eerste homopaar geregistreerd op Aruba

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hahaha, er is wetenschappelijk bewezen dat homofilie in je genen zit, dus zo geboren bent, kan je niet eens een discussie over houden dus!
    En God.. Die lacht zich helemaal kapot dat al die maffe mensen verschillende regeltjes bedacht hebben om 'goed' te geloven.. En zij (want God is een zij, weet ik zeker :) ) is ook wel een beetje triest dat er mensen zijn dat ze 'geschapen' heeft die zo kortzichtig en bekrompen over bijvoorbeeld homo's denken.
    Ach, er God zit nog altijd in jezelf en dat hangt niet af van een 'wezen' die iets geschapen zou hebben of niet, God is liefde, begrip, respect, tolerantie en noem maar op.
    Dus een homostel die kinderen wil, no problem! Liever in een liefdevol gezin opgroeien dan in een gezin vol antigevoelens en bekrompenheid!
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik vind het prima dat er homo's zijn.
    ook dat lesbische stellen kinderen krijgen.
    alleen mannelijke homosexuelen die kinderen adopteren vind ik persoonlijk niet kunnen.

    waarom,als lesbische kun je het kind nog zelf dragen en ik denk dat moedergevoelens niet opwegen tegen gevoelens van een man.

    heb toen straks trouwens een boekje gekocht over zwangerschap en daar stond in dat als je rookt en zwanger bent van een meisje je meer kans hebt dat je dochter lesbisch word.
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    @ruby28"

    Ik vindt er geen verschil in zitten dat mannelijke homosexuele een kind adopteren of dat vrouwlijke homosexuele dat doen, idd sommige vrouwen kunnen zelf nog een kind baren (vaak ook niet en moeten zich dan toch tot adoptie wenden)...

    maar jij maakt nu dus onderscheid in of het kind wel of niet gebaard is...terwijl het voor vele dus een issue is dat ze niet willen dat 2 mensen van dezelde sexe trouwen of een kind opvoeden....

    en daarbij ben ik het niet helemaal eens met dat jij denkt dat moedergevoelens verder gaat dan dat van een vader....je wil niet weten hoeveel vrouwen hun kinderen bij de man achterlaten om zelf een "nieuw" leven op te bouwen en waarbij het de man verdomds goed afgaat dat je vaak niet anders kunt dan toe te geven dat ze (de mannekes) het ook echt wel goed kunnen hoor (opvoeden) vaak met "strakkere hand en duidelijker regels" dan de vrouwen doen... ;)

    en of je nou meer kans hebt op een homosexueel kind als je rookt pff lekker belangrijk zou ik zeggen....mijn grootste zorg is dat mijn kinderen als 2 lieve mensen opgroeien en gelukkig zijn en of dat nou met iemand van dezelfde sexe is of niet tja die keuze heb ik niet, dat overkomt je of je het nou leuk vindt of niet...

    ik sta ook heus echt niet te springen dat 1 van mijn kinderen met iemand thuiskomt van dezelfde sexe maar ik zal niks minder van ze houden en blijf dezelfde hoop houden en dat ze maar gelukkig mogen worden....

    wie ben ik om daar over te oordelen...zoals ik al zei, leven en laten leven... ;)
     
  4. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    luister smoekie mijn kinderen zijn ook welkom ook al komen ze met een man thuis.

    ik heb niks tegen homo's zeg ik toch.

    en dat stukje over roken stond in een boekje en wilde alleen zeggen wat ik had gelezen.
     
  5. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    en ik maak geen verschil of een kind gebaard is,mijn zus staat ook op de overweging van adoptie en ik weet 100% zeker dat ze een goede moeder zal zijn.

    maar ik vind dat een kind bij een moeder hoort,ook van een hetero stel.
     
  6. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoho meid, denk dat je mijn reactie als een "aanval" leest ofzo?

    ik zeg niet dat je kinderen niet welkom zouden zijn als ze thuis zouden komen met iemand van dezelfde sexe, ik geef enkel mijn mening en geef daarbij ook een reactie op jouw antwoord...

    wbt dat roken tja er staat zoveel geschreven als we alles moeten geloven wat er geschreven staat... ;) poe poe dan zou de ellende niet te overzien zijn... ;)
     
  7. Female

    Female Niet meer actief

    Als je dat tegen mijn man, kersverse vader, zegt piest ie volgens mij in z'n broek van het lachen. Ik vind het echt een rare opmerking. Het is namelijk helemaal niet waar.
     
  8. Female

    Female Niet meer actief

    Oh ja en wat betreft die opmerking dat je vindt dat bij een kind een moeder hoort, ben ik ook absoluut niet met je eens.

    Mijns inziens is een vader minstens net zo belangrijk als een moeder. Allebei totaal verschillend, maar allebei net zo belangrijk.

    Daarnaast, zoals Smoekie ook al duidelijk maakte, en zijn legio vaders die het er (alleen) vele malen beter vanaf brengen dan heeeel veel moeders.
     
  9. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    nou ja ben het er ook niet mee eens dat een kind bij een moeder hoort wat nou als de moeder verslaafd is of overleden is en de vader is perfect?
     
  10. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Of hij is niet perfect.

    Net zo niet perfect als ik bijvoorbeeld. :) Ik heb toch ook twee kinderen.

    Liefhebbende ouders, dat is wat telt.
     
