Wat doe ik 'verkeerd'?

Discussion in 'Voeding' started by Ago, Mar 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Ons mannetje is 8 maanden oud. Hij krijgt bijvoeding sinds hij 5,5 maand oud was. Hij heeft altijd volledige bv gehad en sinds een paar weken krijgt hij overdag kv en in de ochtend/avond/nacht bv. Dat gaat op zich goed. Echter eet hij wel heel weinig. Paar mini stukjes boterham, paar hapjes fruit, etc. Een tijdje geleden at hij veel meer.
    Hij groeit nog wel gewoon goed dus hij krijgt wel genoeg binnen.

Maar ik denk dat hij nu teveel melk krijgt, maar ik weet niet hoe ik dat moet veranderen.

Hij drinkt nu dus 2-3 keer bv (ochtend/avond/nacht) en krijgt 2x fv op een dag aangeboden. Ik kan die fv wel weer afbouwen, maar dan krijgt hij overdag echt te weinig vocht binnen. Iets anders dan bv/fv drinkt hij nl nog niet. Ben wel bezig met een bekertje, maar de inname is dan zo minimaal...

Hoe kan ik dat nou aanpakken?

Ik voed overigens niet op vaste tijden, maar kijk meer naar wanneer hij wakker wordt, honger heeft, etc. De ene dag begint om 5.00 uur de andere om 7.30 uur...

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ander drinken moeten ze leren, en een bekertje moeten ze ook leren. Misschien is twee keer 'nieuw' te veel van het goeie? Heb je al gewoon een tuitbeker geprobeerd?

Ik zie eigenlijk niet in waarom die 2 flesjes kV te veel zou zijn. Gewoon blijven geven, denk ik.

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Ik denk dat je het prima doet hoor. Ik geef je wel gelijk dat je met fv niet moet gaan afbouwen. Hij krijgt dan inderdaad overdag weinig en dat wil hij dan `s nachts in gaan halen dus dan heb je kans dat hij `s nachts vaker komt. Wat betreft bv, daar kan ik niks over zeggen. Heb zelf geen bv gegeven dus dan vind ik dat ik daar mijn mond over dicht moet houden.

Maarre, luister naar je mannetje en dan merk je echt wel of hij teveel melk binnen krijgt of niet. Als hij niet meer hoeft laat hij het je echt wel merken :). Bovendien is de melkvoeding de belangrijkste voeding tot ze 1 jaar oud zijn, dus je hebt nog 4 maanden de tijd. Zolang jouw productie niet terug loopt, heeft hij nog weinig extra`s nodig hoor :)

Vertrouw op jezelf en de kleine!!!!!

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    2 flesjes KV op een dag zijn voldoende op 8 maand. Maar je geeft ook nog BV. Dus is het normaal volgens mij dat hij minder honger heeft. Waarom geef je de fles niet 's ochtends en 's avonds en enkel 's nachts BV? En dan overdag water aanbieden. Als hij behoefte heeft om te drinken, doet hij het echt wel.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou 1 fles KV vervangen door water of thee, en dan verder bv geven voor dorst/honger. Kv valt zwaarder dan bv en ik denk wel dat hij vol zit ervan. Je kan een open beker geven om te oefenen, maar ook een tuitbeker of rietjesbeker zodat hij vlotter leert drinken.

Mijn dochter kreeg ook bv en op die leeftijd dronk ze nog zeker 6 keer per etmaal. Maar ze at daarbij wel als een dijkwerker, als het aan haar lag at ze zo twee volkorenboterhammen met roomboter, twee fruitporties en een avondmaaltijd.

Share This Page