7 maanden voeding...

Discussie in 'Voeding' gestart door Sandana, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

onze dame wordt over enkele dagen 7 maanden, op de 12e.
    Nu kom ik niet uit de voeding.... we zijn al op nr 1 melk teruggegaan omdat ze niet uitkwam met 4 flessen nr 2.

Dit eet ze op een dag

7 uur 180 + 6
    10 uur 120 + 4 met 100 gram fruit en gierts = pap (fruit erdoor omdat ze geen pap lust, gierst omdat ik pas met 7 maanden op zijn vroegst met gluten wilde gaan beginnen)
    13 uur 180 + 6
    17 uur warm eten + aanvullen met wat melk (ze eet steeds grotere hoeveelheden dus nu kan ik de melk wel langzaam omzetten in water denk ik)
    20 uur 180 + 6

Als ik water geef bij het warme eten.... kan de rest van die melk dan wel gewoon? De heeft echt om de 3 uur honger overdag. Ik zie dat als ze water accepteerd bij het warme eten ik wel weer op nr 2 over kan gaan?
    Is het echt zo bezwaarlijk om 4 flessen melk nog te hebben?

Zijn er hier nog mensen die gluten pas later zijn gaan geven?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij zijn ook pas vanaf 7 maanden gestart met gluten...
    Sowieso bij 6 maanden pas gestart met bijvoeding, dus voor die tijd waren we ook nog helemaal toe aan brood en zo.
    Ook zat ze hier nog op 4 flessen van 180/6 tot ongeveer 7.5/8mnd, toen verviel de fles van 15.30u (liet ze zelf steeds meer van staan).

Zou zeker eens proberen om gewoon water te geven bij het avondeten, of desnoods eerst zeer verdunde melk (60/1 of zo) en dat afbouwen tot gewoon water.
    Je mag van nr2 24 scheppen/dag geven, hoe je dat indeelt mag je zelf weten!

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik snap de 120/4 niet bij het fruit... hoezo pap ?
    Als je die weglaat en je geeft 3x180 en 1x90/3 bij het eten wat je afbouwt kan je toch over op nr 2 ?

Misschien als je de pap stopt dat ze ook meer honger heeft voor het avondeten.
    Mijn dochter lust ook pap maar dan eet ze geen avondeten meer. Ik kies voor het avondeten.
    Hier met 7 mnd

Ontbijt 180/6 (volgende maand boterham met 120/4)
    9.30 fruit met slokjes water
    11.45 1 boterham met 120/4
    14.30/15.00 rijstewafel(s) of biscuitje(s) met sap
    17.15 avondeten met de pot mee of iets apart klaarmaken
    19.30 180/6

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Je kan sowieso over op nr twee want je geeft in totaal zo'n 800 cc melk en dat is ook de max van nr. 2, dus oke!

Ik zou meer fruit aanbieden en het flesje na het fruit laten vallen en zo ook met het avond eten. Dan zit je zelfs al op 3 flessen en dat is super! Maar vraagt je kleintje meer is dat dus ook geen ramp.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    oh ja ik zou dan in de ochtend die pap geven. Zit ze voller van dan een fles zonder pap en is een goede start van de dag. Wellicht is het hongerige om 10 uur dan ook minder waardoor alleen fruit genoeg is.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gister heeft ze weer slecht gegeten met het avondeten en dus weer een fles gehad. We komen dus niet helemaal uit.

We kiezen voor pap tijdens de 2e ronde, omdat ze in de eerste ronde te hongerig is en pap niet accepteert. Ze wil dan haar melk. Ik denk dat ze dan ook nog te moe is, aangezien ze weer snel een uurtje gaat slapen.
    Maar ik kan het nog wel eens proberen, het is al eventjes geleden dat we het probeerden.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Geef je de pap van een lepel? Dat geeft hier ook problemen als hij nog moe is. Ik geef het in dag geval uit de fles. Ik wissel het dus af.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja, ze krijgt de pap van de lepel, uit de fles weigert ze het sowieso. Dan wordt ze zelfs echt boos omdat er geen melk uit komt.