  11. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    helemaal mee eens hahahahaha ik doe ook domme dingen in het leven!
    :) :) :)
     
  12. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben blij dat het homohuwelijk steeds meer word toegestaan. Als men nu nog de homo's in hun waarde laat word het nog eens wat.

    Mannen gefeliciteerd en ik hoop dat jullie heel gelukkig worden!
     
  13. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    Ik ben zelf met een vrouw getrouwd. We hebben samen twee kinderen. Zij heeft de eerste gebaard en ik de tweede. Ik weet dus hoe het is om een kind te krijgen wat je niet zelf gebaard heb en ik kan je vertellen dat ik net zo veel van onze oudste houd als van onze jongste. Ik zeg eerlijk dat ik naar onze jongste toe wat beschermender ben als naar onze oudste, maar verder is er geen verschil. Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met het gevoel van een vader, maar ik weet zeker dat ie net zoveel van zijn kinderen houdt als de moeder. Misschien op een iets andere manier, maar wel even veel.
    Ik ben zelf blij dat ik nu twee kindjes heb en dat er iemand is geweest die ons heeft willen helpen. Iemand die iedere vrouw het geluk van moederschap gunt. Maar ik vind ook dat wij iedere man het geluk van vaderschap moeten wensen. Wie zijn wij om te oordelen over deze mensen.
    Ik durf (misschien heel arrogant) met zekerheid te zeggen dat ik en mijn partner onze kinderen beter opvoeden dan menig heterostel. En ik weet zeker dat onze kinderen niets tekort komen. Ok, ze hebben niet constant een vaderfiguur thuis rondlopen, maar dat hebben kinderen van gescheiden ouders ook niet. Daarbij zien onze kids heel erg vaak mannen. Ooms, vrienden, mijn vader enz enz.
    Ik ben zelf ook gelovig opgevoed, maar ik heb zelf geen problemen met het feit dat ik op een vrouw gevallen ben. Ik denk dat Onze Lieve Heer mij zo niet voor niets geschapen heeft. Hij zal er misschien wel een bedoeling mee hebben gehad. Misschien ben ik wel op de wereld gezet om kortzichtige mensen te laten zien hoe 'normaal' een lesbisch stel is en dat zij het recht niet hebben om ons anders te behandelen. Wij zijn echt een doodnormaal gezin. En daarom zie ik niet in waarom wij geen kinderen zouden mogen krijgen........
    Maar goed, iedereen heeft zijn eigen mening, maar ik vind het eerlijk gezegd soms wel moeilijk om die te begrijpen. Ik ben ook wel erg blij dat 'deze mensen' zelf niet lesbisch zijn, want dan zouden ze wel een erg zwaar leven hebben.....

    x Linda
     
  14. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mooi gezegt Linnepin :D
     
  15. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mooi geschreven Linnepin.
     
  16. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    :oops: Dankjewel
     
  17. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik vind dat je ongeacht je geaardheid het recht hebt om gelukkig te zijn. En daar kunnen kinderen ook bij horen.

    Een oude kennis van mij is homo en heeft pleegkinderen. Hij is er zo ontzettend lief voor.

    Wat ik overigens wel echt triest vind is dat homo's niet echt een goed leven hebben in Nederland en overige landen. Lees steeds vaker op het nieuws dat homo's in elkaar worden geslagen omdat ze homo zijn.
    Het zijn ook maar mensen...

    Ik sta er niet op te springen als mijn zoon later zegt dat hij homo is, maar zal hem nooit de deur wijzen of wat dan ook. Als hij gelukkig is zal ik dat ook alleen maar kunnen zijn.

    Mannen een heel gelukkig leven toegewenst!

    Gr. Vanessa
     
  18. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    @Nynke "Ik ben blij dat het homohuwelijk steeds meer word toegestaan. Als men nu nog de homo's in hun waarde laat word het nog eens wat.

    Mannen gefeliciteerd en ik hoop dat jullie heel gelukkig worden!"

    Hier sluit ik me totaal bij aan, het wordt hoog tijd dat het eens geaccepteerd moet worden in de maatschappij ! Zelf ben ik 100% hetero, maar ik gun iedereen het geluk en de liefde van zijn/haar leven, en als dat iemand van het zelfde geslacht is, so what ?
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind een homehuwelijk net zo mooi als een hetero huwelijk en vind dat home mannen en vrouwen ook kinderen moeten kunnen adopteren of 'krijgen'.

    hetero's zijn hier niet bij voorbaat beter in en hoe zit het dan met gescheiden mensen? nee hoor, het draait voor mij om de liefde, niet om geslacht. ik geloof ook niet in een god, maar in de evolutietheorie.

    @ruby, dat een kind bij een moede rhoort vind ik, sorry dat het misschien respectloos klinkt, is niet zo bedoelt, klinklare nonsens! zonder vent heb jij geen kind. dat een vrouw het kind dan toevallig gedragen heeft geeft niet opeens meer 'rechten'.
     
  20. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    mijn oom is homo en ook mijn broer
    nu heeft mijn oom samen met zijn man, via een draagmoeder, ook een zoon samen.
    geweldig om te zien hoe hun samen voor hun kind zorgen....
    ik weet wel dat als er ooit wat met mij en mijn mannetje gebeurd ik werkelijk hoop dat hun voor onze kinderen willen zorgen...
     

Deel Deze Pagina