Eerste hulp bij surprises!

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou we kunnen ons gaan uitleven..
    Dochter mag in quarantaine dus tijd genoeg om te knutselen!

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Nou dit. Vind het altijd zo jammer dat ouders de surprises maken. Het hoeft niet perfect, begeleid het en hou het in de gaten. Helpen is echt prima, en als je een kind hebt die er niks wil aan doen dan snap ik dat je helpt, maar laat het er dan uitzien alsof je kind het gemaakt heeft.

Madelie en owly vinden dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier kinderen die zich niet/amper laten helpen, dus dat scheelt. :roflmao:

owly en TotalBella vinden dit leuk.
  5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik mag van mijn dochter eigenlijk niet helpen (was ik eerlijk gezegd ook niet van plan, alleen assisteren als dat nodig is). Maar ze vond het te spannend om met een lijmpistool te werken (= heet), dus dat heb ik wel gedaan. De rest kan ze vast wel zelf... :D

TotalBella en owly vinden dit leuk.
  6. Wooly

Wooly Actief lid

26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Onze kinderen zitten nog niet zo lang op deze school dus ik ben benieuwd hoe dat hier gaat. Ik kreeg al wel bericht dat ze maandag lootjes gaan trekken. Voor onze dochter is het de 2e keer. Ze heeft al een keer een surprise gemaakt op haar oude school. Maar voor onze zoon is het de eerste keer. Ik help wel mee met een idee bedenken en dingen vasthouden maar verder zullen ze het zelf moeten doen.

TotalBella vindt dit leuk.
  7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi leuk - hier eens een polywag ;) - erg leuk ook. Zus uit groep 8 heeft geholpen met het figuur op zijn buik. Ik ben erg benieuwd wie hier op het lootje staat. Afgelopen periode wat grote spullen gehaald bij decathlon. Dus die dozen staan te wachten in de schuur...

8. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Verbaasd mij eigenlijk wel dat je namen trekt, ik kan mij herinneren dat het : jongen / meisje was wat op het kaartje stond met een paar hobby’s. Om het pesten tegen te gaan. Dat als je iemand trekt die je niet zo leuk vindt je dan minder je best zou gaan doen.

owly en TotalBella vinden dit leuk.
  9. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Zoon mag dit jaar ook voor de eerste keer een surprise maken, hij zit in groep 5. Hij was zich vooraf al druk aan het maken dat hij hoopte een bepaald kind uit de klas (die hem niet ligt) niet als lootje te hebben, want dan had hij alvast geen zin om daar zijn best voor te doen. Toen heb ik hem gezegd dat het niet uit moet maken wie hij als lootje heeft, maar dat hij zelf uiteindelijk trots moet kunnen zijn op de surprise die hij gemaakt heeft. Hij heeft een paardenmeisje als lootje en het idee is er al, nu de uitvoering nog. Ik ga hem met 1 ding helpen, de rest is de bedoeling dat hij zelf maakt. Ik hoop vooral heel erg dat het geen grote strijd gaat worden om het op tijd af te krijgen, uitstellen is zijn sterke kant... :rolleyes:

owly vindt dit leuk.
  10. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Vrijdag hebben de oudste 2 lootjes getrokken. Dus ze mogen weer aan de slag. Morgenochtend ga ik ze alvast aan het werk zetten om iets te bedenken.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nog meer mensen die zelf (met de familie) suprise doen?

Ik ben op zoek naar inspiratie voor een grappige suprise voor een brugklasser (meisje) :).
    Alle thema's mbt hobbies en interesses zijn afgelopen jaren al uitgeput. Dit jaar staat in het teken van de overgang naar de middelbare school en de brugpieper zijn.

Iemand originele ideeën? :o:
    We pakken graag flink uit met de suprises, dus met een geknutselde rugzak maak ik geen indruk haha

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Misschien een groot boek maken geïnspireerd op boeken over ‘Hoe overleef ik de brugklas?’

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Een aardappel (= pieper)? ;)
    Een laptop of smartphone
    Dat boek dat hierboven genoemd wordt, vind ik ook erg leuk. Of de variant: brugklasser voor dummy's?
    Of een grote rugtas, maar dan achterop de fiets? Ik neem dan aan dat ze op de fiets naar de middelbare moet...

amdaa en Syane vinden dit leuk.
  14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    #54 puzzelstukje, 14 nov 2021
    Laatst bewerkt: 14 nov 2021
    zo’n apparaat (vending machine, snack automaat) met zakjes chips enzo maken. Dat kan ik mij vooral herinneren van de middelbare school. Maar dan geen snoep of Chips maar dan allemaal spulletjes erin doen van hoe overleef ik de middelbare school.

en dan de cadeautjes erin doen op die gedraaide schroeven, maar ook bijvoorbeeld: hoe overleef ik de brugklas boekje maken, of een lipgloss erin, dat soort dingen.

Syane vindt dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Nog een ander idee…. Allemaal fietssleutels maken… waardige raakt ze vast op de brugklas een paar keer kwijt… net zoals die andere brugpiepers :roflmao::|:p

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Super leuke ideeën, bedankt!!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Zoon in groep 5, mag dit jaar voor het eerst. Ik hoop dat de juffen van dit jaar zo slim zijn om het van te voren aan te kondigen of een invulbriefje mee te geven. Bij dochter voorgaande jaren moesten de kinderen het ter plekke invullen.
    Dan stonden er de meest domme dingen en dure cadeau's op. In groep 5 weten ze echt nog niet goed wat 5 euro is.
    Ik heb met zoon van het weekend al een briefje gemaakt wat in zijn tas zit zodat hij het zo over kan schrijven op school:roflmao:

owly en einad vinden dit leuk.
  18. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Heel slim! Hier ook de eerste keer in groep 5 dit jaar en inderdaad op school zelf in moeten vullen. Hij had er een Lego set opgezet zei hij... :rolleyes: Het lootje wat hij nu heeft, had wel realistische cadeau ideeën onder 5 euro ingevuld trouwens.

tuc vindt dit leuk.
  19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nou hier een lootje getrokken door mijn zoon. Cadeautjes kan ik niet veel mee. Een rubics kubus heb je niet voor 5€ en een cadeaubon staat erop, maar dat mag dus niet.
    Mijn zoon wil iets maken van fortnite..

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Een officiële Rubik’s Cube niet, maar een nepperd kan wel voor dat geld.

Deel Deze Pagina