Gister heeft ze alles slechter gegeten, maar vandaag heeft ze de pap weer op met smaak. Kijken wat ze vanavond doet.

9. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Mijn zoon word volgende week 8 maand maar die krijgt ook soms 4 flessen van nr2. Heel soms zelfs 5. Hij heeft dagen erbij dat hij dit echt nodig is en andere dagen eet hij veel minder.

Hij krijgt dit

smorgens 210 melk
    tussendoor 200 gram fruit
    smiddags 210 fles
    avondeten 200 gram
    fles 210

Dit is een standaard dag maar er komt dus vaak zat een 4e fles bij. Brood gaat hier nog niet.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je weet dat er een max aan nr 2 zit van 24 scheppen/dag??
    Waarom gaat brood nog niet als ik vragen mag??
    Geef je wel iets van (ontbijt)granen? Vult ook meer en dan kun je ook minder geven per fles, bijv 180/6?
    Kan me voorstellen dat hij honger heeft als hij nog geen brood krijgt of iets anders met granen en dat hij dus om nog een fles vraagt...

11. tuc

tuc Niet meer actief

die pap hoeft niet per se hoor, ik gaf het wel omdat mijn dochter het lekker vond, maar het is zeker geen must. Ik zou het iig niet later op de ochtend doen.

Ik begin niet bewust later met gluten, maar omdat wij met 6 maanden met groenten pas beginnen en dan nog fruit, zullen wij ook niet eerder aan het brood toe zijn.

12. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hij krijgt het brood nog niet weg. We zijn pas met 6 maanden begonnen met groente en fruit dus dat is nog niet heel lang. Ik geef hem het brood wel om te oefenen maar het lukt hem nog niet. Mijn dochters waren ook wat ouder toen ze echt brood aten. Ja hij krijgt een papfles. Het is gewoon een grote jongen met een goede eetlust ( hij was met 6 maanden net zo groot als zijn zussen met een jaar) Hij is niet te dik maar is vooral erg lang. Ook is hij mega bewegelijk. En de meerderheid van de dagen krijgt hij netjes 3 flessen maar ja soms ook meer. Het is niet zo dat we hem volproppen maar ik laat hem geen honger lijden. En dat merk je bij hem echt heel snel. De 4e of 5e fles is dan meestal ook ineens weer in de nacht, dan heeft hij weer een groeifase ofzo.

13. Alf

Alf Niet meer actief

Ik zat met hetzelfde probleem en zag er als een berg tegenop om te gaan minderen met een boze zoon als resultaat. Maar.. hij keek me de eerste dagen raar aan.. vond het niet leuk maar dronk toch braaf zijn pap in de ochtend en diksap in de middag, en doet het nu zelfs goed op water uit zijn fles.

Gewoon proberen en past dagen volhouden. Je kunt altijd weer terug.

Hij kreeg
    07.30 - 180/6
    10.00 - vers fruit
    12.00 - 180/6
    16.00 - 150/6
    18.00 - Ca 100 gr groente
    29.00 - 180/6 met 1 schep rijstebloem

En binnen twee weken

07.30 - 150/5 met 2 rijstebloem
    10.00 - vers fruit
    12.00 - 180/6
    16.00 - 90/3 + 100 cc sap/water
    18.00 - groente
    20.00 - 180/6

Ik ga even kijken hoe ik verder ga. Evt boterham om 12.00 uur en fles halveren, of deze maand nog melk in 12.00 uur en in 16.00 melk vervangen door fruit en sap/water.

Ik leidt hem overigens in de ochtend af door met hem te wandelen anders blijft ie piepen tot zijn volgende fles ;)

Hoop dat je er wat aan hebt.
    Succes!

Deel Deze Pagina