Het zwembad leeg maken; Van een fijn help topic naar een horror topic Ik doe gewoon net alsof ik het laatste laagje niet zie Weet niet hoelang ik t vol houdt
Snap nu wel waarom ik zo onwijs veel advertenties tegen kwam begin deze zomer met 'te koop, mooi groot frame zwembad, maar 1 seizoen gebruikt!' ja duhhh haha dat schoonmaken alleen al is een goeie reden om hem nóóit meer op te zetten
Schoonmaken doe ik altijd pas het volgende seizoen, dan is al het vuil en zand opgedroogd, ik zet het bad dan op en kan de boel zo stofzuigen. Sopje erover en klaar! Het is geen doen om zo'n nat vochtig bad anders schoon te krijgen, daarnaast regent het op een of andere manier altijd als ik dat ding ga opruimen dus dan blijf ik niet langer buiten dan nodig is.
Ik heb gelukkig een schuurtje van 4x5, hij hangt daar nu te drogen. Maar is jouw bad nooit glibberig ofzo dan bij het opruimen? En nat opruimen krijg je toch schimmel van? Tast dat niet het bad aan dat vuil? Onderkant krijg ik ook niet schoon, binnenkant nu klaar na 2 dagen en tis wel prima zo, ben er klaar mee
Is jullie water dan zo vies op het laatst? Ik heb het laatste beetje eruit gehoosd (5 emmers) door het bad half op zijn kop te trekken zodat alles aan 1 kant zit (ik heb geen frame maar easy set up). En het allerlaatste beetje eruit laten lopen door hem op zijn kop te trekken. Toen met een microvezeldoekje en een emmer water de binnenkant even schoon/ droog gemaakt, maar erg vies was hij niet en hem even onder het afdak laten drogen. De onderkant maak ik niet schoon maar laat ik wel drogen uiteraard. Toen kwam pas het werk want hij staat op het gras en dat moet ik opnieuw inzaaien. Er zaten een heleboel engerlingen onder die ik allemaal een voor een uit de grond heb gehaald.
Ja hier op 't laatst wel vies helaas. Veel alg erin gehad. Doek is nu schoon maar m'n buizen van filterpomp is nog wel groen. Geen idee hoe ik dat schoon ga krijgen. Nu is alles opgeruimd en heb ik weer zee van ruimte terug in m'n tuin, heerlijk!
we zijn ons zwembad nu ook aan het laten leeglopen.. wel jammer hoor we hebben er zo van genoten deze zomer! Voelt als afsluiten van een mooie periode.
Voor degenen waarbij ook het doek zat vastgeplakt aan de buizen (bij ons dus ook). Manlief heeft een lange dunne lat genomen, daarvan het einde rond gemaakt. En dan kan je die er zo tussen steken en laat het los.
Ff een oprecht vraagje, kunnen degene met een grote tuin het zwembad niet gewoon laten staan? Als je chloor en een pomp enzo gebruikt is het toch net zo als een in-de-grond zwembad?? En daar doe je ook gewoon zeil over, er hoeft maar klein beetje water uit. Is veel zuiniger en je hebt niet het opruim gedoe. In een in-de-grond zwembad vervang je t water slecht 1x in 10 jr ofzo. Met pomp, chloor (of zout) en zo'n waterzuigding blijft alles schoon genoeg. Waarom zou t anders zijn voor grolt boven de grond zwembad met pomp enzo.
Daarom laat ik hem dus lekker staan! Heb hem het eerste jaar opgeruimd. Veel meer werk aan gehad! Vorig jaar is hij overwinterd, heb er twee wakken in gedaan en was al lekker snel warm!
Omdat ik te lui ben om het bij te houden haha. Opruimen was ook geen pretje eigenlijk maar geen zin om de hele winter de pomp en alles te blijven doen
Hier ging het eigenlijk heel makkelijk, gisteren leeg laten lopen , op zijn kop vandaag laten drogen in de zon , opvouwen en klaar! Wanden waten ook niet glad of vies
Hier hebben we het zwembad met een veger schoongemaakt terwijl het water nog nog in was. Alle alg is zo mooi mee nasr buiten gelopen met het water. Heb hem alleen op hoeven hangen om te drogen en verder was hij echt brandschoon.
Ik heb hem schoon gemaakt door er wat bleek in te gooien en wat warm water. Daarna met een grote spons even schoon maken. En daarna met een emmer met water en een doekje alles afnemen. Ik was zo klaar.
Hier is ie ook eindelijk schoon. Hij had al een tijdje gestaan met een laagje water erin dus het zwembad was echt ranzig. Ik doe het met een borstel en afwasmiddel. Nu was mijn pomp ook vergeven van de alg en helemaal groen dus die staat nu in een emmer met een chloor sopje te draaien. Algen gaan er al mooi uit zo. Het zwembad moet even drogen en dan kan ie naar de zolder.