Programma 'Jong' afl Gaby

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Arevinol, Oct 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    JONG - 'Ik heb 24 uur per dag pijn'

Zojuist deze uitzending gekeken.. Echt diep respect voor deze vrouw! Ongelooflijk en dan nog zo vrolijk en naar eigen zeggen gelukkig zijn.. wauw.

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ook gezien, zou het verstandig zijn als zij zwanger zou raken? Ik snap haar wens, maar ze heeft nu al zoveel pijn!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Heftig inderdaad

Vraag me ook af hoe het voor haar zal gaan qua pijn...

maar ze heeft gelijk...ze zijn net als iedereen en zijn hier ook zelf verantwoordelijk voor.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Tja, ik kan me het heel moeilijk voorstellen, hoe ze dat gaan oplossen. Natuurlijk is liefde het allerbelangrijkste, maar een kind heeft wel meer nodig.. Als zij maar 4 uur per dag uit bed kan, dan zal ze sowieso hulp nodig hebben bij de verzorging, lijkt me.. En wat als ze een huilbaby krijgen? 's Avonds kan ze al niet tegen zacht praten..

5. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Het is ook hun eigen verantwoording, maar idd stel als t kindje snachts wakker word en gilt van de pijn in zijn oor....dan zou je als moeder zijnde niet eens je kindje troosten..ik zu dat erg vinden..

Maar wel diep respect dat zij zich er dan over heen zet

6. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Heftige uitzending, zeg.

7. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    #7 MommyA, Oct 11, 2012
    Last edited: Oct 11, 2012
    Ik heb het net teruggekeken. Wat ontzettend heftig zeg. Niet te geloven dat iemand zoveel extreme pijnen heeft, en dat zo goed als de hele dag. Ik snap de kinderwens heel goed maar vind het impulsief om te denken dat ze dat wel kan. Liefde en veiligheid is niet genoeg. Er komt veel bij kijken en als zij nu al min. 20 uur per dag op bed ligt? Sorry maar hoe zien ze dat voor zich? Als je het mij vraagt moet er dan continu iemand anders aanwezig zijn. Hij kan niet stoppen met werken en hij kan ook niet hele nachten met het kindje op zijn als hij de volgende dag moet werken.

Ze zei ook dat ze dan maar met extreme pijnen het kindje moet verzorgen maar veel dingen kán ze toch gewoonweg niet? Ik neem aan dat dat niet ineens met een kindje wel kan. Vraag me ook af of zij een zwangerschap an sich wel aan kan lichamelijk. Soms zorgen de kleinste trillingen al voor extreme pijnen. Wat dacht je van een baby in je buik die op een gegeven moment gaat bewegen? Vooral ook 's avonds en 's nachts.

Ik vind het erg impulsief.

8. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Jeetje wat heftig zeg.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Nee want...ik zit zo eens te denken...als ze bijna niet kan bewegen van de pijn...hoe wil je dan je kindje verzorgen als die echt direct naar mama wil

Of als het kindje ziek is in de nacht?

Ze ligt 20 uur op bed...

pffff ik weet het niet.

Moeilijk...ja misschien met heel veel hulp kan het lukken..maar tegen welke prijs...

Maar dat gevoel om moeder te worden blijft gewoon OER!!! en dat snapt iedereen hier.

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

verschrikkelijk.

zelf ondervind ik ook 24 uur per dag pijn. er zit een soort van sofwarestoornis in mijn hersenen die mijn zenuwen en spieren verkeerd aan sturen. daardoor loop ik soms heel gek :) doet mijn huid verschrikkelijk pijn. en is aanraking soms ook niet te doen.

maar als ik mijn mening mag geven denk ik dat het niet verstandig is. als ik mezelf zie en de verzorging van jay. ik kan niet gek met hem doen met hem rennen hem optillen en gek in de lucht gooien. als ik echt een slechte dan heb kan ik mijn eigen onderbroek niet eens aan doen laat staan jay verzorgen. dan komt mijn moeder ook

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Impulsief weet ik niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze zich er dan opeens wel 'overheen kan zetten'. 5 minuten in de auto is onmogelijk, maar urenlang met een huilende baby kan ze zich wel overheen zetten..?
    Maar goed, er is ook verder niet uitgebreid op in gegaan hoe/wie ze dan komt helpen. Misschien hebben ze dat wel al geregeld..

In de avond/nachten zal haar vriend het natuurlijk wel allemaal moeten doen, maar ja, er zijn ook genoeg werkende (alleenstaande) vrouwen. Dus dat kan ik me dan nog wel voorstellen.

12. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Impulsief is het absoluut niet naar mijn mening. Ik denk alleen dat ze het onderschatten. De wens spreekt in dit geval.. en met een optimistische kijk naar de situatie, en een moederhart vol liefde hoopt ze heel erg dat ze het kan en dat het wel lukt.

Of het echt een "verstandig" idee is? Ik denk het niet, maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat ze er toch voor gaan.

13. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Pfff wat heftig zeg! Zo positief als ze in het leven staat met zo veel pijn. Daar zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Wat betreft de kinderwens... ik denk dat het niet verstandig is. Ik snap hun gevoel wel. Het is een oerinstinct. Maar beseft ze wel dat het grootste deel van de zorg straks op anderen terrecht komt? Ze kan zichzelf sochtends al niet aankleden door de pijn. Er zou 24/7 hulp in huis moeten zijn dan. Jeetje... wat heftig...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hun toekomst gaat verlopen. Of er daadwerkelijk een kindje gaat komen en hoe het dan met ze gaat (en tijdens de zwangerschap als ze ook nog eens een dikke buik mee moet dragen)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vond het nogal vreemd, de manier waarop ze dingen vertelde enzo.. Hoe het was gebeurd, leek wel alsof ze het over iemand anders had. En dan in combinatie met het willen van een baby.. Tja.

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ben wel benieuwd wat je nu bedoeld het komt bij mij een beetje over alsof je denkt dat het allemaal wel mee vald. Ik zeg niet dat het zo is maar zo lijkt het.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Nou ik heb wel wat vraagtekens ja. Ook anderhalf uur lopen naar de dierentuin bijv, dat dat blijkbaar wel kan. En jezelf dan niet aan kunnen kleden etc maar denken wel voor een kindje te kunnen zorgen?

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    En ik heh trouwens ervaring met iemand met constante pijn.

18. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ik had trouwens hetzelfde :) Gelijk al eigenlijk. Gewoon een gevoel alsof het niet helemaal klopt! Maar ja, dat is ook zo lekker vaag.. haha valt niet echt te onderbouwen verder.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Wat denken jullie dan wat niet klopt?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Kan het zo 1,2,3 ook niet zeggen.. Misschien is het ook wel gewoon wat apart neergezet door de programmamakers.

Share This Page