naar de arts toelopen als een reeds overbezorgde moeder :D:p

- pijn in middenvinger (alsof ik het heb verstuikt maar is niet zo)
    - hoofdpijn (voorlopig nog lichte hoofdpijn)
    - soms heb ik pijn als ik lig of zit en dan wil bewegen (onder m'n buik) en door die pijn kan en durf ik me niet bewegen uit angst dat ik verkeerde beweging maak
    (gaat soms ook gepaard met pijn in m'n rug tegelijkertijd)
    of is dit die zogehete 'bandenpijn'?
    - soms wanneer ik m'n ogen sluit, draait de hele kamer, en dit duurt toch een paar minuten eer het over is.

Is er 1 van deze dingen niet normaal? Als het normaal is, geen probleem maar zou niet willen dat ik iets over het hoofd zie.
    Ik hoop dus maar dat ik gewoon overbezorgd ben :D

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Bezorgd zijn mag altijd. En dit soort dingen zijn altijd bespreekbaar bij je arts als je weer een controle hebt.
    Voor mij zijn het vrij bekende klachten en vind ik ze niet zo raar.
    De pijn in je middelvinger dan misschien weer niet maar dat is meer voor de huisarts denk ik.

Pijn in onderbuik vanuit rust naar bewegen lijkt wel op bandenpijn gewoon wat rustiger aan doen. Zelf loop ik helaas met bekkeninstabiliteit en dan gaat bewegen helaas ook niet pijnloos.

Dat draaien zou je nog kunnen vragen misschien dat je bloeddruk wat laag is.

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Volkomen normale klachten.

Hoofdpijn komt door de hormonen, maar kan ook komen door een vochttekort. Dat laatste is bij mij het geval. Heb nu echt 2 liter vocht per dag nodig.

Het klinkt inderdaad als bandenpijn, maar dat komt doorgaans pas echt opzetten na week 18 (althans bij mij in 2 zwangerschappen het geval). Pijn kan ook aanvoelen als menstruatiepijn, maar daar moet je niet van schrikken. Zolang het wegtrekt als je gaat zitten of liggen, zijn het echt je banden.

Duizeligheid kan te maken hebben met het feit dat je lichaam extra bloed rond moet pompen en daardoor harder moet werken. Dat zorgt ervoor dat je je soms licht voelt in je hoofd. Ook een lage bloeddruk of hormonen kunnen een reden zijn.

Maar stel al je vragen aan de verloskundige als je er bent. Dat geeft gewoon geruststelling.

4. Kelly1981

Kelly1981 Lid

8 mei 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Ja goed idee dank jullie wel :) :) :)

Als het allemaal normaal is geen probleem, is voor een goed doel :D

5. Pluis90

Pluis90 Lid

14 dec 2016
    78
    9
    8
    Vrouw
    Die pijn in de middelvinger, nee. Maar de rest klinkt voor mij ook helemaal normaal! Vooral die bandenpijn erg herkenbaar. En je lijf is nu eenmaal heel erg bezig met de zwangerschap. De meeste dingen die gek of anders voelen liggen bij mij dan ook echt aan zwanger zijn, ook al denk ik eerst net zoals jij: huh? Is dit wel normaal?!

Ps: hoofdpijn zou ik in de tweede helft van je zwangerschap wel alert op blijven. Mocht je dit dan vaker hebben, zou ik zeker wel je arts/verloskundige bellen i.v.m. risico op zwangerschapsvergiftiging e.d.

6. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Pijn in je middelvinger kan ook carpaal tunnelsyndroom zijn door de zwangerschap. Maar ik zou het net je vk of ha overleggen, net als de andere klachten...

7. Kelly1981

Kelly1981 Lid

8 mei 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Het zijn inderdaad een paar dingen waar ik zeker op ga moeten letten en volgende week heb ik controle bij de vk maar als ik het absoluut niet meer vertrouw ga ik sneller (naar ha dan).....'better safe than sorry' toch?

En Flowertje....ik wens je ook goeie moed met je bekkeninstabiliteit ;)

Deel Deze Pagina