eerste homopaar geregistreerd op Aruba

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    ORANJESTAD - Het eerste homopaar heeft zich als gehuwd ingeschreven in het bevolkingsregister van Aruba. Dat heeft de directeur van het plaatselijke Bureau burgerlijke stand en bevolkingsregister (Censo) vrijdag bevestigd.

    De registratie van het mannelijke homostel was binnen enkele dagen rond. Een grondige controle op het bestaan van een schijnhuwelijk achtte de Arubaanse ambtenaar van het bevolkingsregister deze keer onnodig.

    ,,De twee die in Nederland getrouwd zijn, hebben de Nederlandse nationaliteit, wonen al jaren op Aruba en hadden bij de registratie de nodige verblijfspapieren al in bezit'', aldus de directeur van Censo. ,,Ze stonden allebei al apart ingeschreven, maar lieten nu een aantekening maken dat ze getrouwd zijn.''

    Intussen loopt op Aruba een kort geding dat een ander mannelijk homostel tegen het eilandbestuur aanspande om zich als gehuwd te kunnen laten inschrijven. Dat kort geding liep stuk op de vraag of er sprake is van een schijnhuwelijk, bleek maandag tijdens de behandeling. Eén van de partners van dit stel heeft de buitenlandse nationaliteit. De rechter doet woensdag uitspraak in deze zaak.

    In april nog bepaalde de Hoge Raad dat in Nederland gesloten huwelijken in het gehele Koninkrijk dezelfde rechtskracht bezitten en moeten worden erkend.
     
  2. Niet meer actief

    Tsja, zolang ze samen blijven vind ik het prima, maar kinderen vind ik echt niet kunnen.
     
  3. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik vind dat iedereen het recht heeft om te trouwen en ik vind ook dat homo stellen die een kinderwens hebben kinderen mogen krijgen. Als ze de kinderen al hun liefde en aandacht geven zie ik niet in waarom ze geen kinderen mogen.
     
  4. Niet meer actief

    waarom niet? Een homopaar kan net zo goed voor kinderen zorgen als een heteropaar hoor. En een kind dat door een homopaar opgevoed wordt hoeft later geen homo te worden hoor. ;)
     
  5. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    @ Rachel1984

    helemaal mee eens
     
  6. Niet meer actief

    Omdat ik er zowiezo wanwege mijn geloof al op tegen ben. Alleen trouwen, oke hoor je me niet over, maar kinderen horen bij man en vrouw. Voor mij geen discussie over mogelijk ;)
     
  7. Niet meer actief

    @Lies, ik heb dat dus ook precies hetzelfde vanwege van geloof.
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Niks mis met homo's...
    En als je er iets tegen hebt vanwegen je geloof....kan je dat ook meteen onderbouwen.
    Ik vind dat homo's gewone mensen zijn die heel goed een gezin kunnen hebben.
    Vele hetrostellen brengen het er beroerder vanaf.

    Moet je iemand niet als mens bekijken...in plaats van naar zijn/haar geaardheid.
    Heel kortzichtig zeg.

    Als je er dan iets tegen hebt....kan je dat ook nog eens "gewoon' zeggen in plaats van alleen een bleh ofzo.

    Elmo
     
  9. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik sluit me verder volledig aan bij Elmo.
     
  10. Niet meer actief

    Bericht gewijzigd door moderator. Dit soort berichten zijn niet toegestaan.
     
  11. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wat is er BLEH aan? Ik vind mensen die andere mensen veroordelen op hun geaardheid zonder ze persoonlijk te kennen BLEH!
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik geloof dat discussie over bijv. Bleh zinloos is.

    Ieder heeft zijn eigen mening...
     
  13. Niet meer actief

    @Rachel1984, dat mag je vinden. Dat heet vrijheid van meningsuiting en dat mag in Nederland.
     
  14. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben. Maar soms kan het anders gebracht worden!
     
  15. Niet meer actief

    Ik vind het wel oke!
    Geen problemen mee, zijn toch ook normale mensen. (wat is trouwens normaal?)
    Anders is het discriminatie!

    net wat Elmo ook al zei, sommige heteroparen brengen het er veel beroerder vanaf!
    groetjes, anita
     
  16. Niet meer actief

    Da's waar!
     
  17. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Vrijheid van meningsuiting...... :(
    Er zit een grens aan vind ik.....
    Je kunt je mening ook uiten op een respectvolle manier, dit is respectloos en kwetsend..........
     
  18. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mijn hemel, het zit je wel hoog he, die vrije meningsuiting :rolleyes:

    Wat zullen de homosexuelen het zwaar hebben in gelovige culturen, alsof homo zijn een keuze is die ze zelf maken.
     
  19. Female

    Female Niet meer actief

    @ swissa; je reageert als een puber met je BLEH, mijn haren gaan ervan overeind staan. Wat meer respect zou je niet misstaan.

    Verder vind ik ook dat een gezond homo-stel zeker een gezin kan hebben. Mijns inziens heeft dat niets te maken met je geaardheid. Natuurlijk, het is iets anders als 'doorsnee', maar daardoor zeker niet slecht.
    Kijk naar mensen, karakters en persoonlijkheden ipv een stempel te duwen vanwege geaardheid.
     
  20. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik heb mijn mening gegeven en zal het hierbij laten anders blijft deze discussie doorgaan.
     

Deel Deze Pagina