Yep, het moment is aangebroken. Het opruimen van het bad... Ik heb geen flauw idee hoe ik de tuinslang eraan krijg hoor. Iemand tips? Heb nu 10min dat ventiel gewoon ingedrukt en water eruit laten lopen. Maar mijn tuin staat nu blank en die van de buren ook bijna
Oh een frame. Die ken ik niet haha. Zit er geen leegloop ventil bij waar je een tuinslang op moet aansluiten? Ik heb een stukje tuinslag in het bad gehangen en ff gezuigd aan de slang zodat hij daarna het bad langzaam leeg "pompte" in mijn tuin. Dat ging zo langzaam dat de grond het opnam . Ik had het bad beroerd geplaatst... namelijk met het ventiel tegen de schutting aan . Ik kreeg het verloopstukje ventiel er dus niet op hahaha
Ja er zit idd zo'n ventiel, maar ik heb geen verloopstuk of iets om de tuinslang erop aan te sluiten. Tuinslang erin hangen en zuigen gaat 'm niet worden met 15meter lange slang hahaha. Dan ga ik tegen de vlakte gok ik. Wil juist de tuinslang eraan zodat het andere uiteinde naar de put kan ipv in mijn tuin
In theorie... Als je het uiteinde van de slang lager hangt dan in t bad moet hij gaan lopen. Evt heeeeel even zuigen zodat het water ìn de slang zit?
Wij hangen er gewoon de dompelpomp in, de afvoerslag in de put in de brandgang en pompen maar. Wij hebben ook een intex 2x3 m
Je moet zorgen dat de slang vol water zit dus even de slang aan de kraan en aanzetten. Dan de kraan uit, de slang eraf trekken en in de put stoppen. Dan gaat het water vanzelf teruglopen. Zo doe ik het en ik heb ook een heel lange tuinslang. Ik heb het bad donderdag opgeruimd.
Dit bedacht ik mij vanacht ook(lang leve snachts verder malen over nutteloze dingen), ben benieuwd of dit gaat werken, dankje !
Ik heb m twee weken terug al opgeruimd. Ik heb zo'n ventiel erbij en dan loopt ie heel kalm aan leeg. Maar dan.. hou je best nog veel over. Het ventiel zit niet echt dicht bij de grond. Wat een takke klus zeg. En dan is het ding leeg en moet ie nog schoon..droog etc. 3.04 aan zwembad. Hoe pakken jullie dat aan? Hij is nu schoon en droog en opgevouwen. Maar dat kan vast efficienter.
Ja daar kijk ik ook wel tegenop. Hoe ga ik het laatste laagje eruit krijgen... En hoe boen ik 'm goed schoon? Met welk spul kan ik dat het beste doen? Geen zin om speciaal zwembad schoonmaak fles te kopen, kan het ook met huishoudelijke schoonmaak producten? Allesreiniger ofzo
Ik heb het laatste gedeelte met de tuinslang geprobeerd, maar ik durfde het niet goed , omdat het water wel wat groen was en ik allerlei visioenen had over per ongeluk ingeslikte alg, het inademen van giftige dampen en weet ik wat voor een rampen meer. Dus ik ben met emmers gaan hozen. Uiteindelijk was het bad licht genoeg om het leeg te kieperen en daarna ben ik er ingekropen met een spons en een emmer warm water en een klein scheutje allesreiniger. Daarna uitgespoeld met de tuinslang. Steeds een stukje optillen, afspuiten en naar het volgende deel. Maar dan ligt er weer een plas water in.. kun je de zooi weer leeggooien. Dat duurde dus echt wel even. Ik heb nog geprobeerd om het ding over een schutting te hangen.. stoelen eronder en weet ik wat. Maar de schutting wat dus niet te doen. Veel te veel kans dat het bad lek raakt. Stoelen eronder en de houten tuinbank en goed uitleggen en veel geduld gingen het beste. Maar wat een klus. Ik heb tot slot met droge handdoeken het bad nog helemaal nagedroogd. Ik zie nu al op tegen volgend jaar
Daarom ruim ik hem gewoon niet op! Ik laat hem leeg lopen tot onder de pomp uitgangen( half vol dus), twee wakken erin, een dikke chloorshock, en dan afdekken met het zeil en daarover een bouwzeil! Volgend jaar eraf, weer chloorshock en bijvullen! En weer gaan! Die van ons is 4,88/2,44
Jeetje wat een gedoe haha. Heb trouwens nu wel koppelstuk gevonden voor de tuinslang te bevestigen jeej! Bad gaat richting bijna leeg en moet inderdaad dan even gaan uitzoeken hoe ik het ga uitboenen, leeg gooien en spoelen. Hebben een hele grote tuintafel dus misschien dat ik daar wat mee kan. Of als ie leeg is dan op z'n kant zetten met frame en al? Ik heb nog echt geen flauw idee. Een zorg voor morgen. Helaas is hubby z'n vakantie dan voorbij en moet ik het alleen doen
Hier is ie ook leeg. Op de kop op het tuinset gehangen en afgesproken met de tuinslang en licht geschrobt. Nu laten drogen en dan hetzelfde maar den binnenstebuiten. Laten drogen en opvouwen.
Dat verloopstukje zit erbij hoor. In dat zakje met alle toebehoren zit ook een verloopstukje waarmee je een tuinslang op dat ventiel kan aansluiten.
Ik leg er meestal wat onder zodat het stukje waar water staat steeds kleiner word. En dan het laatste beetje hozen.
Omg wat een hell is dit. Bad is leeg, heeft er bijna letterlijk 12u over gedaan om leeg te lopen via tuinslang. Maargoed hij is leeg! Toen de hell om met laatste beetje water en al op m'n tuintafel te krijgen met 2 kids die mij kwamen 'helpen'. Hij lag uiteindelijk goed op de tafel, kon 'm flink schoon schrobben en hebben hem net in ons schuurtje over 2 ladders gehangen om te laten drogen. Oja voor de mede frame-intex-dames: zaten jullie buizen ook vast geplakt??